marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaIDC predvideva 12 odstotni padec prodaje mobilnikov v letošnjem letu
05.06.2020

Zadnja napoved analitikov IDC glede prodaje mobilnikov je razkrila, da bo padec v letošnjem letu kar 12 odstoten. Pričakuje se, da bo letos prodanih 1,2 milijarde mobilnikov, kar je 11,9 odstotni padec glede na lansko leto. Nova predvidevanja bazirajo na rezultatih prvega četrtletja.

slikaiPhone 12 šele konec novembra?
03.06.2020

Na spletu se je pojavilo več govoric, da namerava Apple zaradi letošnje pandemije novo serijo iPhone 12 predstaviti šele konec novembra, kar je posledica enomesečnega zamika tako pri pričetku proizvodnje, kot predstavitve.

slikaSamsung avgusta s 5 nm Exynos čipom
01.06.2020

Samsung je zadnjih nekaj mesecev razvijal 5nm EUV proces, sedaj pa iz Južne Koreje prihajajo novice, da je proizvajalec pripravljen na množično proizvodnjo. ZDNet je še razkril, da bo nov 5nm čip imenovan Exynos 992.

slikaA1 Slovenija z novo serijo pametnih telefonov A1 Alpha 20 in A1 Alpha 20+
29.05.2020

A1 Slovenija predstavlja dovršena telefona serije A1 Alpha z zmogljivo kamero, vzdržljivo baterijo in 3-letno garancijo. Modela A1 Alpha 20 in A1 Alpha 20+ z operacijskim sistemom Android 10 in vrhunskimi funkcionalnostmi zagotavljata napredno uporabniško izkušnjo, dodatno pa A1 z vsakim prodanim telefonom namenja 1 EUR boju proti pandemiji COVID- 19.

slikaPrihaja Motorola Razr 2 z bolšo strojno opremo
27.05.2020

Motorola je obudila legendarno serijo Razr z mobilnikom, ki je imel prepogljiv zaslon, a žal precej slabo strojno opremo, od povprečnega procesorja, do slabe kamere. Očitno so pri tem vse stavili na nostalgijo kupcev.

članki

Težave s plačljivim SMS klubom Dimoco


28.10.2010
Objavil: Thomas Bergant

Na Evropski potrošniški center (EPC), ki deluje v okviru Zveze potrošnikov Slovenije, se je v zadnjem mesecu obrnilo več potrošnikov, ki so nevede postali člani plačljivega SMS kluba Dimoco. S članstvom v klubu so bili seznanjeni šele ob prejemu računa mobilnega operaterja.

Ta je bil občutno višji kot v predhodnih mesecih. EPC se je že povezal z Evropskim potrošniškim centrom v Avstriji, kjer ima družba Dimoco svoj sedež, saj menimo, da gre za nepošteno poslovno prakso podjetja. Kako ukrepati v teh primerih pojasnjujemo na naši spletni strani www.epc.si. Od mobilnih operaterjev zahtevamo, da zaščitijo svoje naročnike, od Tržnega inšpektorata RS pa pričakujemo, da ukrepa v skladu s svojimi pooblastili.

Potrošniki so na internetu zlasti pogosto reševali IQ teste, za katere je bilo izrecno oglaševano, da so brezplačni oziroma, da imajo potrošniki možnost zadeti nagrado. Brezplačnost takšnih IQ testov ali sedaj popularnih »vpišite številko svojega prijatelja in ga locirajte« pa je zgolj navidezna. Še preden potrošnik prične reševati test je v spodnjem delu spletne strani v drobnem tisku sicer navedeno, kakšna je cena storitve, način odjave ter drugi pogoji, vendar je informacija napisana dvoumno, tako da potrošnik ne more razbrati, da se v konkretnem primeru včlani v SMS klub. Po odgovoru na zadnje vprašanje testa se na zaslonu pojavi grafično poudarjeno okence kamor je potrebno vpisati telefonsko številko, da bi potrošnik prejel rezultat testa. Ob vsem tem pa ozadje potemni, tako da postane že tako slabše opazno besedilo o splošnih pogojih SMS kluba praktično neopazno. Po vpisu telefonske številke prejme potrošnik SMS sporočilo s kodo in nepreglednimi informacijami o članstvu v SMS klubu.

Potrebno je poudariti, da so sporočila, ki jih potrošniku pošilja ponudnik, torej dohodna sporočila, plačljiva (2,49 EUR/SMS) in ne le odhodna, kakor večina potrošnikov zmotno meni.

Upoštevaje način trženja storitve IQ testa in podobnih vsebin iz zgoraj navedenih razlogov po naši presoji pomeni nepošteno poslovno prakso.

Evropski potrošniški center potrošnikom svetuje, da v kolikor prejmejo SMS sporočilo in njegove vsebine ne razumejo, naj nanj ne odgovarjajo. V kolikor so se že včlanili v SMS klub in ne želijo prejemati plačljivih SMS sporočil, naj nemudoma prekličejo storitev na način kot je določen v splošnih pogojih ponudnika. Za več informacij v zvezi s preklicem storitev naj se obrnejo na svojega mobilnega operaterja. Pri slednjem lahko tudi zahtevajo (nadaljnjo) preprečitev (blokado) storitev na svoji telefonski številki. EPC potrošnikom še svetuje, da s svojo telefonsko številko ravnajo enako skrbno kot s svojo bančno kartico, kajti tudi telefon je plačilno sredstvo. Več na naši spletni strani www.epc.si.

Evropski potrošniški center poziva mobilne operaterje, naj zaradi varstva pravic svojih naročnikov družbo Dimoco pozovejo, naj preneha z nepoštenimi poslovnimi praksami, v nasprotnem primeru pa naj odpovedo pogodbeno razmerje z družbo Dimoco. Od Tržnega inšpektorata RS pa pričakuje, da ukrepa v skladu s svojimi pooblastili.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki