marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaHTC je imenoval novega izvršnega direktorja za razvoj 5G, AI in XR
18.09.2019

Družba HTC je včeraj na mesto izvršnega direktorja družbe imenovala Yvesa Maitreja. Yves prihaja v HTC iz podjetja Orange, ene največjih svetovnih telekomunikacijskih družb, kjer je zasedal položaj višjega podpredsednika skupine za mobilne večpredstavne vsebine in naprave.

slikaHuawei razmišlja o prodaji 5G
16.09.2019

V nedavnem intervjuju za The Economist je izvršni direktor in ustanovitelj Huaweija Ren Zhengfei razkril, da podjetje preučuje možnost prodaje tehnologije 5G. Dodal je še, da bo Huawei iskal kupca s sedežem zunaj Azije, zelo verjetno na zahodu.

slikaSamsung sodeluje s partnerji za izjemne izkušnje z Galaxy Fold
13.09.2019

Samsung Electronics z Galaxy Fold prepogljivim telefonom utira pot prihodnosti nove mobilne kategorije. Naznanja začetek nove dobe mobilne tehnologije in skupaj s partnerji razvija ter prinaša novo uporabniško izkušnjo na prepogljivem telefonu.

slikaNovosti Huaweia na sejmu IFA 2019 v Berlinu
11.09.2019

Na letošnjem sejmu IFA, ki je potekal od 6. do 11. septembra 2019 v Berlinu, je Huaweijev glavni izvršni direktor, Richard Yu, na uvodnem predavanju govoril predvsem o novostih, ki jih pripravljajo za letošnjo jesen, nekaj pa tudi o tem, kaj so pred kratkim predstavili.

slikaApple predstavil nove iPhone, Apple Watch in iPad
11.09.2019

Apple je včeraj na svojem dogodku predstavil naslednjo generacijo mobilnikov iPhone, katerim so nadeli ime 11, 11 Pro in 11 Pro Max. Poleg mobilnikov so predstavili še novo tablico iPad, uro Apple Watch ter storitev Apple Arcade.

članki

Pogosta vprašanja za storitev "Pritisni in Govori"

Deli z ostalimi

05.04.2006
Objavil: Thomas Bergant

Kaj je Pritisni in Govori?

Storitev Pritisni in Govori (PG; ang. PoC - Push to Talk over Cellular) omogoča govorno komunikacijo med uporabniki preko mobilnega paketnega omrežja GPRS oziroma UMTS na podoben način, kot to omogoča sistem »Walkie-Talkie«.

Uporabnik lahko komunicira z enim ali s skupino uporabnikov naenkrat. Storitev dovoljuje uporabo (govorjenje) le enemu uporabniku naenkrat po sistemu kdor prvi pritisne PG tipko, je prej na vrsti (deluje v načinu half duplex). Ena od zanimivejših lastnosti je prisotnost, ki je poznana iz uporabe programov za neposredno sporočanje (MSN, Yahoo, ICQ...). Ta uporabnikom omogoča, da vidijo ali so njihovi kontakti na voljo ali ne.

Za uporabo storitve uporabnik potrebuje ustrezen mobilnik, ki podpira storitev PG in vklopljeno storitev. Uporabnik na mobilniku pritisne ustrezno tipko, pove sporočilo in spusti gumb, uporabniku/om na drugi strani pa se govorno sporočilo prek zvočnika ali slušalk predvaja v realnem času, ne da bi karkoli pritiskali. Komunikacija poteka v skupini (ali paru) številk, ki so člani aktivne skupine.

Katere so osnovne zahteve za uporabo storitve Pritisni in Govori?
Za uporabo storitve potrebujete:

  • Mobilnik, ki podpira paketni prenos podatkov (GPRS ali UMTS) in storitev PG.
  • Ustrezne nastavitve mobilnika.
  • Vključeno storitev PG

Kateri mobilniki podpirajo storitev?
Trenutno je storitev mogoče uporabljati le z mobilniki proizvajalca Nokia. Nekateri mobilniki imajo prav za to storitev namenjeno tipko (v spodnjem seznamu so posebej označeni), drugi pa za to uporabljajo eno od stranskih tipk mobilnika.

Mobilniki, ki podpirajo storitev Pritisni in govori so:

Mobilniki s polno funkcionalnostjo:

  • Nokia 5140i (tipka PG)
  • Nokia 6020 (tipka PG, različica SW 4.10 in novejše)
  • Nokia 6021 (tipka PG, različica SW 4.10 in novejše)
  • Nokia 6101 (tipka PG)
  • Nokia 6111 (tipka PG)
  • Nokia 6270 (tipka PG)
  • Nokia 6280 (tipka PG in UMTS)
  • Nokia 7360 (tipka PG)
  • E60 (tipka PG in UMTS)
  • E61 (UMTS)
  • E70 (tipka PG in UMTS)
  • N71 (UMTS)
  • N80 (UMTS)
  • N91 (UMTS)
  • N92 (UMTS)

Mobilniki z delno funkcionalnostjo (ne podpirajo Prisotnosti in uporabe imenika mobilnika):

  • Nokia 3230 (tipka PG)
  • Nokia 6230i
  • Nokia 6630 (tipka PG in UMTS)
  • Nokia 6680 (tipka PG in UMTS)
  • Nokia 7610
  • Nokia N70 (UMTS)
  • Nokia N90 (UMTS)

Kaj omogoča »Prisotnost«?
»Prisotnost« vam omogoča, da poleg kontakta, ki ga imate shranjenega v mobilniku, vidite, v kakšnem stanju se le-ta nahaja. Stanja so lahko:

  • Na voljo (zelena)
  • Ni na voljo (rdeča)
  • Ne moti (rumena)
  • Neznano (siva z vprašajem)

To možnost podpirajo le mobilniki s polno funkcionalnostjo. Če želite preveriti prisotnost kontakta, v meniju PG izberete Imenik PG in jo za vsak kontakt naročite.

Komu je storitev namenjena in kako se naročim na storitev Pritisni in govori?
Storitev je trenutno na voljo le Mobitelovim poslovnim uporabnikom. Za vklop storitve se obrnite na Mobitelovega svetovalca, ki vas bo seznanil s storitvijo in vam pomagal izpolniti formular za vklop storitve na vaših službenih številkah.

Kje deluje storitev Pritisni in govori?
Storitev deluje povsod, kjer Mobitel zagotavlja pokritost z omrežjem GPRS. Storitev deluje tudi v tujini, vendar se tam stroški podatkovne povezave, ki jo za delovanje uporablja storitev, obračunavajo po cenikih tujih operaterjev, kar lahko povzroči bistveno višje stroške kot doma.

Koliko stane uporaba storitve?
V predkomercialnem obdobju je tako storitev kot prenos podatkov preko GPRS/UMTS omrežja na območju Slovenije na voljo brezplačno.

Kakšne so nastavitve mobilnika za storitev Pritisni in govori?
Za uporabo storitve potrebujete ustrezen mobilnik, vklopljeno storitev in pravilne nastavitve mobilnika.
Postopek nastavitev se nekoliko razlikuje glede na model mobilnika. Za vaš mobilnik si poglejte navodila, ki ste jih prejeli ob nakupu.
Skupne nastavitve so:
Uporabniško ime: MSISDN (npr. 38641700700)
Geslo: pg
Domena: pg.mobitel.si
Naslov strežnika: pg.mobitel.si
APN: mms.mobitel.si
Posredniški strežnik: omogoči
Naslov posredniškega strežnika: 213.229.249.40
Vrata posredniškega strežnika: 8080
Nosilec podatkov: paketna povezava

Nastavitve nosilca
Dostopna točka: mms.mobitel.si
Vrsta preverjanja: normalna
Uporabniško ime: mobitel
Geslo: internet

Kako vzpostavim individualni klic?
Če želite vzpostaviti individualni klic, v imeniku vašega mobilnika poiščite osebo in pritisnite tipko PG.
Če želite vzpostaviti individualni klic s seznama skupin storitve Pritisni in govori, izberite Seznam skupin in se pomaknite do želene skupine. Pritisnite Možnosti, izberite Aktivni člani, poiščite želeno osebo in pritisnite tipko PG.
Če želite vzpostaviti individualni klic s seznama prejetih zahtev po povratnem klicu, izberite Zaht. po povr. kl.. Poiščite želeni vzdevek in pritisnite tipko PG.

Kako vzpostavim skupinski klic?
Če želite klicati privzeto skupino, pritisnite tipko PG. Zvok vas opozori, da je dostop odobren, na zaslonu pa se pojavita vaš vzdevek in ime skupine.
Če želite klicati neprivzeto skupino, izberite v meniju storitve Pritisni in govori Seznam skupin, pomaknite se do želene skupine in pritisnite tipko PG.
Med govorom ves čas držite tipko PG, mobilnik pa držite pred seboj, da boste lahko videli zaslon. Ko želite končati pogovor, spustite tipko PG. Do govora je upravičen uporabnik, ki je najhitrejši. Ko nekdo neha govoriti, lahko naslednji govori tisti, ki prvi pritisne tipko PG.

Ali lahko sam kreiram skupino?
Poslovni uporabniki lahko kreirajo lastne skupine. V teh skupinah lahko sodelujejo uporabniki istega podjetja.

Koliko uporabnikov je lahko v eni skupini?
V posamezni skupini je lahko največ 20 uporabnikov. Za ustrezno komunikacijo se priporoča do 7 uporabnikov na skupino, vendar je to odvisno od namena uporabe storitve.

V koliko skupinah lahko sodelujem?
Uporabnik lahko naenkrat aktivno sodeluje v eni (privzeti) skupini. To pomeni, da lahko v tej skupini posluša in odgovarja. Poleg tega lahko sodeluje še v štirih skupinah (poslušane). V teh skupinah lahko uporabnik le posluša sporočila ostalih udeležencev. Če želi v taki skupini sodelovati, ji mora stanje spremeniti v Aktivna. Uporabnik lahko sodeluje še v 20 ostalih skupinah, ki pa so neaktivne in ne more spremljati dogajanja v njih, dokler jim ne spremeni stanja v aktivno ali poslušano.

Kaj se zgodi, če med uporabo PG dobim dohodni govorni klic?
Klic lahko normalno prevzamete ali pa ga zavrnete in s tem preusmerite v nabiralnik glasovne pošte, če ga imate vključenega.

Kaj se zgodi, če med govornim klicem dobim PG sporočilo?
Na mobilikih z delno funkcionalnostjo se kličočemu na ekranu pojavi obvestilo, da klicani ni dosegljiv. Na mobilnikih s polno funkcionalnostjo se ob imenu klicanega prikaže ikona, ki označuje njegovo nedosegljivost.

Kaj lahko storim, če ne želim, da prihajajoča sporočila ne motijo okolice?
Če ne želite, da PG sporočila motijo okolico, mobilnik nastavite v Tihi način. Pošiljatelj vas ne bo videl kot aktivnega člana v skupini.
Če uporabljate mobilnik s polno funkcionalnostjo, se vam ob imenu kontakta prikaže ikona z rdečim zvočnikom.
Lahko si namestite slušalke ali pa se začasno tudi odjavite iz storitve.

Ali moram za uporabo storitve zamenjati svojo mobilno številko?
Ne. Storitev PG lahko uporabljate s svojo obstoječo mobilno številko. Imeti pa morate ustrezen mobilnik, ki podpira storitev PG.

Za podrobnejši opis delovanja storitve na vašem mobilniku, si preberite uporabniška navodila, ki ste jih prejeli ob nakupu le-tega.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki