marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaNov globalni natečaj HONOR Talents odpira vrata mladim ustvarjalcem
25.10.2025

HONOR je zagnal prestižni mednarodni program HONOR Talents – Global Design Awards, ki mladim umetnikom in oblikovalcem ponuja priložnost, da združijo umetnost, tehnologijo in inovacije ter svoje delo predstavijo na globalnem trgu.

slikaSamsung in Ulična liga za skateboarding širita partnerstvo
23.10.2025

Samsung in Ulična liga za skateboarding (Street League Skateboarding) sta napovedala širitev obstoječega partnerstva v globalno zavezništvo. Zedinjena v skupnih vrednotah ustvarjalnosti, inovativnosti in odprtosti ter z globokim spoštovanjem do rolkarske skupnosti, partnerstvo predstavlja pomemben mejnik za obe blagovni znamki.

slikaOd prvega posnetka do vizije prihodnosti: 15 let inovacij kamer Samsung Galaxy
22.10.2025

Danes je dovolj, da iz žepa vzamemo pametni telefon in že lahko ujamemo fotografije ter videoposnetke profesionalne kakovosti. V središču te revolucije je tehnologija kamere Samsung Galaxy, ki uporabnikom že petnajst let omogoča, da vsak trenutek posnamejo na preprost in zanesljiv način brez potrebe po klasičnem fotoaparatu.

slikaDigitalne inovacije za boljše življenje
20.10.2025

Telekom Slovenije je s petimi priznanji Ookla Speedtest Awards 2025 potrdil vodilno vlogo, saj ima najboljše, najhitrejše in najbolj pokrito mobilno omrežje. Ta dosežek, ki odraža uspeh strateških vlaganj in vrhunsko uporabniško izkušnjo, sovpada s krepitvijo vloge branika digitalne varnosti v času rekordnega porasta kibernetskih groženj.

članki

Velik potencial mobilnega interneta


27.11.2008
Objavil: Thomas Bergant

iPROM je objavil izsledke raziskave o rabi mobilnega dostopa do interneta med slovenskimi uporabniki interneta, ki jo je opravil skupaj z raziskovalno družbo Valicon. Vsaj eno od internetnih storitev (splet, vključno z mobilnimi portali, e-pošta, aplikacije za takojšnje sporočanje) prek mobilnih aparatov uporablja 30 odstotkov uporabnikov interneta.

Od pogostejše rabe mobilnega dostopa jih odvrača percepcija, da so stroški visoki, v prihodnje pa ga namerava uporabljati vse več lastnikov zmogljivejših mobilnih telefonov.

Mobilni internet ima trenutno še status občasne, dopolnilne uporabe. Na dnevni ravni mobilne internetne storitve uporablja manj kot deset odstotkov internetnih uporabnikov, pri čemer je pregledovanje elektronske pošte najpogostejša dejavnost. Med uporabniki te storitve je namreč 50 odstotkov takih, ki to počnejo dnevno. Dve tretjini mobilnih uporabnikov ostale storitve, kot so brskanje po spletu, aplikacije za takojšnje sporočanje, spletne skupnosti, uporablja le občasno.

Ovira, ki uporabnikom interneta preprečuje pogostejšo uporabo mobilnega dostopa do interneta, so visoki stroški uporabe, kar navaja tri četrtine vprašanih. Dobrih 40 odstotkov je izpostavilo še premajhne zaslone ter počasne povezave. Zenel Batagelj iz raziskovalne družbe Valicon je ob tem dejal: »Do podobnih rezultatov prihajajo tudi tuje raziskave, pri čemer je dojemanje visokih stroškov pri nas še toliko bolj izrazito. Zanimivo pri vsem je, da je večina ovir izrazito percepcijske narave – veliko paketov, sploh za mlade, namreč že vključuje velike količine prenosa podatkov.«

Namere uporabe mobilnega interneta so velike. Kar 30 odstotkov uporabnikov je izjavilo, da nameravajo v naslednjih 12 mesecih uporabljati mobilne telefone kot točko dostopa do interneta. Ta številka sovpada z željami uporabnikov, da bi na svojih mobilnih telefonih imeli dostop do storitev za takojšnje sporočanje, možnost nameščanja iger, polno tipkovnico in potisno pošto BlackBerry. Veliko večji potencial imajo lokacijske storitve (GPS), ki bi lahko pospešile in dodatno razširile uporabo mobilnega interneta. Izstopa še podatek o povprečni starosti uporabnikov – kar 74 odstotkov jih je mlajših od 30 let. Za primerjavo, med vsemi uporabniki interneta je ta delež 47-odstoten.

Simon Cetin, direktor podjetja Iprom, je povedal: »Rezultati raziskave so dodatno potrdili že znano dejstvo, to je, da je internet med uporabniki že zdavnaj dosegel raven vsakdanjega, običajnega medija. Z zmogljivejšimi prenosnimi telefoni in nižjimi cenami dostopa do mobilnega interneta izginjajo še zadnje ovire do tega, da bodo ljudje povezani kjerkoli in kadarkoli. To pa je pomemben podatek za oglaševalce.«

Prva obširnejša raziskava o mobilnem internetu pri nas je bila izvedena oktobra 2008 s kombinacijo spletnega in telefonskega anketiranja, na spletni vprašalnik je odgovorilo 347 spletnih uporabnikov, na telefonsko anketo pa 600 anketirancev, starih med 15 in 65 let.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki