marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaRutine Bixby: Naj vaš telefon razmišlja namesto vas
05.12.2025

Predstavljajte si, da vaš telefon vodi vaše življenje. A na dober način. Rutine Bixby avtomatizirajo vaš Galaxy glede na vaše navade: vklopijo način Ne moti ob začetku sestanka, odprejo Spotify, ko povežete slušalke, ali zmanjšajo svetlost, ko je čas za spanje. In to še ni vse. Povezan z aplikacijo SmartThings lahko vaš telefon komunicira z vašim domom.

slikaNova raziskava razkriva ključne dejavnike pri nakupu pametnih telefonov
03.12.2025

Nova potrošniška raziskava, izvedena ob začetku največje nakupovalne sezone v letu, razkriva jasen trend: kupci pri izbiri nove tehnologije najprej pogledajo končno ceno po popustu, nato preverjeno kakovost izdelka in zanesljivost blagovne znamke.

slikaPolovica Evropejcev zaradi fotografiranja zamudi pomembne trenutke
01.12.2025

Leto se bliža koncu, Samsung pa spodbuja ljudi, naj v prazničnem času ostanejo prisotni s prijatelji in družino. Več kot polovica Evropejcev (57 %) priznava, da jih fotografiranje odvrača od tega, da bi v celoti uživali v trenutkih, ki jih poskušajo ujeti.

slikaLenovo z rekordnim četrtletjem, napredek na področju hibridne umetne inteligence
28.11.2025

Skupina Lenovo je danes s svojimi hčerinskimi družbami poročala o rekordnih rezultatih za drugo četrtletje poslovnega leta 2025/26, pri čemer so skupni prihodki skupine dosegli rekordno višino 20,5 milijarde ameriških dolarjev (USD), kar je 15 % več kot v enakem obdobju lani.

članki

Digitalna varnost v Evropi postaja tema vsakdanjih pogovorov


15.10.2025
Objavil: Dare Gliha

Oktober je mesec kibernetske varnosti in ob tej priložnosti Mastercard objavlja rezultate nove raziskave, ki poudarjajo vse večji pomen digitalne varnosti v vsakodnevnem življenju. Zaradi vedno večjega števila poskusov prevar in nevarnosti, ki jih omogoča umetna inteligenca (UI), kibernetska varnost čedalje bolj postaja tema vsakdanjih pogovorov.

Raziskava, ki jo je Mastercard v sodelovanju z družbo Harris Poll septembra 2025 opravil v Združenem kraljestvu, Franciji, Nemčiji, Italiji in Španiji, je pokazala, da je 72 % Evropejcev bolj zaskrbljenih glede kibernetske varnosti, kot pred dvema letoma, pri čemer jih 66 % meni, da je težje zaščititi svoje osebne podatke na spletu kot poskrbeti za varnost svojega doma.

Kibernetska varnost je postala področje, o katerem ljudje veliko razmišljajo. Večina (53 %) o njej razmišlja tedensko ali še pogosteje, kar pomeni, da je kibernetska varnost prehitela ukvarjanje z vprašanji o varnosti zaposlitve. V zadnjem mesecu se je skoraj polovica (49 %) vprašanih o kibernetski varnosti pogovarjala v okviru vsakdanjih pogovorov ob kosilu ali večerji.

Ostale ključne ugotovitve raziskave so:

• Prevare se dotaknejo skoraj vsakogar. 77 % Evropejcev je v zadnjem letu doletel poskus prevare. Najbolj so ogroženi mladi potrošniki; 41 % pripadnikov generacije Z je poročalo o tem, da so bili deležni prevare. Najpogostejše so prevare pri nakupovanju (32 %) ter investiranju in kriptovalutah (27 %). Sledijo kraja identitete (25 %), ljubezenske prevare (24 %) ter prevare, povezane s potovanji in vstopnicami (19 %). Med tistimi, ki so bili deležni prevare, jih je 70 % doživelo finančno izgubo v vrednosti 100 evrov ali več.
• Umetna inteligenca spreminja podobo prevar. Lažne vsebine, ustvarjene z UI, se uvrščajo na vrh seznama zaskrbljenosti Evropskih potrošnikov, pri čemer jih le 8 % meni, da so jih sposobni prepoznati. Več kot tretjina (36 %) se jih boji, da bodo kriminalci izkoristili umetno inteligenco za še bolj dovršene napade.
• Mnoge žrtve molčijo. Več kot polovica (52 %) Evropejcev pravi, da bi jih bilo sram, če bi postali žrtev prevare; 44 % pa bilo nerodno spregovoriti o tem – kljub temu, da jih je le 31 % dejalo, da bi imeli slabo mnenje o drugih, ki so bili žrtev prevare.
• Za zaupanje so odgovorne finančne institucije. 71 % Evropejcev zaupa bankam, da bodo poskrbele za njihovo zaščito pred prevarami. V primeru izdajateljev kreditnih kartic jih tako meni 61 %, medtem ko jih državnim ustanovam zaupa 58 %. Izpostaviti velja tudi, da jih 69 % bolj zaupa ponudnikom finančnih storitev, da jih bodo zaščitili pred zlonamernimi transakcijami, kot sebi.
• Evropejci si želijo varnega spleta. Mnogi Evropejci aktivno skrbijo za svojo varnost s posodabljanjem programske opreme in aplikacij (65 %), preverjanjem pošiljateljev e-pošte (65 %), uporabo močnih gesel (60 %) in preverjanjem neznanih komunikacij (61 %). Kljub temu jih je 67 % izrazilo zanimanje za formalno izobraževanje, ki bi jih naučilo bolje obvladovati prevare, kar kaže na potrebo po izobraževalnih programih in programih za ozaveščanje uporabnikov.

Michele Centemero, izvršni podpredsednik storitev za Evropo v družbi Mastercard, je dejal:

"Digitalna varnost vse bolj vpliva na to, kako ljudje živijo, nakupujejo in komunicirajo na spletu. Medtem ko številni potrošniki proaktivno skrbijo za svojo zaščito, pa nasveti, izobraževanje in zanesljivi sistemi še vedno ostajajo zelo pomembni. V družbi Mastercard smo zavezani k vodilni vlogi na področju digitalnega zaupanja ter k razvoju varnih rešitev, kar bo ljudem omogočilo, da se na spletu počutijo enako varni kot doma. Gradnja zaupanja je odgovornost vseh sodelujočih: podjetij, finančnih institucij in posameznikov. Vsi morajo opraviti svojo nalogo, da bo digitalno življenje varnejše in odpornejše."

Družba Mastercard je v minulih letih dodatno okrepila svojo zavezanost skrbi za kibernetsko varnost, in sicer z nakupi podjetij s tega področja, razvojem vrhunskih orodij ter sklepanjem strateških partnerstev. Nedavno je Mastercard kupil družbo Recorded Future, največjo družbo na svetu, ki se ukvarja z zbiranjem in analizo podatkov o varnostnih tveganjih.

Družba Mastercard je zavezana ustvarjanju višjega standarda zaupanja v plačilnem ekosistemu ter k demokratizaciji kibernetske varnosti, da bi s tem ustvarila nove priložnosti za podjetja. Njena zbirka storitev za kibernetsko varnost se osredotoča na ocenjevanje izpostavljenosti tveganju, zagotavljanje inovacij s področja UI in drugih tehnoloških inovacij za zaščito digitalnega okolja, ter na nenehen napredek, ki gradi zaupanje ljudi in podjetij po vsem svetu.

Metodologija

Raziskavo je od 8. do 25. septembra za družbo Mastercard opravilo podjetje Harris Poll. V njej je sodelovalo približno 5.000 evropskih potrošnikov, starejših od 18 let. Vključeni so bili naslednji trgi: Francija (n=1.005), Nemčija (n=1.002), Italija (n=1.016), Španija (n=1.005), Združeno kraljestvo (n=1.004).

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki