marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaHuawei že dve četrtletji zapored vodilni na svetovnem trgu nosljivih naprav
17.09.2025

Huawei je v drugem četrtletju letošnjega leta dosegel izjemen mejnik. Z 20,2-odstotnim tržnim deležem je osvojil prvo mesto na svetovnem trgu nosljivih naprav. To je že drugo zaporedno četrtletje, ko je podjetje potrdilo svoj vodilni položaj, kar znova dokazuje njegovo predanost inovacijam in uporabniški izkušnji, kažejo podatki raziskovalne organizacije IDC.

slikaVaša zasebnost, varovana: kako Galaxy AI omogoča nadzor nad vašimi podatki
15.09.2025

Tehnologija se razvija izjemno hitro in z vsakim trenutkom postaja inteligentnejša. Ti hitri napredki so omogočili nastanek Galaxy AI, ki odklepa nove ravni produktivnosti, ustvarjalnosti in komunikacije. Toda z večjimi zmožnostmi mobilne umetne inteligence prihajajo tudi nova vprašanja glede zasebnosti in nadzora.

slikaHONOR Magic V5 je postal Guinnessov rekorder v vzdržljivosti med zložljivimi telefoni
12.09.2025

HONOR Magic V5 je uradno vpisan v Guinnessovo knjigo rekordov kot zložljivi pametni telefon, ki je dvignil najtežjo obremenitev. Naprava je uspešno dvignila kar 104 kilograme, s čimer je postavila nov mejnik v kategoriji vzdržljivosti zložljivih telefonov.

slikaSamsung je prejel številne nagrade za inovacije na sejmu IFA 2025
10.09.2025

Samsung je sporočil, da so njegovi najnovejši izdelki in storitve prejeli najvišja priznanja na podelitvi nagrad IFA 2025 Innovation Awards, med drugim devet nagrad »Best of Innovation« ter 17 priznanj »Honoree« v različnih kategorijah. Ta priznanja prihajajo tik pred sejmom IFA 2025, največjim evropskim potrošniškim sejmom, ki bo potekal v Berlinu v Nemčiji od 5. do 9. septembra.

članki

Težave s plačljivim SMS klubom Dimoco


28.10.2010
Objavil: Thomas Bergant

Na Evropski potrošniški center (EPC), ki deluje v okviru Zveze potrošnikov Slovenije, se je v zadnjem mesecu obrnilo več potrošnikov, ki so nevede postali člani plačljivega SMS kluba Dimoco. S članstvom v klubu so bili seznanjeni šele ob prejemu računa mobilnega operaterja.

Ta je bil občutno višji kot v predhodnih mesecih. EPC se je že povezal z Evropskim potrošniškim centrom v Avstriji, kjer ima družba Dimoco svoj sedež, saj menimo, da gre za nepošteno poslovno prakso podjetja. Kako ukrepati v teh primerih pojasnjujemo na naši spletni strani www.epc.si. Od mobilnih operaterjev zahtevamo, da zaščitijo svoje naročnike, od Tržnega inšpektorata RS pa pričakujemo, da ukrepa v skladu s svojimi pooblastili.

Potrošniki so na internetu zlasti pogosto reševali IQ teste, za katere je bilo izrecno oglaševano, da so brezplačni oziroma, da imajo potrošniki možnost zadeti nagrado. Brezplačnost takšnih IQ testov ali sedaj popularnih »vpišite številko svojega prijatelja in ga locirajte« pa je zgolj navidezna. Še preden potrošnik prične reševati test je v spodnjem delu spletne strani v drobnem tisku sicer navedeno, kakšna je cena storitve, način odjave ter drugi pogoji, vendar je informacija napisana dvoumno, tako da potrošnik ne more razbrati, da se v konkretnem primeru včlani v SMS klub. Po odgovoru na zadnje vprašanje testa se na zaslonu pojavi grafično poudarjeno okence kamor je potrebno vpisati telefonsko številko, da bi potrošnik prejel rezultat testa. Ob vsem tem pa ozadje potemni, tako da postane že tako slabše opazno besedilo o splošnih pogojih SMS kluba praktično neopazno. Po vpisu telefonske številke prejme potrošnik SMS sporočilo s kodo in nepreglednimi informacijami o članstvu v SMS klubu.

Potrebno je poudariti, da so sporočila, ki jih potrošniku pošilja ponudnik, torej dohodna sporočila, plačljiva (2,49 EUR/SMS) in ne le odhodna, kakor večina potrošnikov zmotno meni.

Upoštevaje način trženja storitve IQ testa in podobnih vsebin iz zgoraj navedenih razlogov po naši presoji pomeni nepošteno poslovno prakso.

Evropski potrošniški center potrošnikom svetuje, da v kolikor prejmejo SMS sporočilo in njegove vsebine ne razumejo, naj nanj ne odgovarjajo. V kolikor so se že včlanili v SMS klub in ne želijo prejemati plačljivih SMS sporočil, naj nemudoma prekličejo storitev na način kot je določen v splošnih pogojih ponudnika. Za več informacij v zvezi s preklicem storitev naj se obrnejo na svojega mobilnega operaterja. Pri slednjem lahko tudi zahtevajo (nadaljnjo) preprečitev (blokado) storitev na svoji telefonski številki. EPC potrošnikom še svetuje, da s svojo telefonsko številko ravnajo enako skrbno kot s svojo bančno kartico, kajti tudi telefon je plačilno sredstvo. Več na naši spletni strani www.epc.si.

Evropski potrošniški center poziva mobilne operaterje, naj zaradi varstva pravic svojih naročnikov družbo Dimoco pozovejo, naj preneha z nepoštenimi poslovnimi praksami, v nasprotnem primeru pa naj odpovedo pogodbeno razmerje z družbo Dimoco. Od Tržnega inšpektorata RS pa pričakuje, da ukrepa v skladu s svojimi pooblastili.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki