marketing
povzetek
tehnične lastnosti
Za in proti

Težko je pri avtoinštalaciji, ki omogoča tako veliko, najti karkoli, kar bi nas odvrnilo od nakupa. Precej več je plusov, ki vas v nakup prepričajo. Od LCD zaslona, na katerem se izpisujejo vse (odvisno od modela mobilnika) potrebne informacije, dobro slišnostjo pogovora, lastnega pomnilnika za imenik do povezljivosti z različnimi proizvajalci mobilnikov, ki je zaradi bluetootha pravzaprav neomejena. Zatorej, če želite kombinacijo varne vožnje in/ali ste naveličani plačevati možem postave kazni za uporabo mobilnika med vožnjo, pa bluetooth slušalka nekako ni v vašem stilu, si le omislite to napravo, saj z njo preide pogovor med vožnjo v pravi užitek. Vseeno pa velja na koncu opozorilo, da kljub prostim rokam vseeno pazite na cesto, saj velikokrat opazim za volanom ljudi, ki med pogovorom krilijo z rokami po zraku ter pri tem izpustijo volan.

Priloge
Fotografije dodatne opreme
dodatna oprema
arhiv test
Parrot

Telefonirajmo z rokami na volanu!

Parrot CK3100/CK3300

Deli z ostalimi
Parrot CK3100/3300

30.08.2005
Objavil: Dare Gliha

Verjetno je bil marsikdo od vas že pošteno jezen, ko ga je pri telefoniranju med vožnjo opazila roka pravice in je prejel dokaj visoko denarno kazen. Sama kazen pa niti ni problematiča, večja težava je velikokrat videno vijuganje po cesti, katerega povzročajo vozniki, ki med vožnjo govorijo po telefonu.




Rešitev za te težave je na voljo že precej časa, saj so prostoročne inštalacije za mobilnike na voljo praktično od samega začetka. Vendar se je razmah le-teh pojavil ob predstavitvi in uveljavitvi tehnologije modrega zoba, to pa predvsem za to, ker je opremo na osnovi te tehnologije moč uporabiti z vsako znamko mobilnika, ki podpira bluetooth. Tako telefoniranje ni le bolj prijazno denarnici, pač pa predvsem bolj varno.

Tudi sam sem med tistimi uporabniki, ki mu nošenje bluetooth slušalke ni po godu, zato se mi zdi rešitev podjetja Parrot z imenom CK3300/3100 ravno prava. Pred prvo uporabo je potrebno opraviti montažo v avtomobil, kar lahko za vas proti plačilu od 10-15.000 sit opravi avtoelektričar ali pooblaščeni monter (vsi potrebni kabli so priloženi prodajnemu kompletu). Če ste vsaj malo vešči v elektroniki, lahko montažo opravite kar sami. Naj vas ob tem opozorimo, da s tem tvegate izgubo garancije za avtoinštalacijo (vsaj tako piše v garancijskih pogojih). Osebno mi je to opravilo vzelo četrt ure. Mikrofon je najbolje namestiti v bližino ust, saj le tako zagotovimo optimalno slišnost v vseh pogojih. Po montaži pred prvo uporabo le še sparimo telefon z inštalacijo (prednastavljena koda je 1234), sparjenih imamo lahko tudi več telefonov, naprava pa najprej izbere tistega, katerega smo nazadnje sparili. Za delovanje potrebujete vgrajene zvočnike, saj se zvok predvaja preko njih (v uporabi je sprednji sistem zvočnikov), ni pa lastnega zvočnika (možna je uporaba dodatnega zunanjega zvočnika, vendar ga bo potrebno kupiti).

Delovanje naprave se ne razlikuje preveč od rokovanja s slušalko, razlika je le v zaslonu ter lastnemu pomnilniku, ki ga ima vgrajenega. Le-ta služi za sinhronizacijo imenika ter hranjenje govornih oznak. Sinhronizacija imenika se pri večini telefonov izvrši samodejno ob vklopu naprave. Če imate telefon z operacijskim sistemom Symbian, pa boste morali sinhronizacijo opraviti ročno (za to na telefon namestite poseben program, ki sinhronizira podatke). Če nobena možnost ne deluje, imate še vedno na voljo, da vsak kontakt posebej pošljete v pomnilnik inštalacije. Na zaslonu naprave se v odvisnoti od mobilnika, ki ga uporabljamo z napravo, prikazuje (bluetooth) ime telefona, ime operaterja, signal omrežja ter stanje baterije. Ob dohodnem klicu se na zaslonu naprave izpiše ime klicatelja ali številka (zopet v odvisnoti od modela mobilnika), če imamo shranjeno govorno oznako, pa naprava pove ime klicatelja (slišimo isto oznako, ki smo jo sami posneli za ta kontakt). Inštalacija ima vgrajene svoje zvoke za opozarjanje na klic, pri nekaterih modelih mobilnika pa se nanjo prenese melodija, ki jo imamo nastavljeno. Sprejem klica opravimo ročno s pritiskom na zeleno tipko, ali pa v nastavitvah izberemo samodejni prevzem klica. Za lažje rokovanje je pod zaslonom še večfunkcijski gumb, ki skrbi za spreminjanje jakosti govora in zvočnikov med pogovorom, za dostop do menija med stanjem pripravljenosti ter za potrditev izbire. Za sprejem in končanje klica so dodali še dve ločeni tipki, ki sta obarvani zeleno in rdeče. Dodatno lahko na zaslonu še spreminjamo osvetlitev ter velikost črk pri pregledovanju imenika.

Če želimo opraviti klic, imamo več možnosti. Lahko uporabimo govorno klicanje, ki ga aktiviramo s kratkim pritiskom na zeleno tipko, lahko se preko vrtljivega gumba sprehodimo čez imenik, lahko pa številko preko istega gumba vnesemo ročno. Dobrodošla funkcija naprave je meni Calls, kjer nam izpisujejo prejete, odhodne in neodgovorjene klice – tako kot smo tega vajeni na mobilcu. Sama slišnost pogovora je odlična, saj glasnost prilagajamo z vrtljivim gumbom kadarkoli med pogovorom. Tudi sogovorniki se nad slišnostjo niso preveč pritoževali, četudi sem pogovor opravljal pri hitrostih nad 120 km/h. Če kadarkoli med pogovorom potrebujete več zasebnosti, le pritisnite zeleno tipko in pogovor se samodejno prenese na telefon. Prenos pogovora na slušalko je možen tudi takrat, ko avtomobil ugasnete in se inštalacija izklopi, tik pred tem pa vas vpraša, ali želite pogovor prenesti na telefon.

Če imate katerega izmed novejših telefonov in se bojite, da se bo pojavljal problem z delovanjem, lahko povem, da je ta bojazen odveč. Pri podjetju Parrot namreč skrbijo za nadaljnji razvoj naprave s programskimi nadgradnjami, ki so na voljo na njihovi spletni strani. Trenutno je na voljo različica 4.11, v njej so dodali podporo za nekatere novejše telefone ter odpravili kar nekaj napak, ki so se pojavljale pri delovanju. Parrot CK3100 je vsaj zame ena boljših prostoročnih naprav na trgu, saj omogoča praktično vse, kar si lahko zaželite. Če veliko potujete in bi si zaželeli imeti v avtu vgrajen še GPS sprejemnik, pa bo potrebno kupiti model CK3300, saj ima le-ta GPS sprejemnik že vgrajen.

Parrot CK3300 - GPS

Parrotov model z oznako CK3300 se od modela CK3100 razlikuje zgolj v dodani podpori za satelitsko navigacijo (GPS – Global Positioning System). Navzven se razlikuje samo po tem, da od centralne enote vodi še ena dodatna žica, s katero je povezana antena, ki služi za komunikacijo s sateliti. Naenkrat zna komunicirati z dvanajstimi sateliti, v praksi pa se ponavadi poveže s sedmimi do desetimi sateliti. Z zadnjo različico programske opreme lahko na zaslonu avtoinštalacije vidimo, koliko satelitov trenutno "vidi" antena in koliko kilometrov smo prevozili od zadnjega zagona avtoinštalacije (ko jo ugasnemo in zopet prižgemo, začne števec šteti spet od začetka).

Za popolno satelitsko navigacijo pa potrebujemo še dodatno napravo z naloženo programsko opremo, ki zna komunicirati preko standarda NMEA-0183 (National Maritime Electronic Association) in ustrezen kartni material. Od testiranih napravic se mi je zdela najbolj optimalna uporaba z dlančnikom, ki ga poganja operacijski sistem Windows Mobile (Pocket PC), najbolje pa se je obnesla programska oprema TomTom Mobile. Sicer Parrot CK3300 deluje tudi s telefoni, ki jih poganja operacijski sistem Symbian, vendar je največja pomanjkljivost procesorska moč in majhnost zaslona. Skupaj z avtoništalacijo Parrot CK3300 sem uporabil naslednje napravice: nokie 3650, 6600, 6630, 6680, 9300 in 9500, sony ericsson P800, qteke 2020, 9090 in S100, … in z vsemi je GPS satelitska navigacija delovala brez večjih problemov. Kot zanimivost naj še dodam, da je možna uporaba dveh naprav hkrati. Praktičen primer sem imel, ko sem za telefoniranje uporabljal nokio 6630, za navigacijo pa qtek 9090. Oboje sem lahko v tem primeru uporabljal hkrati. Ko pa sem recimo z nokio 6600 med uporabo navigacije prejel telefonski klic, se je povezava med programom in GPS anteno začasno prekinila in se po končanem pogovoru spet samodejno vzpostavila. Pri nokii 6680 tega problema ni bilo več.

Prednosti dodane satelitske navigacije so v tem, da imamo veliko manj kablov, v katere se lahko zapletemo, ker so vsi kabli skriti za armaturno ploščo. Smiselno je edino telefon med uporabo navigacije imeti priključen s pomočjo avtomobilskega polnilca, ker stalna osvetlitev ekrana in brezžična komunikacija kar precej obremenita baterijo in se ta dokaj hitro sprazni. V nekaj urah lahko tako ostanemo z mobilnikom, ki je neuporaben, dokler mu spet ne povrnemo novih moči. Druga prednost pred mobilnimi GPS sprejemniki je tudi ta, da je antena fiksno montirana in je dokaj majhna in nevtralne oblike (pravokotna škatlica velikosti približno 3 x 3 centimetre) , tako da pri nepridipravih ne vzbuja pozornosti.

Slabost takega načina satelitske navigacije pred mobilnim GPS sprejemnikom pa je v tem, da smo pri tem načinu vezani na uporabo v enem vozilu, ker je premontaža preveč zamudna, da bi napravo selili iz vozila v vozilo. Izven vozila (npr. na kolesu ali na potepanju po hribih ali naravi) pa je satelitska navigacija, ki je dodatek pri modelu Parrot CK3300, neuporabna.

Še drugo (Mojčino) mnenje:

Sama sem se za nakup modrozobe avtoinštalacije odločila januarja letos. Vložek vanjo nam sicer kar precej sprazni denarnico, kar pa se kmalu obrestuje. Ker sama nisem vešča vgradnje takih naprav v avtomobil, sem le-to prepustila pooblaščenim monterjem. Z opravljenim delom sem izjemno zadovoljna, saj so inštalacijo namestili točno tako, kot sem želela.

V avtomobilu preživim vsak dan najmanj uro in pol, kolikor traja vožnja v službo in nazaj. Včasih, ko čakam na semaforju in opazujem voznike v sosednjih avtomobilih, nikakor ne morem razumeti, kako lahko vozijo in ce pogovarjajo z mobilnikom v eni roki. Nevarno za njih in za druge udeležence v prometu! Raznorazne raziskave iz dneva v dan dokazujejo, da pogovori v času vožnje zmanjšujejo koncentracijo voznika, le-ta pa je zagotovo še manjša, če ima voznik na voljo samo eno roko za upravljanje z vozilom. Avtoinštalacija zato s tega vidika vsekakor prispeva k varnejši vožnji. Poleg tega pa lahko v času, ko se nam vedno nekam mudi, v času vožnje v miru opravimo kakšen telefonski klic. Priznam, da se mi v tem obdobju, odkar imam vgrajeno avtoinštalacijo, kar malce povečal mesečni račun za telefon.

Glede uporabe avtoinštalacije Parrot CK3100 nimam pripomb – enostavno deluje odlično. Redno jo uporabljam s sony ericsson K700i, s katerim se razumeta odlično, v tem času pa sem njeno uporabo "preverila" tudi z drugimi mobilniki, ki sem jih testirala (sharp gx-15, motorola A1000 in sedaj nokia N90). Vsak mobilnik ima malce posebnosti pri uporabi s "parotko", ki pa so opisane na spletni strani proizvajalca. Vsem pa je skupno to, da zadostijo osnovnemu namenu avtoinštalacije.

Še posebej sem zadovoljna z uporabo govornega klicanja, ki deluje brez težav. Mikrofon imam nameščen na prednjem levem stebričku, avtoinštalacija pa govorno oznako pravilno prepozna tudi pri npr. odprtem oknu. Težav s slišnostjo med vožnjo ni (ne glede na hitrost vožnje).

Za vse, ki želite med vožnjo varno telefonirati, je vsekakor nakup modrozobe avtoništalacije odlična investicija.

Pa še tretje (Thomasovo) mnenje:

Že od nekdaj v avtomobilu uporabljam avtoinštalacijo. Kar precej časa pred uvedbo novega zakona, ki prepoveduje telefoniranje med vožnjo brez uporabe ustreznih pripomočkov, sem imel vgrajeno avtoinštalacijo, takrat še fiksno za nokio 6110 (Cark91). Od takrat sem preskusil že kar nekaj načinov za prostoročno telefoniranje. Uporaba modrozobih slušalk mi ne leži preveč, ostale avtoinštalacije pa so imele to pomanjkljivost, da so bile prirejene samo za določene modele telefonov, kar je pomenilo, da je bilo ob menjavi telefona potrebno v večini primerov menjati tudi sistem prostoročnega telefoniranja.

Ko sem se pred dobrim letom odločal med nokiinim modrozobim kompletom za prostoročno telefoniranje in Parrot CK3300, se je tehtnica precej prevesila v prid Parrot CK3300 ravno zaradi tega, ker deluje z večino aparatov, ki so na voljo in se znajo povezati preko modrozobe povezave.

Do sedaj sem sicer imel - predvsem z novimi (v nekaj primerih tudi prototipnimi) telefoni – probleme pri delovanju CK3300, a se je to vedno rešilo z novo različico programske opreme v dokaj hitrem času. Pri eni izmed menjav mobilnika sem imel določene probleme z nokio 6600. Pri slovenskem uvozniku za Parrot so me takrat prosili, če lahko pogrešam telefon za kakšen teden, da ga pošljejo v Pariz na testiranje, in že po dveh tednih je bil na voljo popravek, ki je odpravil problem, ki sem ga imel pri uporabi.

Ob nakupu sem se odločil za model CK3300 zato, ker sem za dokaj nizek dodaten strošek dobil še navigacijsko rešitev, ki sem jo lahko s pridom uporabil (predvsem v tujini) v navezi s qtekom 2020 in 9090.

Pri delovanju do sedaj nisem imel nikakršnih večjih težav, čeprav sem uporabil več različnih modelov mobilnikov. Ena od pomanjkljivosti pa je, da ne moremo hkrati spariti in uporabiti več telefonov naenkrat. Upam, da bo ena od naslednjih različic nudila tudi to funkcionalnost. Še ena pomanjkljivost pa je premajhen pomnilnik, namenjen shranjevanju oziroma sinhronizaciji imenika. Sam imam v imeniku kar precej številk in se mi sinhronizacija ustavi pri priimkih, ki se začnejo na črko M. Ostalih pripomb nimam in lahko samo priporočim nakup in uporabo.

Inštalaciji CK3100 in CK3300 imamo vsi trije pisci vgrajene v avtomobil, kar priporočamo vsem, ki so veliko časa na cesti.

Posodil na test:
Aimhigh plus d.o.o.
Prodajalec/Uvoznik:
Aimhigh plus d.o.o.
albumfotografije
komentarji