spletne strani družbe Apple ugotovila, da besedilo, ki je očitno namenjeno slovenskim kupcem, krši pravila slovenske zakonodaje, ker potrošnikom ne nudi pravilnih informacij o njihovih zakonskih pravicah glede garancije in stvarne napake." />
marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaFrancozi prvi z nalepko o popravljivosti naprav
02.12.2020

Prejšnji teden so Evropski poslanci glasovali o zakonu, ki bi potrošnikom zagotovil informacijo o popravljivosti naprave, ki jo kupujejo. S tem bi lahko še pred nakupom dobili informacijo o življenjski dobi naprave in njeni popravljivosti.

slikaNT Remote uspešno končana
30.11.2020

Microsoft je sporočil, da je bila letošnja virtualna konferenca NT Remote dobro sprejeta med udeleženci. V dveh dneh se je tako 946 udeležencev pridružilo 76 predavateljem na skupno 119 predavanjih, delavnicah in okroglih mizah, ki so potekali v okviru 6 tehnoloških in 10 poslovnih vsebinskih sklopov. Dogodek pa je podprlo kar 30 partnerjev.

slikaMediatek kupil Intlovo podjetje za upravljanje porabe energije
27.11.2020

Mediatek je sporočil, da je od Intla odkupil podjetje Enpirion, ki skrbi za rešitve upravljanja z energijo. Cena nakupa znaša 85 milijonov dolarjev. To je že drugo podjetje, ki ga je Intel prodal, lani je namreč Apple za milijardo dolarjev odkupil posel modemov za pametne telefone.

slikaApple sklenil poravnavo v aferi "batterygate"
25.11.2020

Apple je poskušal prikrito odpraviti težavo z baterijo na telefonih iPhone izdanih med letoma 2014 in 2016 tako, da jih je upočasnil. Ta poteza je bila hitro odkrita, vse skupaj pa je privedlo celo do skupinske tožbe.

slikaPričela se je Microsoftova NT konferenca, letos v virtualni obliki NT Remote
24.11.2020

Z uvodnim nagovorom Microsoftovega predsednika Brada Smitha se je danes začel osrednji del konference NT Remote, največjega virtualnega poslovno-tehnološkega dogodka v Sloveniji.

članki

ZPS opozarja Apple na kršitev slovenske zakonodaje


20.03.2012
Objavil: Dare Gliha

Zveza potrošnikov Slovenije je pri pregledu spletne strani družbe Apple ugotovila, da besedilo, ki je očitno namenjeno slovenskim kupcem, krši pravila slovenske zakonodaje, ker potrošnikom ne nudi pravilnih informacij o njihovih zakonskih pravicah glede garancije in stvarne napake.

ZPS je družbo Apple opozorila na kršitve in jo pozvala k odpravi le teh. V primeru, da se Apple na poziv ZPS ne bo odzval, bodo pristojnim inštitucijam predlagali inšpekcijski nadzor. Kot potrošniška organizacija pa lahko ZPS na sodišču zahteva tudi opustitev ravnanja, ki škodi potrošnikom.
Kršitev nacionalne zakonodaje glede garancije oz. stvarne napake pa ni bila opažena le v Sloveniji, ampak v večini držav članic EU. Vse evropske potrošniške organizacije, ki so zaznale kršitve zakonodaje, zato od družbe Apple zahtevajo takojšnje prenehanje uporabe zavajajoče prakse.

11 potrošniških organizacij, članic BEUCa, med njimi tudi ZPS, je danes pozvalo družbo Apple k takojšnjem prenehanju uporabe zavajajoče poslovne prakse pri oglaševanju podaljšanja garancije za svoje izdelke. Od družbe Apple zahtevajo uskladitev poslovnih praks z evropsko in nacionalnimi zakonodajami. V EU so namreč potrošniki upravičeni, da svoje pravice iz naslova stvarne napake uveljavljajo v roku 2 let, v Sloveniji pa zoper proizvajalca ali trgovca uveljavljajo tudi pravice iz obvezne garancijo. Apple zavajajoče navaja, da potrošniki svoje pravice lahko uveljavljajo le v enem letu, hkrati pa ponuja enoletno dodatno garancijo v okviru »AppleCare varnostni načrt« in s tem z zakonodajo zagotovljene pravice potrošnikov ponuja kot dodatno storitev oz. kot komercialno ponudbo. Po Zakonu o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami gre za zavajajočo poslovno prakso tudi v tistih primerih, ko podjetje pravice, ki jih imajo potrošniki po zakonu, predstavlja kot posebnost ponudbe.
Primer je še toliko bolj pereč, ker gre za eno vodilnih podjetij na trgu informacijske tehnologije. Monique Goyens, generalna direktorica evropske potrošniške organizacije BEUC pa je v svoji izjavi tudi izpostavila, da so potrošniki upravičeni do jasne in nedvoumne informacije o vseh glavnih značilnostih izdelka, vključno s pravicami v primeru stvarne napake ali garancije.

Največja italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo je Apple zaradi zgoraj omenjenih kršitev že prijavila pristojnemu organu v Italiji, ki je družbo oglobil z 900.000 EUR zaradi kršitve zakonodaje. Apple se je na odločitev pritožil. Dokončni razplet bo znan jutri.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki