marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaHMD Global je Alaina Lejeuneja imenoval za globalnega vodjo operative
14.08.2020

HMD Global, dom telefonov Nokia, je Alaina Lejeuneja imenoval za globalnega vodjo operative. Lejeune ima več kot 25 let izkušenj na področju telekomunikacij, v podjetju OneWeb pa je do zdaj delal kot poseben svetovalec, osredotočen na operativno strategijo. Alain bo odgovoren za nadzor nad vso operativo za HMD Global, vodil in upravljal pa bo inženirsko ter dobavno verigo v podjetju.

slikaApple iPhone 12 z magnetnim priklopom brezžičnega polnjenja?
12.08.2020

Apple že v nekaj generacij iPhonov vgrajuje brezžično polnjenje, najnovejša generacija pa naj bi po nekaterih poročanjih dobila še dodatek, ki bo izboljšal uporabniško izkušnjo pri btovrstnem polnjenju.

slikaEkosistem HMS dosegel nov mejnik
10.08.2020

Huawei je predstavil napredek glede ekosistema mobilnih storitev HMS in trgovine z aplikacijami AppGallery. Ekosistem HMS je osegel že 700 milijonov uporabnikov Huaweievih naprav s celega sveta (32 % več kot v enakem obdobju lani), število registriranih razvijalcev pa se je povzpelo na 1,6 milijona (76 % medletna rast). Razvijalci so funkcionalnosti HMS Core integrirali že v več kot 81.000 aplikacij.

slikaHuawei je odprt za pogovore z Vlado Republike Slovenije o varnostnih vprašanjih 5G
07.08.2020

Kitajski Huawei sporoča, da je pripravljen na pogovore z Vlado Republike Slovenije in njihovimi strokovnjaki o varnostnih vprašanjih 5G tehnologije. Huawei slovenski vladi ponuja tudi podpis »no-spy agreement«.

slikaNa Sony Xperio 1 II prihaja podpora za RAW
05.08.2020

Sony je Xperio 1 II najavil kot mobilnik z vrhunsko kamero, v katerega je vgradil Photo Pro način. Le-ta omogoča prilagoditev kar nekaj fotografskih funkcij, žal pa pa ni podpiral RAW posnetkov. To pomanjkljivost pri Sonyu odpravljajo z julijsko nadgradnjo 58.0.A.3.88.

članki

Facebook in Google manipulirata z uporabniki v deljenje svojih osebnih podatkov


06.07.2018
Objavil: Dare Gliha

Iz Zveze potrošnikov Slovenije so sporočili ugotovitve, da Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki v deljenje kar največ informacij o sebi, predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire “vzemi-ali-pusti”, ugotavlja analiza zadnjih sprememb zasebnostnih nastavitev teh podjetij.

Odkar se uporablja nova Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) so bili uporabniki digitalnih storitev soočeni s številnimi obvestili in pozivi podjetij za ponovno izbiro svojih nastavitev varstva zasebnosti in obdelave osebnih podatkov. Na žalost se zdi, da podjetja, kot sta tehnološka velikana Facebook in Google, nimajo nobenih namenov svojim uporabnikom omogočiti dejanske in resnične izbire.

Obe podjetji z uporabniki manipulirata tako, da ti z njima delijo čim več svojih osebnih podatkov. S tem kažeta pomanjkanje spoštovanja do uporabnikov, obenem pa gre za obid načela, da bi morali imeti potrošniki dejansko možnost nadzora nad svojimi osebnimi podatki in zasebnostjo. Takšne so ugotovitve norveške potrošniške organizacije Forbrukerradet, ki je pripravila poročilo o spornih praksah Facebooka, Googla in Microsofta (Windows 10).

Številne potrošniške organizacije in druge organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom zasebnosti tako v Evropi kot v ZDA, tudi Zveza potrošnikov Slovenije, so se zato obrnile na nadzorne organe v svojih državah in jih pozvale k začetku preiskave, ali je ravnanje navedenih podjetij skladno s pravili GDPR.

Zavedeni v deljenje podatkov
Iz poročila, ki vsebuje tudi analizo pojavnih oken (t.i. ‘pop-up’), ki od potrošnikov zahtevajo izbiro določenih nastavitev zasebnosti, jasno izhaja, da potrošnike silijo oziroma načrtno usmerjajo v izbiro, ki je z vidika varstva osebnih podatkih zanje slabša. To počno prek:

standardnih/privzetih nastavitev
Raziskava je pokazala, da uporabniki redko spreminjajo predhodno izbrane nastavitve (privzete nastavitve). V številnih primerih sta Facebook in Google kot privzeto nastavitev določila za uporabnikovo zasebnost najmanj ugodne nastavitve.

vizualno in besedilno zavajujočih pojasnil
Deljenje osebnih podatkov in uporaba usmerjenega oglaševanja predstavljajo kot izključno pozitivno in koristno za uporabnika, predvsem preko premetene izbire besed in vizualne podobe skupaj z grožnjami o zmanjšanju funkcionalnosti storitev, če bi uporabnik zavrnil privolitev.

nejasne postavitve strani
Če želi uporabnik izbrati zanj ugodne nastavitve zasebnosti, je pot do tja bolj kompleksna in zahteva več klikov, izbira pa je ponavadi skrita.

iluzije izbire
V številnih primerih je pred uporabnikom skrito dejstvo, da ima v resnici zelo malo izbire nad obdelavo svojih osebnih podatkov in da v veliki meri z obdelavo soglaša že s tem, ko storitev uporablja. Občutek nadzora nad svojimi podatki lahko uporabnike pripravi do deljenja še več svojih podatkov.

Pričakujemo, da bodo podjetja na podlagi novih pravil omogočila lažjo in jasno informirano odločitev in nadzor nad svojimi osebnimi podatki. Žal temu ni tako, kar je v nasprotju z utemeljenimi pričakovanji potrošnikov in namenom nove GDPR, še pravijo v ZPS.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki