marketing
povzetek
tehnične lastnosti
Za in proti

Kupiti ali ne?

Odvisno od vaših želja in potreb. Osebno bi vam jo vsekakor priporočal, saj za zelo ugodno ceno ponuja vse kar potrebujete za varno in prostoročno telefoniranje med vožnjo. Velikokrat na cesti srečam, verjamem da tudi vi, veliko ''frajerjev'', ki se vozijo v prestižnih vozilih in s telefonom v roki, nimajo pa nekaj desettisočakov za eno avtoinštalacijo. Verjetno imajo srečo, da jih ne dobijo ali pa imajo preveč denarja. A vse ni samo v sreči, vsak se je že kdaj znašel v situaciji, ko je zaradi pogovora med vožnjo zadnji hip zavrl in preprečil nesrečo. Kolikokrat boste še imeli srečo? Zahtevnejši uporabniki bodo verjetno posegli po drugih modelih istega proizvajalca, povprečnega uporabnika pa CK3000 Evolution skoraj zagotovo zadovolji. Priporočal pa bi jo tudi vsem, ki ste že večkrat dobili globo policije za telefoniranje med vožnjo, saj se vam bo investicija kmalu povrnila. Morda nekateri še vedno kolebate med bluetooth inštalacijo in pa slušalko. Slednja je resda bolj vsestransko uporabna (šport, služba, dom, avtomobil…), a včasih je natikanje slušalke med vožnjo ali pa v službi nekoliko težje opravilo. In potem videvamo ''vesoljce'', ki 12 ur dnevno hodijo okoli s slušalko. Sam sem bil v podobnem dvomu, kaj kupiti. Parrot CK3000 Evolution izpolnjuje vse moje zahteve in mi ni popolnoma nič žal, da sem si jo omislil za lastno uporabo.

Priloge
Fotografije dodatne opreme
dodatna oprema
arhiv test
Parrot

Enostavno, učinkovito in cenovno ugodno!

Parrot CK3000 Evolution


Parrot CK3000 Evolution prodajni paket

28.08.2005
Objavil: Aleš Tomšič

Francoski Parrot je že pred časom najavil in tudi lansiral svoj novi izdelek. Marsikdo verjetno ve, da pri Parrotu izdelujejo avtoinštalacije za prostoročno telefoniranje, za povezovanje pa uporabljajo bluetooth tehnologijo, ki je vedno bolj razširjena, tudi že v srednjem razredu mobilnih telefonov.




Tokrat sem imel možnost preizkusiti model CK3000 Evolution, ki je zadnji svež izdelek francoskega proizvajalca. Nekaj dni pred prevzemom testne inštalacije me je naša vrla policija oglobila za telefoniranje med vožnjo. To je bil le eden izmed razlogov, da sem si na koncu omenjeno inštalacijo omislil tudi za lastne vsakodnevne potrebe. Obstajata vsaj še dva razloga, eden je cena, drugi pa sama funkcionalnost in nezahtevno delovanje. In pa seveda glavni razlog – varno telefoniranje med vožnjo.

Tik pred inštalacijo…

V prodajnem paketu se nahaja mikrofon z dovolj dolgo žico, tako da težav pri sami napeljavi mikrofona ni, v večini primerov bo potrebno višek kabla skriti za letvice ali podobne elemente notranjosti avtomobila. Naslednja pomembna zadeva je tipkovnica. Ta je izjemno enostavno zasnovana, saj ima le gumba za prevzem oz. zavrnitev klicanja ter vrteči sredinski gumb, ki služi za uravnavanje jakosti zvoka ter za navigacijo po menijski strukturi avtoinštalacije. Sama tipkovnica je tudi temu primerno majhna, kar bodo znali ceniti tisti, ki imajo na svoji armaturni plošči avtomobila radi čim manj dodatkov. Konkretno imam v mislih odsotnost LCD zaslona, ki ga premorejo nekatere ostale napredne inštalacije istega proizvajalca. A vse ima slabosti in prednosti. Najpomembnejša stvar v kompletu je svetlo modra škatla, v kateri se nahaja vsak potrebna elektronika za pravilno delovanje. Priloženi so še vsi potrebni kabli in navodila. Kabli so prirejeni ISO standardom, tisti pa, ki vozite avtomobile brez ISO priključkov, so vam kabli na voljo proti doplačilu pri uvozniku.

...sledi inštalacija…

Inštalacijo vam lahko strokovno opravijo v zato pooblaščenem servisu. Seveda proti plačilu, a imate posledično tudi garancijsko dobo na samo vgradnjo kot tudi na avtoinštalacijo. Pri lastni vgradnji izgubite garancijo za avtoinštalacijo, vsaj tako je zapisano v garancijskem listu. A padla je odločitev, da sama vgradnja ni preveč zahtevna, zato smo se jo lotili kar na lastno pest. Napeljava mikrofona, nekaj ''šraufanja'' po armaturni plošči vozila, priklop kablov na radijski sprejemnik in avtoinštalacijo, priklop tipkovnice in že smo bili nared za prvo testiranje, ki pa je bilo precej kratko, saj inštalacija ni delovala kot bi morala. Zatorej so mi jo pri uvozniku prijazno zamenjali z novo in delujočo. Morda je pri nedelujoči bil problem v programski opremi, a se vseeno nismo lotevali nadgradnje, ampak smo jo raje zamenjali z novo. Ta je delovala in še vedno deluje brezhibno. Znanci, ki so prav tako kupili omenjeno avtoinštalacijo, niso imeli nobenih težav, torej sem sam očitno naletel na slučajno nedelujočo inštalacijo. Inštalacijo je možno priklopiti z MUTE funkcijo ali pa brez nje. V prvem primeru nam ob klicu inštalacija sama utiša radijski sprejemnik, v drugem pa moramo to početi ročno. Morda bo kdo pogrešal krajše kablovje inštalacije, saj je ponavadi, vsaj v nekaterih vozilih, precej malo prostora v armaturni plošči za radijskim sprejemnikom in tako se prehitro naberejo ''šopi'' kablov, ki jih je potrebno nekam stlačiti. Naj dodam še opozorilo, če se bo še kdo loteval vgradnje na lastno pest. Pazite, kako je povezan rdeč kabel inštalacije, saj mora imeti stalno 12V napajanje. Pri nekaterih vozilih je potrebno pri varovalkah na kablih zamenjati rdeč in oranžen kabel. V primeru napake vam lahko zadeva izprazni akumulator.

…po vgradnji sledi uporaba…

Ko smo celotno inštalacijo namestili in pravilno povezali, armaturno ploščo vozila pa spravili v prvotno stanje, je sledila prva uporaba. Sama inštalacija že ob prvem zagonu pove, naj sparimo telefon z inštalacijo. Inštalacijo sem testiral z motorolo V550, sony ericssonom K750i ter K700i, samsungom SGH-Z130, qtekom 2020 in še kakšno nekoliko bolj eksotično igračko, ki je pri nas ni na prodajnih policah. Pri vseh aparatih ni bilo nobenih težav, edino s samsungom pa mi povezava nikakor ni uspela. Verjetno zato, ker ga ni niti na seznamu podprtih telefonov. Bodisi je bila težava v samem aparatu ali pa predzadnji različici programske opreme inštalacije. Slednje je morda vzrok še za kak ''bug'' ali pa tudi ne. Po parjenju telefona z inštalacijo je stvar pripravljena za resnejšo uporabo. Vrtljivi navigacijski gumb nam omogoča sprehajanje po menijih, ki pa jih lahko samo slišimo, kar zveni čudno, a zaradi odsotnosti LCD zaslona nas inštalacija vodi po menijski strukturi in ukazih. Vodenje je možno v več različnih jezikih, nam najbližja pa sta verjetno angleški in nemški jezik. Tako lahko v menijih nastavljamo sam jezik vodenja, začetno glasnost inštalacije, snemanje glasovnih ukazov in oznak za glasovno klicanje. Naj povem, da so bila priložena navodila nekoliko čudna, posledično seveda tudi slovenski prevod, saj nekateri meniji niso dejansko poimenovani tako, kot je to zapisano v navodilih. Naj povem, da se različni telefoni obnašajo različno z inštalacijo. Nekateri podpirajo eno, drugi drugo. Nekateri znajo v kombinaciji z določenim telefonom uporabiti za poziv na dohodni klic kar melodijo iz telefona, K700i recimo pa tega ne premore. Zatorej se lahko posamezne funkcije razlikujejo od modela do modela. Pri prvem snemanju glasovni oznak za klicanje moramo v pomnilnik inštalacije posneti tudi nekaj ključnih besed, ki pridejo še kako prav. Če imamo za eno osebo več različnih telefonskih številk (kot npr. GSM in pa služba), moramo posneti te oznake za različne tipe telefonski številk, saj nam inštalacija za izgovorjavo imena ''ponudi'' tudi izbor želene številke (GSM ali služba), če imamo posneto in če izgovorimo ključno besedo. Inštalacija ne pozna sinhronizacije stikov, tako sem bil primoran iz telefona ročno poslati kontakt in zanj posneti glasovno oznako. Med prejemanjem se povezava med telefonom in inštalacijo prekine, posnamemo glasovno oznako in tako nadaljujemo poljubno dolgo časa, dokler pač ne shranimo vseh želenih stikov napravo. Po končanem procesu se povezava ponovno vzpostavi. S kratkim pritiskom na zeleno tipko, mimogrede, tipkovnica je tudi rahlo osvetljena in tako vidna ponoči, a je osvetlitev nežna in zatorej nemoteča, sprožimo glasovno klicanje. Izgovorimo ime osebe in po potrebi še ključno besedo za tip telefonske številke in inštalacija utiša radijski sprejemnik in pokliče osebo. Glasnost pogovora je mogoče uravnavati z vrtljivim gumbom, pri K700i pa je to potrebno storiti na telefonu. Ali je kriva programska oprema telefona ali pa inštalacije, zato sem prej opozoril, da se nekatere funkcije obnašajo nekoliko različno od telefona do telefona. Daljši pritisk na zelen gumb ponovno zavrti zadnjo klicano številko. Hkratni pritisk na zeleno in rdečo tipko za obdobje treh sekund pa zresetira celotno inštalacijo in izbriše vse podatke, vključno z glasovnimi oznakami. Zatorej previdno, res pa je, da nas inštalacija pred brisanjem vpraša, ali res želimo izbrisati vse podatke. Ker inštalacija nima zaslona, tudi ne moremo brisati posameznih stikov iz imenika v inštalaciji, kar pomeni, da lahko izbrišemo le vse stike naenkrat. Enako se zgodi pri programski nadgradnji inštalacije, ki jo lahko prav tako opravimo sami preko bluetooth tehnologije, s pomočjo računalnika (prenosnega) in ustrezno programsko nadgradnjo, ki jo najdemo, vsaj zadnjo možno različico, na proizvajalčevi spletni strani. Naj omenim, da mi pri prenosu stikov v inštalacijo ni uspelo prenesti dveh stikov, in sicer iz neznanega razloga. Sta pa obe osebi iz istega podjetja, ki je vpisano v podrobnostih v imeniku za posamezno osebo, enaka pa je tudi domena za elektronsko pošto. Morda je to kaj zmotilo inštalacijo, da je javila ''invalid contact''.

Slišnost je odlična in na najvišji jakosti že kar premočna, saj sogovornika seveda poslušamo preko zvočnikov, ki so vgrajeni v vozilo. Mikrofon svoje delo opravlja zelo dobro, saj v dveh mesecih vsakodnevne uporabe nisem dobil več kot eno pritožbo, da se me slabo sliši. Inštalacija pa uporablja tudi tehnologijo, ki naj bi odstranila šume iz okolja ter preprečevala ''echo'' efekt pri pogovoru.

Avtoinštalacijo sem kupil pri podjetju AimHigh Plus d.o.o. in si jo sam posodil na test. :)

Prodajalec/Uvoznik:
Aimhigh plus d.o.o.
albumfotografije
Parrot CK3000 Evolution prodajni paket Parrot CK3000 Evolution tipkovnica Parrot CK3000 Evolution tipkovnica
komentarji