marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaPrihaja predpraznični čas spletnih nakupov
26.11.2025

Začetek predpraznične mrzlice ob koncu leta je za mnoge čas, ko se odpravijo nakupovati darila na splet. A tudi najbolj izkušeni kupci lahko postanejo žrtev predprazničnih prevar. Nova raziskava družb Mastercard in Harris Poll razkriva, da se je 77 % evropskih potrošnikov v minulem letu soočilo s poskusom prevare, kar še dodatno dokazuje, kako pomembna je varnost na spletu.

slikaMed nagrajenci natečaja Huawei XMAGE tudi Slovenka Andreja Ravnak
24.11.2025

V Parizu je potekala svečana podelitev nagrad vsakoletnega fotografskega natečaja Huawei XMAGE, ki jo je spremljala otvoritev razstave z naslovom The World, You and Me. Dogodek, ki je pritegnil številne priznane ustvarjalce, predstavnike medijev in ljubitelje fotografije, je potekal v sklopu znanega sejma Paris Photo, ki tradicionalno zaznamuje november.

slikaUstvarite telefon po svoji meri: z aplikacijo Good Lock in robnimi ploščami
21.11.2025

Če je telefon vaš vsakodnevni spremljevalec, naj odraža vaš slog. Z aplikacijo Good Lock lahko prilagodite skoraj vse, od zaklenjenega zaslona do videza pregledovalnika odprtih aplikacij in načina, kako se odpira plošča z obvestili.

slikaPametni sopotnik, ki ujame lepoto vsakega jesenskega trenutka
19.11.2025

Jesen je čas, ko narava pokaže svoj najlepši obraz in nas vabi na potepanja. Za popolno družbo na teh barvitih odklopih pa poskrbi serija pametnih telefonov HONOR 400, ki združuje napredno umetno inteligenco, izjemno fotografsko zmogljivost in vzdržljivost. Namenjena je vsem, ki želijo brezskrbno ujeti vsak trenutek – od gorskih razgledov do sproščenih trenutkov z bližnjimi.

članki

Potrošnikov SOS – pravice vedno pri roki


20.08.2013
Objavil: Dare Gliha

Ste v trgovini in njuno potrebujete informacijo, o tem katera cena velja - tista na polici ali tista na blagajni? Ali pa ste si premislili, in določenega izdelka ne želite več, trgovec pa vam ni pripravljen vrniti kupnine? Informacijo, kakšne so vase pravice potrebujete takoj. Na vse to in mnogo več, boste potrošniki našli odgovore v brezplačni mobilni aplikaciji Potrošnikov SOS.

Pravice dosegljive vedno in povsod
Mobilna aplikacija Potrošnikov SOS vsebuje koristne informacije o pravicah potrošnikov pri nakupih v trgovini, ter nasvete, kako ravnati pri uveljavljanju pravic. Brezplačno mobilno aplikacijo je pripravil Evropski potrošniški center z namenom, da potrošnikom na enostaven način predstavi, kakšne so pravice potrošnika, ki kupuje v trgovini. »Aplikacijo smo razvili v želji potrošnikom ponuditi informacijo o svojih pravicah takrat in tam, kjer jo potrebujejo. Pogosto se na nas obrnejo potrošniki, ki kličejo neposredno iz trgovine, kjer so naleteli na problem. Takojšnja pomoč pa je še toliko bolj pomembna v primeru nakupov v tujini, ko naknadno vračanje v trgovino ni preprosto oz. je povezano v visokimi stroški,« je izpostavila Jana Huč Uršič, vodja Evropskega potrošniškega centra in dodala: »Aplikacija bo pomagala vsem slovenskim potrošnikom tako pri uveljavljanju svojih pravic v Sloveniji kot v drugih državah EU, saj pravice niso vedno povsem identične.« V Evropskem potrošniškem centru (EPC) pa so pripravili aplikacijo tudi v angleškem jeziku, da bo v pomoč tujim potrošnikom pri uveljavljanju svojih pravic v slovenskih trgovinah. Ta verzija pa bo zaživela v prihodnjih dneh.

Dostopna tudi slepim in slabovidnim
Pri razvoju aplikacije pa so pomislili tudi na tiste, ki slabše vidijo, ali sploh ne vidijo. Zato so to mobilno storitev opremili še z zvočnim zapisom vsebine ter jo na ta način približali slepim in slabovidnim. »Informacijska tehnologija skorajda dnevno prinaša vrsto novosti, ki tistim, ki imamo okvare vida lahko olajšajo nujne vsakdanje opravke. Aplikacije, kot je Potrošnikov SOS, nam namreč omogočajo bolj neodvisno življenje, kar je za številne slepe in slabovidne ključnega pomena,« je izpostavil Tomaž Wraber, predsednik Zveze društev slepih in slabovidnih Slovenije in dodal: »Želimo si le, da bi bila tehnologija tudi sicer bolj prijazna našim članom.« Prilagoditev aplikacije za slepe in slabovidne je sofinanciral Urad vlade RS za komuniciranje v okviru Evropskega leta državljanov. Načrtujejo tudi video, ki bo izbrane pravice približal gluhim in naglušnim. Tako za slepe in slabovidne kot gluhe in naglušne pa bodo organizirali tudi delavnice s praktičnim prikazom namestitve in delovanja brezplačne aplikacije.

Koristne informacije, preprosta navigacija, praktične rešitve
Imate konkreten problem in aplikacija vam bo ponudila, kako se lotite reševanja. Kupili ste izdelek, a ste si premislili in ga ne želite več? Niste prepričani, ali je tudi v drugih državah EU rok za uveljavljanje pravice iz napake na izdelku 2 leti? Ali veste, kdaj sploh lahko uveljavljate garancijo?...Tako lahko na primer v spodnjem slikovnem gradivu vidite, kako pridete do informacije o svojih pravicah, če ima izdelek napako.

Če pri reševanju problema niste bili uspešni, vam v primeru težav, ki nastanejo med vami in ponudnikom blaga ali storitev (trgovcem, letalskim prevoznikom, spletnim prodajalcem, hotelirjem) iz druge države EU, na Norveškem ali Islandiji, brezplačno pomaga Evropski potrošniški center. EPC je del mreže Evropskih potrošniških centrov (ECC-Net).V njej delujejo centri iz vseh držav članic EU, Islandije in Norveške. Vse informacije, kako lahko stopite v kontakt z EPC v Sloveniji najdete na www.epc.si.

Pravice imate, naučite se jih uveljaviti
Ker je služba potrošnika, tako rekoč služba za polni delovni čas, je prav, da poznamo svoje pravice in da vemo, kako jih uveljaviti. Aplikacija vam pomaga tako pri uveljavljanju svojih pravic v drugih državah EU kot v Sloveniji. Vse, ki boste aplikacijo naložili na svoj pametni telefon, bomo vsak prvi dan v mesecu s kratkim sporočilom spomnili na eno izmed potrošniških pravic.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki