marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaiPhone 16 Pro naj bi imel za 20 % svetlejši zaslon
17.05.2024

Po novih govoricah iz Kitajske, ki jih je na Weibo objavil uporabnik Instant Digital, bo imel iPhone 16 Pro, ki bo prišel konec letošnjega leta, za 20 odstotkov svetlejši zaslon kot njegov predhodnik.

slikaHONOR zasedel prvo mesto na kitajskem trgu pametnih telefonov
15.05.2024

HONOR je konec prvega četrtletja proslavil z odličnimi rezultati. Po podatkih Mednarodne podatkovne korporacije IDC (International Data Corporation, IDC) so v prvem četrtletju 2024 na Kitajskem zasedli prvo mesto na trgu pametnih telefonov.

slikaNajbolj zadovoljni so uporabniki Telekoma Slovenije
13.05.2024

Uporabniki Telekoma Slovenije trdijo, da so najbolj zadovoljni uporabniki telekomunikacijskih storitev na slovenskem trgu, kar velja tako za uporabo mobilnih kot fiksnih storitev. To so pokazali rezultati spomladanske raziskave družbe Valicon, ki je merila zadovoljstvo uporabnikov telekomunikacijskih storitev.

slikaTSMC predstavlja 1,6 nm proces z znatnim povečanjem zmogljivosti in učinkovitosti
10.05.2024

Podjetje TSMC je predstavilo svoj revolucionarni 1,6 nm proizvodni proces za izdelavo čipov, ki vključuje tudi zaledno omrežje za prenos energije, ki še izboljša učinkovitost porabe energije in gostoto tranzistorjev.

članki

Da ne bo slabe volje ...


15.06.2006
Objavil: Mojca Giacomelli

Še malo, pa se boste odpravili za zaslužene počitnice. Mobilnik je seveda dandanes obvezen sopotnik na potovanjih in dopustih, marsikomu pa družbo dela tudi kakšen dlančnik, najbolj zagrizenim pa še prenosni računalnik. Pa vemo, koliko nas stane uporaba mobilnih storitev v tujini in kako se le-te obračunavajo?

Ponavadi ne, kar se zavemo šele tedaj, ko dobimo visok račun ali pa kratko sporočilo našega operaterja, naj pokličemo njihov center zaradi nenormalno visoke porabe. Ob takih trenutkih se zna zgoditi, da nam precej zastane sapa, predvsem pa nam je žal, da se nismo prej pozanimali o morebitnih stroških. Kako bomo torej vedeli, koliko bomo plačali za uporabo mobilnih storitev v tujini?

Prvo pravilo je, da se najprej odpravimo na spletne strani našega operaterja, kjer so navedeni ceniki gostovanja (roaming) po določenih državah, znotraj držav pa še po operaterjih, s katerimi so sklenjene pogodbe o gostovanjih. Cene gostovanja se lahko znotraj posamezne države precej razlikujejo, zato je dobro podrobno pregledati in si mogoče celo sestaviti načrt, katerega operaterja bomo izbrali v kateri državi (v primeru, da se npr. odpravljamo na potovanje v več držav).

Vedeti je potrebno tudi to, kako imamo nastavljen naš mobilnik za izbiro operaterja. V večini primerov je izbira omrežja že privzeto nastavljena na "avtomatično", kar pomeni, da se bo naš mobilnik povezal v omrežje tistega operaterja, ki ima na območju, v katerem se nahajamo, močnejši signal. V obmejnem pasu zna biti to precej nadležno, saj nas lahko že v bližini meje prestavi v tuje omrežje, zato priporočamo ročno izbiro omrežja. Kar sicer pomeni, da bo potrebno vsakokrat ob prehodu meje poiskati in izbrati drugo omrežje, vendar pa nam to lahko prihrani precej stroškov.

V tujini večinoma komuniciramo preko kratkih sporočil, saj so ta načeloma najcenejši način. Cene poslanih sporočil se gibljejo od 40 SIT naprej, konkretna cena pa je seveda odvisna od izbranega operaterja. V času poletnih dopustov pa je bila do sedaj praksa, da so nam naši operaterji ponudili tudi ugodnejša gostovanja v državah, ki so najpogostejše destinacije počitnic.

Kaj pa v primeru, da se klicu vseeno ne moremo izogniti? Koliko bomo plačali za klic, je odvisno od tega, kam kličemo oz. kje se klicana oseba nahaja. Zmotno je mišljenje, da v primeru, če kličemo nekoga, ki se nahaja v isti državi kot mi, pa je drugače pri istem domačem operaterju, da bomo za tak klic odšteli še najmanj. Nasprotno – tak klic je najdražji, stroške pa nosita tako klicatelj kot klicana oseba. Zakaj? Poglejmo, kako deluje tak klic oz. kako se plača. Želim poklicati kolegico, ki je ravno tako na počitnicah npr. v Zadru. Najprej plačam ceno klica po ceniku, ki velja za odhodne klice mojega operaterja, le-te pa se začenjajo od povprečno 200 SIT/minuto klica navzgor. Klicana oseba pa bo plačala ceno dohodnega klica, ki pa se začenja od 86 SIT navzgor. V "najboljšem" primeru tako skupaj (klicatelj in klicana oseba) plačava skoraj 300 SIT za minuto pogovora. Kar je že precej velik znesek ...

Če resnično ne gre brez klicanja domov (v Slovenijo), potem je najcenejše, da nas pokličejo iz Slovenije drugi. V tem primeru bo klicatelj (npr. naši domači) plačali normalno ceno za klic znotraj domačega omrežja, sami pa bomo plačali ceno, ki velja za dohodni klic, in se pri naših operaterjih giblje v večini primerov od 86 do 130 SIT. Kar je še vedno ceneje, kot da bi plačali ceno za odhodne klice (od 200 SIT navzgor, v primeru kakšnih oddaljenih ali bolj eksotičnih držav pa celo od 900 SIT dalje).

Za klice, ki jih opravimo znotraj države gostiteljice, veljajo posebni ceniki (ponavadi najmanj izenačeno s ceno odhodnega klica), ponekod pa so tudi višje cene klicev, če želimo klicati iz države gostiteljice v drugo državo (še višje cene).

"Posebno" poglavje je GPRS-gostovanje. Tudi v tem primeru moramo vedeti, kakšne so cene, predvsem pa, kolikšen je obračunski interval. Pogosto tuji operaterji obračunajo tudi dnevno uporabo GPRS. Obračunski interval je v večini primerov 100 KB, kar pomeni, da bomo za npr. prenesenih 105 KB plačali enako, kot če bi porabili 200 KB. Cene za obračunski interval se v povprečju gibljejo od 200 SIT/100 KB dalje, odvisne pa so seveda od istih dejavnikov – izbrani operater v državi gostiteljici ter vrsta naročniškega paketa, ki ga uporabljamo.

Za zaključek še "opozorilo" – cene gostovanj za uporabnike predplačniških paketov so še višje. Torej – da ne bo bolela glava ob visokem računu za počitnice, le urno postavite prste na tipkovnico in preglejte cenike gostovanj pri vašem operaterju.

Kje najti podatke o cenah gostovanj ter razna priporočila operaterjev?

Debitel:
http://www.debitel.si/ponudba/storitve/gostovanje

izimobil:
http://www.izimobil.si/izistoritve.cp2?cid=B86F06EE-802E-1745-7ECE-66A0B214B4E4&linkid=31

Mobitel:
naročniki - http://www.mobitel.si/slo/Ponudba/GSMnarocniki/Gostovanje/default.asp
predplačniki - http://www.mobitel.si/slo/Ponudba/Mobiuporabniki/Mobigostovanje/default.asp

Simobil – Vodafone:
naročniki - http://www.simobil.si/personal.asp?nodeid=4219
predplačniki - http://www.simobil.si/personal.asp?nodeid=4234

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki