marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaApple širi neodvisni program popravil v Kanado in Evropo
10.07.2020

Apple je pred dobrim letom uradno dovolil neodvisnim servisom, da popravljajo njihove mobilnike. Program se je sprva začel v ZDA, po enem letu pa se ponaša s preko 700 lokacijami, ki so del 140 neodvisnih podjetij.

slikaHMD Global na Finskem ustanavlja nov Center odličnosti za raziskave in razvoj
08.07.2020

HMD Global, dom telefonov Nokia, je sporočil, da kupuje sredstva podjetja Valona Labs in ustanavlja nov Center odličnosti v Tampereju na Finskem. S kombinacijo zagotavljanja varnih in zanesljivih mobilnih izkušenj in znanja Valona Labsa na področju mobilne, poslovne in kibernetske varnosti, bo ta združitev utrdila ugled združenega podjetja kot vodilnega v svetu glede posodobitve in varnosti programske opreme za pametne telefone.

slikaHuawei se vzpenja po lestvici najboljših blagovnih znamk
06.07.2020

Huawei je izboljšal položaj blagovne znamke na vodilni globalni lestvici ter hkrati tudi povečal njeno vrednost. Na lestvici BrandZ, ki jo objavlja raziskovalno podjetje WPP Kantar, je namreč zasedlo 45. mesto, dve mesti višje kot lani, z vrednostjo blagovne znamke v višini 29,4 milijarde ameriških dolarjev (devetodstotna medletna rast).

slikaHuawei Mate 40 brez podzaslonske sprednje kamere
03.07.2020

Po spletu so se širile govorice, da bo prihajajoči Huaweijev mobilnik Mate 40 prvi imel sprednjo kamero vgrajeno pod zaslon, katere razvijalec je podjetje Visionox. Te govorice je sedaj ovrgel Digital Chat Station.

slikaFacebook končno dobiva temni način
01.07.2020

V začetku prejšnjega meseca smo na spletu že zasledili informacijo o Facebookovi aplikaciji za Android v temnem načinu, sedaj pa so se pojavile še informacije nekaj uporabnikov, da so prejeli nadgrajeno različico na svoji iOS napravi, ki je omogočala temni način.

članki

Lenovo z rezultati poslovnega četrtletja in fiskalnega leta 2015/16


26.05.2016
Objavil: Dare Gliha

Korporacija Lenovo Group je objavila rezultate četrtega fiskalnega četrtletja, ki se je končalo 31. marca 2016. Podjetje je okrepilo svoje poslovanje na področju računalnikov, izboljšalo strukturo stroškov ter ohranilo dobiček, kljub številnim notranjim in zunanjim dogodkom, ki so vplivali na zmanjšanje prihodkov v zadnjem poslovnem četrtletju.

Lenovo je v četrtem četrtletju ustvaril 9,1 milijarde dolarjev prihodkov oziroma 19 odstotkov manj kot v primerljivem lanskem obdobju, na letni ravni pa so prihodki dosegli 44,9 milijarde dolarjev oziroma 3 % manj kot lani. Ob tem je družba optimizirala strukturo stroškov in v drugi polovici leta ustvarila 690 milijonov dolarjev prihrankov. Poslovni izid pred obdavčitvijo je negativen in znaša 277 milijonov dolarjev, neto izguba pa po dodatnih 330 milijonih stroškov nakupov in združevanj podjetij znaša 128 milijonov dolarjev.

“V zadnjem četrtletju smo kljub številnim izzivom z gospodarstva in industrije, ki so vplivali na znižanje prihodkov, uspeli ohraniti dobičkonosno poslovanje. Pozitivno smo poslovali v segmentih računalništva in pametnih mobilnih telefonov,” je pojasnil izvršni direktor družbe Lenovo Yang Yuanqing in dodal: “Soočeni z vrsto poslovnih izzivov smo že sprejeli vrsto proaktivnih ukrepov, tudi takšnih glede organizacije in vodenja poslovanja, izdelkov in prodajnih kanalov. Večkanalni sistem poslovanja nam bo omogočil še višjo produktivnost posameznih poslovnih področij, tradicionalne prednosti na področju potrošniških izdelkov pa bomo še nadgradili z novimi rešitvami na področju računalništva v oblaku in infrastrukture ter izkoristili nove priložnosti na teh področjih.”

Kljub številnim notranjim in zunanjim izzivom, povezanim z večjimi prestrukturiranji in reorganizacijo programov, je Lenovo dosegel naslednje:

• Okrepil vodilni položaj največjega globalnega proizvajalca računalnikov in dosegel rekorden tržni delež 21 odstotkov (+1,3 odstotne točke).*
• Dosegel rekorden tržni delež na področju tablic, katerih prodaja je rasla hitreje od rasti trga. Trenutno je podjetje številka tri v svetu, v preteklem poslovnem letu je prodalo skoraj 11 milijonov tablic.
• Področje poslovnih rešitev je ustvarilo 73 odstotkov več prihodkov kot leto prej in že šesto četrtletje zapored ustvarilo dobiček iz poslovanja, posebej dobro so se te rešitve prodajale na Kitajskem in rastočih trgih.
• Ustvaril globalno mobilno poslovanje z dvomestno rastjo na rastočih trgih – 96-odstotna rast v azijsko-pacifiški regiji, 83-odstotna v regiji EMEA in 46-odstotna v regiji Latinske Amerike. Podjetje načrtuje, da bo naložba v podjetje Motorola postala dobičkonosna v naslednjih 4 do 6 četrtletjih.
• Rekordni rezultati skupine za ekosisteme in oblačne storitve, je potrojila število mesečnih uporabnikov na več kot 200 milijonov in ustvarila več kot 200 milijonov dolarjev prihodkov.
• Interbrand je Lenovo uvrstil na seznam Top 100 blagovnih znamk sveta.
• Realne inovacije in vrhunski izdelki so na sejmu Consumer Electronics Show prejeli 66 nagrad, na dogodku Mobile World Congress pa 23 nagrad.

Bruto dobiček na letni ravni je upadel za odstotek in je znašal 6,6 milijarde dolarjev, četrto četrtletje je prispevalo 1,5 milijarde k dobičku (-15% glede na leto prej). Bruto marži sta znašali 14,8 % (letna) in 16,6 % (četrtletna). Letna izguba iz poslovanja je znašala 62 milijonov dolarjev ob dobičku zadnjega četrtletja v višini 248 milijonov dolarjev. Dobiček na delnico v četrtem četrtletju je znašal 1,63 centa ameriškega dolarja, na letni ravni pa je izguba dosegla 1,16 centa ameriškega dolarja. Upravni odbor družbe Lenovo je odločil, da podjetje izplača dividende v višini 2,64 centra ameriškega dolarja.

Pregled po poslovnih področjih

Računalniški oddelek (PCG), v katerega sodijo osebni in prenosni računalniki ter tablice s sistemom Windows, je v četrtem četrtletju ustvaril 6,2 milijarde dolarjev prihodkov in 312 milijonov dolarjev dobička pred obdavčitvijo (20-odstotni upad). Lenovo se je odločil za napad v razredih, ki beležijo rast prodaje, predvsem igričarski računalniki in hibridi. Lenovo je v obravnavanem četrtletju prodal 12,1 milijona računalnikov. Globalni tržni delež je znašal 20,2 odstotka (četrtletje) oziroma 21 odstotkov (poslovno leto). V četrtem četrtletju se je Lenovo v prodaji osebnih računalnikov in tablic izenačil s podjetjem Apple. Omenjeni segment je v Severni Ameriki, kjer Lenovo ostaja tretji največji proizvajalec, zabeležil 19-odstotno rast prodaje.

Mobilni oddelek (MBG), v katerega sodijo izdelki in rešitve Motorola ter Androidni pametni telefoni ter pametni televizorji Lenovo, je v Q4 ustvaril 1,7 milijarde dolarjev prihodkov. Lenovo je v omenjenem četrtletju prodal 10,9 milijona pametnih telefonov in 66 milijonov drugih pametnih mobilnih naprav. V celotnem poslovnem letu je Lenovo izven Kitajske prodal kar 51milijonov pametnih telefonov (63-odstotna rast) in skoraj 11 milijonov tablic (5,4-odstotni tržni delež). V zadnjem poslovnem četrtletju je prodaja izdelkov Motorola dosegla skoraj 5 milijonov izdelkov in ustvarila milijardo dolarjev prometa.

Rezultati integracije podjetja niso dosegli pričakovanj. Prodaja mobilnih telefonov na Kitajskem je upadla za 85 odstotkov, saj so potrošniki kupovali predvsem dražje izdelke, manj uspešna je bila tudi prodaja izdelkov Motorola na severnoameriškem trgu. Lenovo je izkušnje, pridobljene po nakupu podjetja Motorola, že uporabil in uvedel določene spremembe v organizaciji poslovanja, vodenju in pristopu. Ker Kitajska ostaja trg z največ konkurence, želi Lenovo na trgu obnoviti rast poslovanja in se od prodaje prek mobilnih operaterjev osredotočiti na prosto prodajo, tudi z blagovno znamko ZUK, namenjeno cenovno bolj občutljivim potrošnikom. Na drugih trgih po svetu Lenovo načrtuje ohranitev visoke rasti na rastočih trgih in povečanje konkurenčnosti na severnoameriškem trgu.

Oddelek poslovnih rešitev (EBG), ki vsebuje strežnike, sisteme za hrambo podatkov, poslovno programsko opremo in storitve ter blagovni znamki ThinkServer in System x, je v preteklem četrtletju ustvaril milijardo dolarjev prihodkov (-8%), na letni ravni pa 4,6 milijarde dolarjev (+73%). Oddelek EBG je že šesto četrtletje po nakupu strežnikov System x, dosegel pozitivno poslovanje – marža je znašala 1,7 %. Zaradi nakupov in združevanj drugih podjetij je skupen poslovni rezultat oddelka negativen v višini 16 milijonov dolarjev.

V prihodnjem poslovnem letu se bo oddelek EBG preimenoval v Data Center Group. Na zrelih trgih cilja na prodajo dražjih poslovnih izdelkov in storitev ter načrtuje dodatne prihodke iz novo sklenjenih partnerstev s podjetji SAP, Nutanix, Juniper ter Red Hat, saj samo v ZDA trg rešitev za podatkovne centre obsega 87 milijard dolarjev.

Pregled po regijah

Lenovo je na Kitajskem ustvaril 2,3 milijarde dolarjev prihodkov oziroma 26 odstotkov vseh prihodkov družbe. Marža je zrasla za 0,1 odstotne točke na 4,5 odstotka. V četrtem četrtletju je kljub upadu trga prodaje računalnikov za 8,5 odstotka Lenovo z 32 odstotki ohranil vodilni tržni delež. Trg mobilnih rešitev na Kitajskem ostaja hiperkonkurenčen, prihodki Lenova na področju mobilnih naprav so se v omenjenem četrtletju znižali za 85 %. Prodaja poslovnih rešitev je v poslovnem letu zabeležila 8-odstotno rast.

V azijsko-pacifiški regiji je Lenovo ustvaril 1,6 milijarde dolarjev prihodkov oziroma 17 odstotkov vseh prihodkov družbe. Marža se je zmanjšala za 0,8 odstotne točke na 3,8 odstotka. Lenovo je s 17,5 odstotka računalniškega trga ohranil vodilni tržni delež v tem segmentu. Zelo dobro so se prodajale tudi mobilne naprave, samo v zadnjem četrtletju je prodaja pametnih telefonov zrasla za 44 odstotkov. Dobro je posloval tudi oddelek poslovnih rešitev.

V regiji EMEA se je nadaljeval upad računalniškega trga. Kljub temu je Lenovo v četrtem četrtletju z 20,7 odstotka trga ohranil vodilni položaj na trgu in v kar 15 državah. Regija je ustvarila 2,5 milijarde dolarjev prihodkov oziroma 27 odstotkov vseh prihodkov družbe. Tudi prodaja mobilnih telefonov je dosegla 29-odstotno rast, medtem, ko je segment poslovnih rešitev posloval slabše na račun prestrukturiranja v nov oddelek Data Center Group.

Severna in Južna Amerika sta Lenovu ustvarili 2,7 milijarde oziroma 30 odstotkov vseh letnih prihodkov. Lenovo je na področju računalništva s 14,8-odstotnim deležem v četrtem četrtletju še utrdil svoj položaj (tretje mesto). Zamik prodaje modela Moto G v prvi kvartal novega leta je zmanjšal prihodke iz naslova mobilnih naprav, tako kot v regiji EMEA pa je tudi v Amerikah prestrukturiranje poslovnega oddelka imelo začasne negativne finančne posledice.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki