marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaHuawei že dve četrtletji zapored vodilni na svetovnem trgu nosljivih naprav
17.09.2025

Huawei je v drugem četrtletju letošnjega leta dosegel izjemen mejnik. Z 20,2-odstotnim tržnim deležem je osvojil prvo mesto na svetovnem trgu nosljivih naprav. To je že drugo zaporedno četrtletje, ko je podjetje potrdilo svoj vodilni položaj, kar znova dokazuje njegovo predanost inovacijam in uporabniški izkušnji, kažejo podatki raziskovalne organizacije IDC.

slikaVaša zasebnost, varovana: kako Galaxy AI omogoča nadzor nad vašimi podatki
15.09.2025

Tehnologija se razvija izjemno hitro in z vsakim trenutkom postaja inteligentnejša. Ti hitri napredki so omogočili nastanek Galaxy AI, ki odklepa nove ravni produktivnosti, ustvarjalnosti in komunikacije. Toda z večjimi zmožnostmi mobilne umetne inteligence prihajajo tudi nova vprašanja glede zasebnosti in nadzora.

slikaHONOR Magic V5 je postal Guinnessov rekorder v vzdržljivosti med zložljivimi telefoni
12.09.2025

HONOR Magic V5 je uradno vpisan v Guinnessovo knjigo rekordov kot zložljivi pametni telefon, ki je dvignil najtežjo obremenitev. Naprava je uspešno dvignila kar 104 kilograme, s čimer je postavila nov mejnik v kategoriji vzdržljivosti zložljivih telefonov.

slikaSamsung je prejel številne nagrade za inovacije na sejmu IFA 2025
10.09.2025

Samsung je sporočil, da so njegovi najnovejši izdelki in storitve prejeli najvišja priznanja na podelitvi nagrad IFA 2025 Innovation Awards, med drugim devet nagrad »Best of Innovation« ter 17 priznanj »Honoree« v različnih kategorijah. Ta priznanja prihajajo tik pred sejmom IFA 2025, največjim evropskim potrošniškim sejmom, ki bo potekal v Berlinu v Nemčiji od 5. do 9. septembra.

članki

Intenzivna uporaba mobilnega interneta in mobilnih aplikacij med Slovenci


19.11.2010
Objavil: Dare Gliha

Nedavna raziskava o uporabi mobilnega interneta in mobilnih aplikacij, ki jo je za Slovenijo naročila družba Nokia, je pokazala, da skoraj 40 odstotkov uporabnikov fiksnega interneta za dostop do spleta uporablja tudi mobilni telefon. Enak odstotek Slovencev je tudi že vsaj enkrat stopil v stik z mobilno aplikacijo. Spletno raziskavo* je izvedla avstrijska spletna raziskovalna agencija poolpilots v sodelovanju z agencijo MindTake. Raziskava je bila izvedena v septembru in oktobru 2010 na reprezentativnem vzorcu 702 anketirancev iz različnih slovenskih regij.

»V Nokii smo se odločili, da naredimo tovrstno raziskavo, saj smo se želeli bolje seznaniti s potrebami in željami uporabnikov v Sloveniji,« je povedal Greig Williams, generalni direktor za alpsko regijo in Jugovzhodno Evropo pri družbi Nokia. »Predvsem pa smo želeli izvedeti, česa si želijo slovenski uporabniki mobilnih aplikacij, saj priljubljenost mobilnih aplikacij nedvomno strmo narašča. Samo v Nokiini Ovi Trgovini globalno beležimo 2,7 milijonov prenosov aplikacij na dan, v povprečju pa uporabnik prenese 2,6 aplikacije pri enem obisku Ovi Trgovine. Kar 90 % dnevnega obiska Ovi Trgovine se konča s prenosom vsebin.«

Slovenski uporabniki si v povprečju prenesejo 15 mobilnih aplikacij
Mobilne aplikacije uporablja 39 % anketiranih, v povprečju pa ima slovenski uporabnik nameščenih približno 15 aplikacij. V primerjavi s sosednjo Hrvaško, kjer sta omenjeni raziskovalni agenciji sočasno izvedli identično raziskavo, je v Sloveniji delež tistih, ki so se z mobilnimi aplikacijami že srečali, nekoliko nižji od Hrvaške (39 % za Slovenijo in 45 % za Hrvaško). Vendar si slovenski uporabniki v povprečju namestijo pet aplikacij več od hrvaških uporabnikov, ki si v povprečju prenesejo 10 aplikacij. 18 % vprašanih slovenskih uporabnikov mobilnih aplikacij je že kupilo plačljivo aplikacijo (na Hrvaškem 30 %).

Slovenski uporabniki do mobilnih aplikacij najpogosteje dostopajo prek Mobitelove ponudbe (33 %), sledijo razvijalci aplikacij, ki so jih našli z brskanjem po spletu (29 %), Nokiina Ovi Trgovina (23 %) in Si.mobilova ponudba (19 %). Informacije o aplikacijah dobijo uporabniki predvsem od prijateljev in sorodnikov (41 %), mobilnih operaterjev (32 %) ali na forumih (32 %).

Kot razlog za prenos aplikacije iz določene trgovine z aplikacijami je 40 % anketiranih navedlo, da uporabljajo tisto trgovino z aplikacijami, do katere dostop je prednastavljen na njihovem mobilnem telefonu. Za 28 % slovenskih uporabnikov je glavni dejavnik za izbor določene trgovine z aplikacijami nabor aplikacij, ki so na voljo v trgovini z aplikacijami. Enak odstotek vprašanih pa navaja zanesljivost in kakovost ponujenih aplikacij kot najpomembnejši dejavnik odločitve.

Aplikacije pomagajo predvsem pri navigaciji in hitrejšem dostopu do informacij
Na vprašanje, katere koristi prinaša uporaba uporabe mobilnih aplikacij, je 71 % vprašanih odgovorilo, da se strinjajo ali popolnoma strinjajo, da aplikacije omogočajo hitrejši dostop do informacij. 70 % anketiranih se strinja ali popolnoma strinja, da so aplikacije uporabne kot pomoč pri navigaciji. 57 % se jih strinja ali popolnoma strinja, da so aplikacije uporabne za zabavo. 55 % se strinja ali popolnoma strinja, da jim aplikacije koristijo pri upravljanju z družabnimi omrežji (Facebook, Twitter, Foursquare ipd.). 55 % se jih strinja ali popolnoma strinja, da aplikacije ponujajo bolj učinkovit dostop do informacij od mobilnega interneta in 42 % anketiranih se strinja ali popolnoma strinja, da aplikacije povečujejo produktivnost.

Priljubljene mobilne aplikacije v Sloveniji
Nokiina Ovi Trgovina ponuja globalne in tudi lokalne aplikacije. »Med slovenskimi uporabniki so še posebej priljubljene aplikacije 'The Flashlight + SOS', ki spremeni Nokiino mobilno napravo v ročno svetilko, 'Level Touch', ki spremeni mobilni telefon v vodno tehtnico, 'Skype', ki omogoča opravljanje brezplačnih internetnih klicev, in 'Shazam', ki prepozna glasbo in poda informacije o naslovu in izvajalcu. Zelo priljubljene so tudi aplikacije za trening, kot je 'Sports Tracker'«, pravi Attila Der, območni direktor za jadransko regijo pri Nokii.

Meteorološki zavod in AMZS med najbolj zaželenimi aplikacijami
Najbolj priljubljene kategorije aplikacij med Slovenci so vreme (54 %), igre (38 %), zabava (37 %) in orodja za učinkovitost (35 %). Glede na tržno znamko pa bi si slovenski uporabniki najbolj želeli imeti mobilne aplikacije Meteorološkega zavoda (36 %), AMZS (28 %), POP TV (25 %), NLB (20 %), Mimovrste (19 %), Davčne uprave RS in Slovenskih železnic (17 %).

Dva od petih Slovencev uporabljata mobilni internet
39 % Slovencev, ki so bili vključeni v raziskavo in uporabljajo fiksni dostop do interneta, uporablja za dostop do spleta tudi mobilni telefon. Med tistimi, ki uporabljajo mobilni internet, je tri četrtine takih, ki imajo v naročniško pogodbo s svojim mobilnim operaterjem vključen tudi paket za prenos podatkov.

Najpogostejši odgovori na vprašanje, zakaj anketirani ne uporabljajo mobilnega telefona kot dostopno točko do interneta, so negotovost glede višjih stroškov (37 %), premajhen zaslon mobilnika (25 %), 31 % anketiranih pa ne čuti potrebe po uporabi mobilnega interneta. Več kot polovica anketiranih (53 %) verjame, da bi možnost povečave spletnih strani na mobilnih napravah zagotovila boljšo berljivost in s tem pripomogla k boljši uporabniški izkušnji. 48 % pa jih meni, da bi k temu pripomogli učeči se brskalniki, kjer uporabniku ne bi bilo treba vpisati celotnega URL naslova, 45 % pa je mnenja, da so to aplikacije, ki nudijo neposredni dostop do informacij na spletu.

Tipični slovenski uporabnik mobilnega interneta je mlad moški
57 % uporabnikov mobilnega interneta je moških in trije od štirih moških so mlajši od 40 let. Študentje in zaposleni na vodstvenih položajih predstavljajo skupini najbolj intenzivnih uporabnikov mobilnega interneta.

Slovenke so najbolj intenzivne uporabnice mobilnega interneta v regiji
V primerjavi s hrvaško raziskavo so uporabniške navade pri Slovencih in Hrvatih precej podobne, do razlik pa prihaja pri obsegu in spolu: hrvaški uporabniki (28 %) so manj intenzivni uporabniki mobilnega interneta od Slovencev (39 %) in Slovenke (43 %) precej bolj intenzivno uporabljajo mobilni internet kot hrvaške uporabnice (34 %). Raziskava je med drugim tudi pokazala, da so v Sloveniji razlike med uporabniki mobilnega interneta po spolu najmanjše. V vseh drugih državah, kjer je bila izvedena raziskava (Avstrija, Švica, Hrvaška, Srbija, Bolgarija in Grčija), so razlike pri uporabni mobilnega interneta med moškimi in ženskami večje.

Ustvarjanje aplikacij brez programerskih veščin
Z naraščajočo priljubljenostjo aplikacij je Nokia razvila orodje, s katerim daje vsakomur, ki ima svoj blog ali spletno stran z RSS- oz. Atomic virom, Twitter ali YouTube račun, možnost, da naredi svojo aplikacijo brez predhodnega programerskega znanja. Z programom Ovi app wizard si namreč lahko v nekaj korakih ustvarijo svojo aplikacijo ter jo brezplačno objavijo v Ovi Trgovini. Pred objavo v Ovi Trgovini so te aplikacije deležne enakih postopkov preverjanja kakovosti in moderacije kot izvirne aplikacije.

Ovi Trgovina ima aktivne uporabnike v več kot 190 državah in podpira več kot 135 Nokiinih naprav. Povprečno število prenosov na osebo je 12 aplikacij.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki