marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaApple vložil patent za brezžično polnjenje med napravami
20.08.2018

Apple je na ameriškem patentnem uradu USPTO vložil patent, ki opisuje brezžično polnilno tuljavo, ki lahko prenaša tok dvosmerno. Teoretično to pomeni, da bi lahko MacBook ali iPad brezžično polnil iPhone.

slikaHMD želi razširiti poslovanje v ZDA
17.08.2018

HMD je s svojimi produkti v ZDA bolj slabo zastopan, saj ponujajo le nekaj mobilnikov srednjega cenovnega razreda. Očitno pa želijo to sedaj spremeniti, na LikedInu so namreč objavili, da iščejo novo ekipo, ki jim bo pomagala pri rasti na tem trgu.

slikaNokia in T-Mobile v partnerstvo za izgradnjo omrežja 5G
15.08.2018

Nokiini poslovni rezultati v drugem četrtletju letošnjega leta niso bili bleščeči, vendar se do konca leta pričakuje boljše številke. Do konca leta bo namreč več operaterjev pričelo z izgradnjo omrežij 5G, pri Nokii pa so v luči teh pričakovanj oznanili partnerstvo z operaterjem T-Mobile.

slikaHuawei bi lahko prehitel Samsung pri lansiranju zložljivega mobilnika
13.08.2018

Po mnenju tržnih analitikov Huawei vlaga veliko truda, da bi bil prvi proizvajalec, ki bi predstavil popolnoma funkcionalen zložljiv pametni telefon. Viri trdijo, da želi pri tem Kitajski proizvajalec predvsem premagati največjega konkurenta, korejski Samsung.

slikaApplu pada tržni delež v segmentu pametnih ur
10.08.2018

Canalys je objavil svoje četrtletne rezultate na trgu pametnih ur. Čeprav je v drugem četrtletju 2018 Apple prodal preko 3,5 milijona svojih ur Watch, je vseeno zaradi rasti trga izgubil nekaj odstotkov tržnega deleža.

slikaHuawei najavil poslovne rezultate za prvo polovico leta 2018
09.08.2018

Huawei Consumer Business Group je pred nekaj dnevi najavil svoje poslovne rezultate za prvo polovico leta 2018. Podjetje je objavilo trdno rast z več kot 95 milijonov odposlanih enot globalno. Po podatkih organizacije IDC se je Huawei povzpel in postal drugi največji proizvajalec pametnih telefonov na svetu v drugi četrtini leta z globalnim tržnim deležem v višini 15,8 %.

članki

Aplikacije za souporabo vozil zaradi šibke varnosti ranljive za napade

Deli z ostalimi

07.08.2018
Objavil: Dare Gliha

Raziskovalci družbe Kaspersky Lab so testirali varnost 13 aplikacij za souporabo vozil, ki so jih razvili proizvajalci po celem svetu, vključno z aplikacijami razvitimi v Rusiji, ZDA in evropskih državah. Strokovnjaki družbe so odkrili, da vse aplikacija vsebujejo številne varnostne pomanjkljivosti.

Te bi lahko potencialno omogočale kriminalcem, da prevzamejo nadzor nad vozili v sistemu, bodisi prikrito ali pod krinko drugega uporabnika. Ko kriminalec pridobi dostop do vozila prek aplikacije, ima moč storiti karkoli – od kraje vozila ali njegovih zaupnih podatkov do povzročitve škode ali uporabe vozila za zlonamerne namene.

Aplikacije so zasnovane z namenom, da nam poenostavijo življenje in poslovanje. S prihodom aplikacij, ki spodbujajo souporabo in tako olajšajo dostavo hrane ali omogočijo stroškovno bolj učinkovito uporabo raznih storitev, je razvoj napredoval še za en korak. Takšna primera sta denimo souporaba taksija ali avtomobila. Medtem ko so aplikacije za souporabo vozil neprecenljive za tiste z nizkimi dohodki in preprečijo morebitno preplačilo lastništva ali vzdrževanja vozila, pa lahko na drugi strani proizvajalcem in uporabnikom predstavljajo dodatno varnostno tveganje.

Da bi ugotovili, v kakšni meri obstajajo varnostna tveganja, so raziskovalci družbe Kaspersky Lab testirali 13 aplikacij za souporabo vozil, ki so jih razvili proizvajalci iz različnih trgov. Glede na statistiko trgovine z aplikacijami Google Play je bilo že več kot milijon prenosov teh aplikacij. Raziskava je pokazala, da vsaka od njih vsebuje več varnostnih tveganj. Še več, raziskovalci so ugotovili, da zlonamerni uporabniki že služijo na račun ukradenih uporabniških računov za aplikacije souporabe vozil.

To je še posebej zaskrbljujoče, saj je nedavna raziskava družbe Kaspersky Lab o odnosu uporabnikov do aplikacij pokazala, da Evropejci aplikacij za souporabo prevoza ne vidijo kot grožnjo. Kot grožnjo pa smatrajo druge aplikacije, na primer aplikacije za družbena omrežja, aplikacije za sporočanje in bančne aplikacije. Manj kot 10 odstotkov vprašanih je namreč ocenilo aplikacije za souporabo vozil kot nevredne zaupanja.

Ključne odkrite ranljivosti aplikacij so naslednje:

• Ni zaščite pred napadi, v katerih tretja oseba skrivaj prestreže ali spremeni komunikacijo dveh uporabnikov. To pomeni, da medtem ko uporabnik verjame, da je povezan na legitimni spletni strani, je njegova uporaba dejansko preusmerjena preko spletne strani napadalca, s čimer slednjemu omogoča, da zbira osebne podatke o uporabniku (uporabniško ime, geslo, številka PIN ipd.).
• Ni zaščite pred obratnim inženirstvom aplikacij. Tako lahko kriminalec razume delovanje aplikacije in najde ranljivost, s katero pridobi dostop do infrastrukture za delovanje strežnika.
• Ni tehnologij, ki bi prepoznale nepooblaščen korenski dostop. Pravice korenskega dostopa do strežnika lahko zlonamernemu uporabniku omogočijo skoraj nešteto možnosti in aplikaciji onemogočijo zaščito.
• Pomanjkanje zaščite pred tehnikami prekrivanja aplikacij. To omogoča zlonamernim aplikacijam, da prikažejo okno za spletno ribarjenje in ukradejo prijavne podatke uporabnika.
• Manj kot polovica aplikacij od uporabnikov zahteva nastavitev močnega gesla, kar pomeni, da lahko napadalci z lahkoto napadejo žrtve.

Ob uspešnem izkoriščanju lahko napadalec skrivaj pridobi nadzor nad vozilom in ga uporabi za zlonamerne namene. Med temi so brezplačna vožnja, vohunjenje nad uporabnikov, kraja vozila in njegovih zaupnih podatkov. Obstajajo celo resnejši scenariji, denimo kraja uporabnikovih osebnih podatkov in njihova prodaja na črnem trgu. To lahko vodi do izvajanja ilegalnih in nevarnih dejanj na cesti pod pretvezo identitet drugih uporabnikov.

»Zaključki naše raziskave kažejo, da v trenutnem stanju aplikacije za souporabo vozil niso pripravljene, da bi vzdržale zlonamerne napade. Čeprav še nismo zasledili primerov naprednih napadov na te aplikacije, spletni kriminalci razumejo vrednost takšnih aplikacij. Obstoječe ponudbe na črnem trgu kažejo, da prodajalci nimajo veliko časa za odstranitev ranljivosti aplikacij,« pravi Victor Chebyshev, varnostni strokovnjak v družbi Kaspersky Lab.

Raziskovalci družbe Kaspersky Lab svetujejo uporabnikom aplikacij za souporabo vozil, da za zaščito svojih vozil in osebnih podatkov pred možnimi spletnimi napadi upoštevajo naslednje ukrepe:

• Ne spreminjajte nastavitev korenskega dostopa na napravah z operacijskim sistemom Android, saj bo to omogočilo skoraj neomejene možnosti zlonamernim aplikacijam.
• Redno posodabljajte operacijski sistem naprave, s tem boste namreč zmanjšali ranljivosti programske opreme in možnosti za napad.
• Za zaščito naprav pred spletnimi napadi namestite preverjeno varnostno rešitev.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki