marketing
več | arhivpoudarjeno.
slikaNova raziskava razkriva ključne dejavnike pri nakupu pametnih telefonov
03.12.2025

Nova potrošniška raziskava, izvedena ob začetku največje nakupovalne sezone v letu, razkriva jasen trend: kupci pri izbiri nove tehnologije najprej pogledajo končno ceno po popustu, nato preverjeno kakovost izdelka in zanesljivost blagovne znamke.

slikaPolovica Evropejcev zaradi fotografiranja zamudi pomembne trenutke
01.12.2025

Leto se bliža koncu, Samsung pa spodbuja ljudi, naj v prazničnem času ostanejo prisotni s prijatelji in družino. Več kot polovica Evropejcev (57 %) priznava, da jih fotografiranje odvrača od tega, da bi v celoti uživali v trenutkih, ki jih poskušajo ujeti.

slikaLenovo z rekordnim četrtletjem, napredek na področju hibridne umetne inteligence
28.11.2025

Skupina Lenovo je danes s svojimi hčerinskimi družbami poročala o rekordnih rezultatih za drugo četrtletje poslovnega leta 2025/26, pri čemer so skupni prihodki skupine dosegli rekordno višino 20,5 milijarde ameriških dolarjev (USD), kar je 15 % več kot v enakem obdobju lani.

slikaPrihaja predpraznični čas spletnih nakupov
26.11.2025

Začetek predpraznične mrzlice ob koncu leta je za mnoge čas, ko se odpravijo nakupovati darila na splet. A tudi najbolj izkušeni kupci lahko postanejo žrtev predprazničnih prevar. Nova raziskava družb Mastercard in Harris Poll razkriva, da se je 77 % evropskih potrošnikov v minulem letu soočilo s poskusom prevare, kar še dodatno dokazuje, kako pomembna je varnost na spletu.

članki

Bo mobilno plačevanje nadomestilo plačilne kartice?


15.11.2019
Objavil: Dare Gliha

Mastercard je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne navade Slovencev, kjer vse pomembnejšo vlogo prevzemajo brezstična plačila. Slovenci poleg brezstične oblike plačevanja s fizičnimi karticami vse pogosteje za svoje nakupe uporabljajo mobilne telefone.

Za svoje nakupe uporablja mobilni telefon tako že skoraj polovica (48 %) vprašanih, pri čemer je bilo še pred štirimi leti takšnih le 38 %. Pri tem se 21 % vprašanih poslužuje mobilnih denarnic, ki jih ponujajo banke izdajateljice kartic, 20 % zaupa Moneti, 9 % vprašanih je že plačevalo s pomočjo tekstovnih sporočil in drugih oblik mobilnih plačil (6 %), medtem ko 5 % svoja plačila opravi preko aplikacije mBills.

Naklonjenost plačevanju prek mobilnih aplikacij prav tako narašča, in sicer je tem pred štirimi leti zaupalo le 34 % vprašanih, danes pa bi že 57 % vprašanih plačevalo z mobilno aplikacijo. Večina kljub temu še vedno zaupa zgolj bančnim aplikacijam (42 %), manjši del pa tudi aplikacijam drugih ponudnikov (15 %). Kljub temu so mobilni telefoni vse bolj priljubljeni tudi pri uporabi drugih finančnih storitev, kot so mobilne banke (porast iz 40 % v letu 2018 na 49 % v letu 2019), potrjevanje spletnih plačil (porast iz 28 % v letu 2018 na 32 % v letu 2019), plačila na prodajnih mestih (porast iz 8 % v letu 2018 na 14 % v letu 20 19) in drugo (1 %). Prav tako je upadel delež oseb, ki mobilnih telefonov ne uporabljajo za finančne storitve (upad iz 79 % v letu 2015 na 41 % v letu 2019).

V zadnjih petih letih pa je moč opaziti tudi znatno povečanje število tistih, ki menijo, da bodo mobilne naprave v naslednjih petih letih najbolj priljubljeno plačilno sredstvo (10 % jih je bilo takega mnenja leta 2015, leta 2019 pa 31 %). Narašča pa celo delež tistih, ki bi bili pripravljeni povsem nadomestiti klasična plačila s plačili prek mobilnega telefona, saj je takšnih že skoraj tretjina.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki