spletne strani družbe Apple ugotovila, da besedilo, ki je očitno namenjeno slovenskim kupcem, krši pravila slovenske zakonodaje, ker potrošnikom ne nudi pravilnih informacij o njihovih zakonskih pravicah glede garancije in stvarne napake." />
marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaMBILLS omogočil plačevanje prek Fitbit Pay in Garmin Pay
18.09.2020

Pri mladem fintech podjetju MBILLS so lastni plačilni kartici mBills Mastercard, ki so jo kot izdajatelj uporabnikom ponudili letos v juliju, v rekordnem času omogočili plačevanje s pametnimi urami Garmin in Fitbit.

slikaAmeriška carina brani zaseg slušalk OnePlus Buds
16.09.2020

V ponedeljek je po spletu zaokrožila zanimiva vest, da je ameriška carina na letališču JFK zasegla 2000 kosov slušalk OnePlus Buds, saj so ocenili, da gre za ponaredek slušalk Apple Airpods. Čeprav se je sprva zdelo, da gre zgolj za zabavno pomoto, pa se je izkazalo, da carinska služba ni naredila napake.

slikaTSMC kmalu z masovno proizvodnjo čipovja za Apple
14.09.2020

Apple se pripravlja na prehod svojih produktov iz Intlovega na lastno čipovje. MacBooki se bodo s tem pridružili iPhone, iPad in Apple Watch napravam, ki tovrstno rešitev že uporabljajo.

slikaMicrosoft Surface Duo v ZDA že na voljo
11.09.2020

Potrošniki v ZDA imajo na voljo za nakup Microsoftov pogled na prihodnost pametnih mobilnikov, Surface Duo. Nakup lahko opravijo preko njihove spletne strani, že cena osnovne različice pa je precej zasoljena.

slikaHuawei pričakuje manj naročil za serijo Mate 40
09.09.2020

Huawei bo serijo Mate 40 predvidoma predstavil v prihajajočih tednih, če se bodo pri podjetju držali časovnice iz preteklih let. Še pred predstavitvijo pa iz Tajvana že prihajajo napovedi, da so pri podjetju naročili 30 odstotkov manj komponent, kar nakazuje na upad zanimanja s strani potrošnikov.

članki

ZPS opozarja Apple na kršitev slovenske zakonodaje


20.03.2012
Objavil: Dare Gliha

Zveza potrošnikov Slovenije je pri pregledu spletne strani družbe Apple ugotovila, da besedilo, ki je očitno namenjeno slovenskim kupcem, krši pravila slovenske zakonodaje, ker potrošnikom ne nudi pravilnih informacij o njihovih zakonskih pravicah glede garancije in stvarne napake.

ZPS je družbo Apple opozorila na kršitve in jo pozvala k odpravi le teh. V primeru, da se Apple na poziv ZPS ne bo odzval, bodo pristojnim inštitucijam predlagali inšpekcijski nadzor. Kot potrošniška organizacija pa lahko ZPS na sodišču zahteva tudi opustitev ravnanja, ki škodi potrošnikom.
Kršitev nacionalne zakonodaje glede garancije oz. stvarne napake pa ni bila opažena le v Sloveniji, ampak v večini držav članic EU. Vse evropske potrošniške organizacije, ki so zaznale kršitve zakonodaje, zato od družbe Apple zahtevajo takojšnje prenehanje uporabe zavajajoče prakse.

11 potrošniških organizacij, članic BEUCa, med njimi tudi ZPS, je danes pozvalo družbo Apple k takojšnjem prenehanju uporabe zavajajoče poslovne prakse pri oglaševanju podaljšanja garancije za svoje izdelke. Od družbe Apple zahtevajo uskladitev poslovnih praks z evropsko in nacionalnimi zakonodajami. V EU so namreč potrošniki upravičeni, da svoje pravice iz naslova stvarne napake uveljavljajo v roku 2 let, v Sloveniji pa zoper proizvajalca ali trgovca uveljavljajo tudi pravice iz obvezne garancijo. Apple zavajajoče navaja, da potrošniki svoje pravice lahko uveljavljajo le v enem letu, hkrati pa ponuja enoletno dodatno garancijo v okviru »AppleCare varnostni načrt« in s tem z zakonodajo zagotovljene pravice potrošnikov ponuja kot dodatno storitev oz. kot komercialno ponudbo. Po Zakonu o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami gre za zavajajočo poslovno prakso tudi v tistih primerih, ko podjetje pravice, ki jih imajo potrošniki po zakonu, predstavlja kot posebnost ponudbe.
Primer je še toliko bolj pereč, ker gre za eno vodilnih podjetij na trgu informacijske tehnologije. Monique Goyens, generalna direktorica evropske potrošniške organizacije BEUC pa je v svoji izjavi tudi izpostavila, da so potrošniki upravičeni do jasne in nedvoumne informacije o vseh glavnih značilnostih izdelka, vključno s pravicami v primeru stvarne napake ali garancije.

Največja italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo je Apple zaradi zgoraj omenjenih kršitev že prijavila pristojnemu organu v Italiji, ki je družbo oglobil z 900.000 EUR zaradi kršitve zakonodaje. Apple se je na odločitev pritožil. Dokončni razplet bo znan jutri.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki