marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaHONOR predstavlja nadgradnjo MagicOS 10
12.11.2025

HONOR je razkril podrobnosti o novem operacijskem sistemu MagicOS 10 in napovedal nadgradnjo, zasnovano za zagotavljanje pametnejše in varnejše uporabniške izkušnje v vseh napravah HONOR.

slikaBesana je zdaj na voljo tudi za macOS
11.11.2025

Iz Amebisa sporočajo, da je Besana odslej na voljo tudi za uporabnike računalnikov Mac!

Po tem, ko so pred časom prenovili in razširili različico za Windows, so zdaj poskrbeli tudi za vse, ki delajo v okolju macOS.

slikaMastercard uvaja prvo rešitev zaznavanja in obveščanja o varnostnih grožnjah
10.11.2025

Mastercard predstavlja Mastercard Threat Intelligence, prvo rešitev zaznavanja in obveščanja o varnostnih grožnjah, ki jo je mogoče množično uporabiti na področju plačil. Rešitev združuje vpoglede družbe Mastercard o plačilnih prevarah ter globalni pregled nad omrežjem s pomočjo podatkov o varnostnih grožnjah, ki jih zagotavlja podjetje Recorded Future.

slikaNovo partnerstvo HONOR in BYD za lažje povezovanje telefonov in vozil
07.11.2025

HONOR je sklenil strateško partnerstvo s podjetjem BYD, vodilnim svetovnim proizvajalcem vozil na nove pogone. Sodelovanje bo združilo rešitev podjetja HONOR za povezovanje pametnih telefonov z vozili ter pametni ekosistem BYD DiLink. Uporabniki bodo tako lahko uživali v enostavnejši, pametnejši in bolj prilagojeni izkušnji mobilnosti, ki jo poganja umetna inteligenca.

članki

8 od 10 Evropejcev opravlja nakupe prek pametnih telefonov


24.12.2018
Objavil: Dare Gliha

V Evropi so se pametni telefoni uveljavili tudi kot naprave za nakupovanje. Opravljanje nakupov prek njih je postalo tako običajno kot fizično nakupovanje. V številkah: 80 % Evropejcev uporablja svoje mobilne naprave tudi za nakupovanje, od tega 41 % pogosto ali celo vedno. To je rezultat reprezentativne vseevropske raziskave z več kot 18.000 anketiranimi osebami.

Štirje od desetih Evropejcev vsaj enkrat na teden opravijo nakup prek mobilne naprave
V Evropi je veliko število uporabnikov, ki pogosto in veliko nakupujejo prek mobilnih naprav. V Združenem kraljestvu in Nemčiji skoraj polovica ljudi nakupuje prek pametnih telefonov vsaj enkrat na teden ali celo pogosteje (47 % v obeh državah), v celotni Evropi pa je takšnih 39 % uporabnikov. Glede na odgovore 18.000 anketirancev iz Evrope mobilno nakupovanje skupno predstavlja že četrtino (24 %) vseh nakupov. Trendom mobilnega plačevanja sledimo tudi v Sloveniji, saj po rezultatih zadnje Masterindex raziskave o plačilnih navadah Slovencev priljubljenost mobilnega plačevanja pri nas narašča. Zgovoren je podatek, da že četrtina Slovencev meni, da bo plačevanje prek mobilnega telefona čez pet let najbolj priljubljena oblika plačevanja.

Celo božično nakupovanje se seli na mobilne platforme, kjer ljudje za nakupe izkoristijo svoj prosti čas med tednom

Skoraj tri četrtine (72 %) Evropejcev načrtuje, da bodo svoje pametne telefone uporabili tudi za božično nakupovanje. Večina jih rada nakupuje darila doma na kavču (82 %) ali v postelji (25 %). Ljudje pa izkoriščajo hitrost in enostavnost mobilnega nakupovanja tudi tako, da božične nakupe na hitro opravijo med čakanjem ali med pavzo za malico. Znatno število božičnih nakupov tako opravijo med čakanjem ali med vožnjo z javnim prevozom (19 %) ali med službeno malico ali kosilom (9 %). Ko so sodelujoče prosili, da izberejo tri najljubše časovne termine za božično nakupovanje, je večina Evropejcev izbrala čas med tednom in ne vikenda. Najbolj priljubljen čas za nakupovanje je med tednom zvečer med 17. in 21. uro (49 %), veliko nakupov božičnih daril pa je opravljenih tudi med tednom med 12. in 17. uro (42 %) ter med 9. in 12. uro (31 %).

“Evropejci ne samo sprejemajo, ampak se tudi poslužujejo mobilnega nakupovanja, ker je hitro, enostavno in varno,” je dejal Luka Gabrovšek, predstavnik družbe Mastercard v Sloveniji. “Nobenega dvoma ni, da premik k mobilnemu nakupovanju spreminja trgovsko panogo po vsej celini. Med rezultati vidimo, da se celo božično nakupovanje seli na mobilne platforme, ko ljudje svoj prosti čas doma ali med vožnjo na delo izkoristijo za nakup daril.”

Hitrost in praktičnost sta ključna dejavnika za rast mobilnega nakupovanja
Evropejci navajajo različne razloge, zakaj radi nakupujejo prek svojih pametnih telefonov. Med poglavitnimi so: večja hitrost (44 %), nakup z enim klikom (33 %), enostavnejša navigacija (30 %) in povečana varnost (14 %). Slednjo kot pomemben dejavnik za mobilno nakupovanje izpostavljajo v Združenem kraljestvu (22 %), na Irskem (21 %) ter v Španiji in Franciji (20 %). Medtem ko Poljaki (63 %), Nemci (59 %) in Švicarji (56 %) najbolj cenijo učinkovitost, saj je zanje najpomembnejši kriterij hitrost nakupovanja.

Oblačila in dodatki - najbolj priljubljeni izdelki za mobilno nakupovanje
Več kot polovica Evropejcev (54 %) je prek mobilnih naprav že kupila oblačila in dodatke, v Nemčiji celo 68 %. Drugo največjo skupino izdelkov predstavljajo elektronika in naprave (40 %). Medtem je pri nekaterih stvareh – kot na primer vozovnicah za javni promet – opaziti veliko razliko med posameznimi trgi. Tako skoraj polovica Švicarjev kupuje vozovnice prek mobilnih naprav (48 %), medtem ko je v Rusiji takšnih le 17 %. Še en takšen primer je plačevanje parkirnine, kjer 44 % Švedov uporablja mobilno plačevanje, medtem ko z mobilnimi telefoni parkirnino plačuje le 12 % Nemcev. Glede na rezultate Masterindex raziskave so v Sloveniji mobilne tehnologije najbolj priljubljene pri opravljanju spletnih nakupov (40 %), nakupov v trgovinah in na bencinskih servisih (36 %) in pri plačilu javnih ali drugih oblik prevozov (29 %).

Večina Evropejcev uporablja več kot eno aplikacijo za nakupovanje
Glede na obseg in raznolikost mobilnega nakupovanja, ni presenečenje, da je 75 % Evropejcev za svoje mobilne nakupe v zadnjih 12 mesecih uporabilo nakupovalne aplikacije. Večina od njih (64 %) uporablja od 2 do 5 aplikacij, 20 % pa jih uporablja celo 6 ali več aplikacij. Odnos do mobilnega plačevanja v Sloveniji je komentiral Luka Gabrovšek, predstavnik družbe Mastercard v Sloveniji: »Slovencem mobilno plačevanje postaja vse bolj domače, zato ne preseneča, da se ga poslužuje že dobra četrtina Slovencev. Slovenski potrošniki izkazujejo interes tudi za uporabo aplikacije za mobilno plačevanje – po zadnjih podatkih raziskave Masterindex bi bila tovrstno aplikacijo pripravljena uporabljati dobra polovica vprašanih. Slovenci tako ostajamo v koraku z globalnimi trendi brezgotovinske družbe, mobilne tehnologije pa tudi pri nas prihajajo vse bolj v ospredje in postajajo del naših potrošniških navad.«

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki