spletne strani družbe Apple ugotovila, da besedilo, ki je očitno namenjeno slovenskim kupcem, krši pravila slovenske zakonodaje, ker potrošnikom ne nudi pravilnih informacij o njihovih zakonskih pravicah glede garancije in stvarne napake." />
marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaVstopni iPhone 12 še vedno z LCD zaslonom
03.08.2020

Do predstavitve nove serije iPhonov je še dobra dva meseca, zato ni presenetljivo, da se govorice pojavljajo vse pogosteje. Zadnja prihaja s strani DigitalChatStationa, kjer trdijo, da bo zaslon vstopnega iPhona 12 še vedno LCD velikosti 5,4 palca in hkrati enak kot pri sedanjem iPhonu 11, velikost mobilnika pa bo bolj podobna iPhonu SE (2020).

slikaOnePlus Nord ni prestal testa upogljivosti
31.07.2020

Novo predstavljeni OnePlus Nord je cenejša različica modelov OnePlus 8 in 8 Pro, zato so pri podjetju zelo verjetno varčevali pri njegovi izdelavi. Uporablja manj zmogljiv procesor Snapdragon 765G, manjši zaslon in plastičen okvir.

slikaiPhone 12 šele konec oktobra?
29.07.2020

Applova nova generacija mobilnikov iPhone 12 bo na voljo šele konec oktobra oz. na začetku novembra. Vsaj tako v novem poročilu trdijo na japonski strani macotakara.jp.

slikaGoogle Pay dodaja podporo za nove banke
27.07.2020

Google Pay dobiva podporo za vse več finančnih institucij. Iz podjetja so sporočili, da so sedaj dodali podporo za novih 25 bank, od katerih je večina iz Evrope, nekaj novosti pa je tudi v Avstraliji in na Japonskem.

slikaNemci bodo lahko osebno izkaznico prenesli na Samsungov mobilnik
24.07.2020

Iz Nemčije prihaja zanimiva novica o dogovoru s podjetjem Samsung, ki bo državljanom omogočil namestitev osebne izkaznice na Samsungovih pametnih telefonih. To omogoča namensko razvita strojna arhitehtura, ki je plod sodelovanja med nemškim zveznim uradom za varnost informacij, Bundesdruckerei (bdr), Deutsche Telekom Security in Samsungom.

članki

ZPS opozarja Apple na kršitev slovenske zakonodaje


20.03.2012
Objavil: Dare Gliha

Zveza potrošnikov Slovenije je pri pregledu spletne strani družbe Apple ugotovila, da besedilo, ki je očitno namenjeno slovenskim kupcem, krši pravila slovenske zakonodaje, ker potrošnikom ne nudi pravilnih informacij o njihovih zakonskih pravicah glede garancije in stvarne napake.

ZPS je družbo Apple opozorila na kršitve in jo pozvala k odpravi le teh. V primeru, da se Apple na poziv ZPS ne bo odzval, bodo pristojnim inštitucijam predlagali inšpekcijski nadzor. Kot potrošniška organizacija pa lahko ZPS na sodišču zahteva tudi opustitev ravnanja, ki škodi potrošnikom.
Kršitev nacionalne zakonodaje glede garancije oz. stvarne napake pa ni bila opažena le v Sloveniji, ampak v večini držav članic EU. Vse evropske potrošniške organizacije, ki so zaznale kršitve zakonodaje, zato od družbe Apple zahtevajo takojšnje prenehanje uporabe zavajajoče prakse.

11 potrošniških organizacij, članic BEUCa, med njimi tudi ZPS, je danes pozvalo družbo Apple k takojšnjem prenehanju uporabe zavajajoče poslovne prakse pri oglaševanju podaljšanja garancije za svoje izdelke. Od družbe Apple zahtevajo uskladitev poslovnih praks z evropsko in nacionalnimi zakonodajami. V EU so namreč potrošniki upravičeni, da svoje pravice iz naslova stvarne napake uveljavljajo v roku 2 let, v Sloveniji pa zoper proizvajalca ali trgovca uveljavljajo tudi pravice iz obvezne garancijo. Apple zavajajoče navaja, da potrošniki svoje pravice lahko uveljavljajo le v enem letu, hkrati pa ponuja enoletno dodatno garancijo v okviru »AppleCare varnostni načrt« in s tem z zakonodajo zagotovljene pravice potrošnikov ponuja kot dodatno storitev oz. kot komercialno ponudbo. Po Zakonu o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami gre za zavajajočo poslovno prakso tudi v tistih primerih, ko podjetje pravice, ki jih imajo potrošniki po zakonu, predstavlja kot posebnost ponudbe.
Primer je še toliko bolj pereč, ker gre za eno vodilnih podjetij na trgu informacijske tehnologije. Monique Goyens, generalna direktorica evropske potrošniške organizacije BEUC pa je v svoji izjavi tudi izpostavila, da so potrošniki upravičeni do jasne in nedvoumne informacije o vseh glavnih značilnostih izdelka, vključno s pravicami v primeru stvarne napake ali garancije.

Največja italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo je Apple zaradi zgoraj omenjenih kršitev že prijavila pristojnemu organu v Italiji, ki je družbo oglobil z 900.000 EUR zaradi kršitve zakonodaje. Apple se je na odločitev pritožil. Dokončni razplet bo znan jutri.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki