marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaNova raziskava razkriva ključne dejavnike pri nakupu pametnih telefonov
03.12.2025

Nova potrošniška raziskava, izvedena ob začetku največje nakupovalne sezone v letu, razkriva jasen trend: kupci pri izbiri nove tehnologije najprej pogledajo končno ceno po popustu, nato preverjeno kakovost izdelka in zanesljivost blagovne znamke.

slikaPolovica Evropejcev zaradi fotografiranja zamudi pomembne trenutke
01.12.2025

Leto se bliža koncu, Samsung pa spodbuja ljudi, naj v prazničnem času ostanejo prisotni s prijatelji in družino. Več kot polovica Evropejcev (57 %) priznava, da jih fotografiranje odvrača od tega, da bi v celoti uživali v trenutkih, ki jih poskušajo ujeti.

slikaLenovo z rekordnim četrtletjem, napredek na področju hibridne umetne inteligence
28.11.2025

Skupina Lenovo je danes s svojimi hčerinskimi družbami poročala o rekordnih rezultatih za drugo četrtletje poslovnega leta 2025/26, pri čemer so skupni prihodki skupine dosegli rekordno višino 20,5 milijarde ameriških dolarjev (USD), kar je 15 % več kot v enakem obdobju lani.

slikaPrihaja predpraznični čas spletnih nakupov
26.11.2025

Začetek predpraznične mrzlice ob koncu leta je za mnoge čas, ko se odpravijo nakupovati darila na splet. A tudi najbolj izkušeni kupci lahko postanejo žrtev predprazničnih prevar. Nova raziskava družb Mastercard in Harris Poll razkriva, da se je 77 % evropskih potrošnikov v minulem letu soočilo s poskusom prevare, kar še dodatno dokazuje, kako pomembna je varnost na spletu.

članki

Jarmo Lehtonen o oblikovanju telefonov Nokia


08.11.2005
Objavil: Thomas Bergant

V sklopu razstave Tapia Wirkkale, legende finskega oblikovanja, je včeraj predaval Jarmo Lehtonen, vodja oblikovalcev iz vodilne svetovne proizvajalke mobilni telefonov Nokia Corporation / Enterprise Solutions.

Poslušalcem je predstavil usmeritve Nokie pri oblikovanju telefonov, ključne smernice, ki jim Nokia zvesto sledi vse od začetka, kljub temu da vedno išče nove izzive, posebej pa je predstavil še telefon Nokia 8800, zadnji dosežek oblikovalcev Nokie, ki so sodi v prestižno kategorijo in je bil, kot pravi Lehtonen, ustvarjen z namen, da s tehnologijo in obliko razvaja uporabnika.

Jarmo Lehtonen je v svojem predavanju poudaril, da se dizajn telefonov, izbira barv, materialov, vzorcev, neprestano spreminja in išče vedno nove izzive in možnosti. Vsak izdelek, ki pride iz njihovih rok, odraža svojstven stil Nokie, v katerem se kljub spremembam in razvoju odražajo skupne smernice in prepoznavnost blagovne znamke. Na vseh telefonih Nokia je mogoče prepoznati skupne linije, oblike, ki jih ne vidimo le z očmi, kot pravi Lehtonen, ampak jih tudi čutimo ob dotiku. Dizajn je vedno povezan z uporabnostjo mobilnega telefona in njegovimi funkcijami, saj mora tako sama oblika telefona kot tudi drugi dodatki, ki sestavljajo telefon, odražati njegovo funkcionalnost. Mobilni telefon danes namreč odraža stil sodobnega človeka, njegovega dela in prostega časa, čemur se poleg tehnologij, ki jih skriva telefon, prilagaja tudi oblika.

Ključna produkta, ki sta Lehtonenu prinesla največ nagrad, sta športna Nokia 5210 in prestižna Nokia 8910. Ob tem dodaja: »Vedno oblikujem telefon, ki ga z veseljem uporabljam. Telefon vedno načrtujem tudi zase. Sem športnik po duši in športni telefon Nokia 5210 je odraz mojih potreb, Nokia 8910 je vse tisto, kar potrebujem – poslovni telefon, ki mi pomaga pri vsakdanjem delu. Moj svet se odraža tudi v novih serijah telefonov, ki prihajajo na tržišče.«

Poseben del predavanja Lehtonena je bil posvečen telefonu Nokia 8800, najnovejšemu oblikovnemu dosežku finske družbe. Lehtonen meni, da je čar telefona Nokia 8800 v njegovi dovršenosti, v izdelanosti vsakega posameznega detajla. Poudaril je, da dovršenost ni zgolj odraz končnega izdelka, v katerem so uporabljeni najboljši materiali, najnovejše tehnologije in najsodobnejši postopki izdelave, ampak je tudi odraz dolgotrajnih študij, ki preučujejo gibanje roke ob odpiranju telefona, oblike, ki se prilagaja roki in ob katerih uporabnik čudi ugodje. »Kljub vsemu se vedno vse začne s prvo preprosto skico. Vsi telefoni vedno nastanejo na podlagi preprostih skic,« je povedal Lehtonen. Oblikovanje pa ni le raziskovanje zunanje oblike. Pri telefonih kot Nokia 8800 se z obliko povežejo še drugi atributi. Ne le tehnologija, saj ta vedno stopa z roko v roki z obliko in ustvarja stil telefona, ampak tudi glasba, dizajn uporabniškega vmesnika in ostalo. »Posebnost, ki smo jo predstavili pri telefonu Nokia 8800, je vsekakor glasba, ki je neločljivo povezana z njegovo obliko, izbranimi materiali in občutkom, ki ga daje uporabniku. Ryuichi Sakamoto, priznani in z oskarjem ter grammyjem nagrajeni skladatelj je za ta telefon ustvaril posebne zvoke, posebne melodije zvonjenja, ki se spajajo z njegovo obliko,« je povedal Lehtonen.

Jarmo Lehtonen – biografija
Jarmo Lehtonen trenutno dela kot vodja oblikovalcev v družbi Nokia / Enterprise Solutions. Odgovoren je za razvoj oblikovnih strategij posameznih modelov mobilnih telefonov in tudi za celostno razvojno strategijo poslovne kategorije. Trenutno dela v Rimu.
Jarmo Lehtonen se je kot višji industrijski oblikovalec pridružil podjetju Nokia v letu 1998 in odtlej delal na različnih oblikovalskih pozicijah. Prejel je številna priznanja na področju oblikovanja, tudi posebno priznanje Fennia Design Prize 2003 za telefon Nokia 5210, nagrado Materialica 2003 Design Award in srebno nagrado IF Design Award 2003 za telefon Nokia 8910. S svojim oblikovalskim timom je prejel tudi nagrado Red Dot Design Award za Design Team of the Year 2003.
Jarmo Lehtonen je diplomiral za Fakulteti za umetnost in oblikovanje v Helsinkih na Finskem, kasneje je pridobil naziv magistra umetnosti na področju industrijskega oblikovanja, notranje arhitekture in opreme ter oblikovanja stekla.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki