marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaNova raziskava razkriva ključne dejavnike pri nakupu pametnih telefonov
03.12.2025

Nova potrošniška raziskava, izvedena ob začetku največje nakupovalne sezone v letu, razkriva jasen trend: kupci pri izbiri nove tehnologije najprej pogledajo končno ceno po popustu, nato preverjeno kakovost izdelka in zanesljivost blagovne znamke.

slikaPolovica Evropejcev zaradi fotografiranja zamudi pomembne trenutke
01.12.2025

Leto se bliža koncu, Samsung pa spodbuja ljudi, naj v prazničnem času ostanejo prisotni s prijatelji in družino. Več kot polovica Evropejcev (57 %) priznava, da jih fotografiranje odvrača od tega, da bi v celoti uživali v trenutkih, ki jih poskušajo ujeti.

slikaLenovo z rekordnim četrtletjem, napredek na področju hibridne umetne inteligence
28.11.2025

Skupina Lenovo je danes s svojimi hčerinskimi družbami poročala o rekordnih rezultatih za drugo četrtletje poslovnega leta 2025/26, pri čemer so skupni prihodki skupine dosegli rekordno višino 20,5 milijarde ameriških dolarjev (USD), kar je 15 % več kot v enakem obdobju lani.

slikaPrihaja predpraznični čas spletnih nakupov
26.11.2025

Začetek predpraznične mrzlice ob koncu leta je za mnoge čas, ko se odpravijo nakupovati darila na splet. A tudi najbolj izkušeni kupci lahko postanejo žrtev predprazničnih prevar. Nova raziskava družb Mastercard in Harris Poll razkriva, da se je 77 % evropskih potrošnikov v minulem letu soočilo s poskusom prevare, kar še dodatno dokazuje, kako pomembna je varnost na spletu.

članki

Mastercard izboljšuje brezstično izkušnjo na bankomatih


26.09.2025
Objavil: Dare Gliha

Vse več ljudi prevzema digitalni življenjski slog, zaradi katerega fizične denarnice in bančne kartice ostajajo doma, zato postaja enostavna, varna in pametna izkušnja na bankomatih pomembnejša kot kdaj koli. Zahvaljujoč sodelovanju med družbami Mastercard, NCR Atleos in ITCARD je zdaj mogoč dvig gotovine na bankomatu zgolj z mobilnim telefonom, brez vnašanja PIN-kode.

Bankomati so doslej izdajali gotovino le v primeru, ko je uporabnik vstavil ali približal kartico ter vnesel PIN-kodo. V svetu, ki postavlja digitalno poslovanje na prvo mesto, uporabniki povsod pričakujejo hitrejšo in enostavnejšo izkušnjo – v trgovini, na spletu in tudi pri uporabi bankomatov.

V številnih državah v Evropi, vključno s Poljsko, Švico, Češko in Avstrijo, so že uvedli brezstične bankomate. Toda ob uporabi mobilnega telefona mora imetnik kartice kljub preverjanju istovetnosti z biometrijo v mobilni denarnici še vedno v bankomat vnesti tudi svojo PIN-kodo. To ustvarja nepotrebno trenje.

Metoda preverjanja naprave imetnika kartice (Consumer Device Cardholder Verification Method, CDCVM) ta postopek poenostavlja, saj uporabnikovo istovetnost preveri v mobilni napravi, ki jo slednji uporablja za brezstična plačila. Uporabnik tako svojo istovetnost preveri v telefonu, preden ga približa bankomatu, kar poenostavi interakcijo z bankomatom. S tem namreč odpade potreba po fizični denarnici, plastični kartici in PIN-kodi.

"Ta inovacija predstavlja pomembno točko v evoluciji uporabniške izkušnje," je dejal Johan Gerber, izvršni podpredsednik, vodja varnostnih rešitev v družbi Mastercard. "Z omogočanjem biometričnega mobilnega preverjanja istovetnosti na bankomatih pišemo nova pravila uporabniške izkušnje, saj jo poenostavljamo brez zapostavljanja varnosti. V sodelovanju s partnerji vsem omogočamo varnejše in intuitivnejše vsakodnevne finančne interakcije."

Metoda CDCVM prinaša poenotenje uporabniške izkušnje z različnimi napravami, saj zmanjšuje potrebo po istočasnem preverjanju istovetnosti tako z metodo CDCVM in PIN-kodo pri posamezni transakciji na bankomatu. To ustvarja izkušnjo, kjer je digitalni pristop na prvem mestu. Začetni preizkusi kažejo, da so brezstične transakcije na bankomatih z metodo CDCVM v povprečju za 20 % hitrejše od transakcij, ki zahtevajo vnos PIN-kode.

"Navdušeni smo, da uvajamo to pomembno inovacijo, ki uporabnikom omogoča varno in učinkovito izvajanje brezstičnih transakcij brez vnašanja PIN-kode," je povedal Joe Gallagher, višji podpredsednik za produkte v družbi NCR Atleos. "Že skoraj 50 let smo vodilni ponudnik samopostrežne tehnologije, s katero pomagamo udejanjiti pomemben delež več kot 86 milijard transakcij na bankomatih, ki jih v enem letu opravijo uporabniki po vsem svetu. To predstavlja pomemben napredek pri povečevanju enostavnosti in hitrosti vsakodnevnih transakcij tako za finančne ustanove kot za njihove stranke."

"Spreminjamo način dviga gotovine na bankomatih na Poljskem ter nudimo hitrejšo, varnejšo in enostavnejšo izkušnjo. Z metodo CDCVM postaja uporaba bankomata tako preprosta, kot je približanje telefona ali kartice za plačilo v trgovini," je dejal Jarosław Chrzanowski, izvršni direktor družbe ITCARD. "Uvedba metode CDCVM za dvige na bankomatih na Poljskem predstavlja pomemben korak naprej na področju varnosti in prijaznosti do uporabnika ter odraža našo zavezanost k izboljševanju izkušnje vsakodnevnega plačevanja."

"Uvedena rešitev je še en korak v smeri bančništva, ki zadovoljuje potrebe uporabnikov. Zahvaljujoč tej tehnologiji so dvigi na bankomatih hitrejši in intuitivnejši – čas transakcije se skrajša do 20 %. Ponosni smo, da lahko banka VeloBank skupaj s partnerji, ki delijo našo vizijo inovativnih finančnih storitev, sodeluje pri rešitvah, ki združujejo enostavnost in varnost. Kot sodobna banka razumemo, da je prihodnost bančništva v varnosti, čim večji enostavnosti ter storitvah na dosegu prstov," je povedal Adrian Adamowicz, član uprave za poslovanje s prebivalstvom banke VeloBank.

Trenutno poteka pilotno uvajanje metode CDCVM na bankomatih na Poljskem. Po pričakovanjih naj bi bila leta 2026 rešitev na voljo na vseh trgih.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki