marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaVstopni iPhone 12 še vedno z LCD zaslonom
03.08.2020

Do predstavitve nove serije iPhonov je še dobra dva meseca, zato ni presenetljivo, da se govorice pojavljajo vse pogosteje. Zadnja prihaja s strani DigitalChatStationa, kjer trdijo, da bo zaslon vstopnega iPhona 12 še vedno LCD velikosti 5,4 palca in hkrati enak kot pri sedanjem iPhonu 11, velikost mobilnika pa bo bolj podobna iPhonu SE (2020).

slikaOnePlus Nord ni prestal testa upogljivosti
31.07.2020

Novo predstavljeni OnePlus Nord je cenejša različica modelov OnePlus 8 in 8 Pro, zato so pri podjetju zelo verjetno varčevali pri njegovi izdelavi. Uporablja manj zmogljiv procesor Snapdragon 765G, manjši zaslon in plastičen okvir.

slikaiPhone 12 šele konec oktobra?
29.07.2020

Applova nova generacija mobilnikov iPhone 12 bo na voljo šele konec oktobra oz. na začetku novembra. Vsaj tako v novem poročilu trdijo na japonski strani macotakara.jp.

slikaGoogle Pay dodaja podporo za nove banke
27.07.2020

Google Pay dobiva podporo za vse več finančnih institucij. Iz podjetja so sporočili, da so sedaj dodali podporo za novih 25 bank, od katerih je večina iz Evrope, nekaj novosti pa je tudi v Avstraliji in na Japonskem.

slikaNemci bodo lahko osebno izkaznico prenesli na Samsungov mobilnik
24.07.2020

Iz Nemčije prihaja zanimiva novica o dogovoru s podjetjem Samsung, ki bo državljanom omogočil namestitev osebne izkaznice na Samsungovih pametnih telefonih. To omogoča namensko razvita strojna arhitehtura, ki je plod sodelovanja med nemškim zveznim uradom za varnost informacij, Bundesdruckerei (bdr), Deutsche Telekom Security in Samsungom.

članki

Osebni podatki kot novo plačilno sredstvo?


06.10.2017
Objavil: Dare Gliha

Trgovina 'Data Dollar Store', ki jo je ustvarilo podjetje za kibernetsko varnost Kaspersky Lab, je izzvala veliko presenečenost med ljudmi v osrčju londonskega tehnološkega središča na ulici Old Street. Kupci so od zgodnjih jutranjih ur čakali na nakup ekskluzivnih izdelkov v trgovini, niso pa vedeli, da jih čaka neobičajen način plačila za izbrana umetniška dela.

Kljub začetni presenečenosti so kupci izkazali pripravljenost na sodelovanje. Pri nakupu izbranih izdelkov so se namesto denarja morali odreči priljubljeni osebni fotografiji ali video posnetku. Ta način plačila je napovedoval vzpon nove valute – podatkovnega dolarja. Kaspersky Lab si z odprtjem te trgovine prizadeva okrepiti ozaveščenost o dejanski vrednosti podatkov in ob tem poziva druge ponudnike, da se pridružijo pobudi z uporabo simbola podatkovnega dolarja.

Količina osebnih podatkov hitro narašča, potrošniki pa se ne zavedajo, da morda sedijo na rudniku zlata v dragoceni valuti. Ta ima vrednost ne glede na geografsko lokacijo, prav tako nanjo ne vplivajo menjalni tečaji. Pomanjkanje zavedanja o dejanski vrednosti podatkov je velika ovira pri osveščanju ljudi o pomenu varovanja zasebnih informacij, pravijo v družbi Kaspersky Lab. Upajo, da bo podatkovni dolar okrepil ozaveščenost in tako prispeval k varnejši spletni izkušnji uporabnikov.

»Podatkovni dolar vidimo predvsem kot sredstvo za krepitev ozaveščenosti o vrednosti podatkov,« pravi David Emm, glavni varnostni raziskovalec v družbi Kaspersky Lab, in dodaja: »Na primer, določena spletna stran ponuja brezplačne storitve, v zameno pa ponudnik s podatki svojih uporabnikov ustvarja prihodke. Tovrstni ponudniki bi morali uporabiti simbol podatkovnega dolarja in tako pokazati, da se je v tem procesu dejansko izvedla nekakšna oblika menjave.«

Kaspersky Lab je z dvodnevno »pop-up« trgovino v Londonu prikazal, kako bi se podatki lahko obnesli v vlogi valute. Trgovina je kupce privlačila z ekskluzivnimi grafikami in umetniškimi deli, ki jih je ustvaril ugleden ulični umetnik Ben Eine. Dogajanje se je najprej zdelo kot običajna nakupovalna izkušnja – brskanje med izdelki, izbira najljubših in pot do blagajne. A ko so kupce prosili za plačilo, tega niso mogli izvesti s pomočjo svojih denarnic. Namesto denarja so morali v menjavo ponuditi podatkovne dolarje, novo valuto, ki jo je ustvaril Kaspersky Lab in sestoji iz zasebnih podatkov kupcev, shranjenih na njihovih pametnih telefonih, kot so denimo fotografije, video posnetki ali besedilo.

David Emm je dodal: »Lahko je pozabiti na velike količine podatkov, ki jih delimo na dnevni ravni. Občutek izgube ob odvzemu podatkov proti naši volji pa postane veliko bolj resničen, ko nekdo fizično odvzame naš telefon in se odloči, s katerimi podatki si bo postregel. Zanimiv vpogled v to doživljanje je ponudila trgovina Data Dollar Store. Medtem ko je 29 % ljudi po svetu že bilo žrtev kibernetskega napada, 39 % uporabnikov svojih naprav sploh ne zaščiti pred napadi, kažejo podatki naše globalne raziskave. Kupci bi morali ceniti svoje podatke tako kot denar v svojih denarnicah in torbicah. Če imajo podatki vrednost, se lahko uporabijo kot način menjave ali za plačilo pri nakupu. Ključna je ustrezna zaščita, ki preprečuje tudi občutek neugodja zaradi kraje ali zlorabe podatkov.«

Kaspersky Lab je ustvaril video, ki strnjeno prikazuje uspeh podatkovnega dolarja in odziv kupcev ob novi nakupovalni izkušnji ter pripravljenost na uporabo nove valute med uporabniki:

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki