marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaHuawei prejel trimesečno podaljšanje licence
20.11.2019

Huawei je od ameriškega ministrstva za trgovino prejel še eno trimesečno podaljšanje začasne splošne licence, ki zdaj velja do 16. februarja 2020. To pomeni, da bo Huawei lahko prosto nadaljeval poslovanje z ameriškimi podjetji s komponentami, ki »ne ogrožajo nacionalne varnosti«.

slikaNemčija prisilila Apple, da NFC plačevanje omogoči tudi drugim ponudnikom
18.11.2019

Apple že vse od pričetka uporabe NFC v svojih telefonih dostop do te funkcionalnosti precej omejuje, še posebej to velja za mobilno plačevanje. Vsaj v Nemčiji pa se očitno obetajo spremembe, saj je tamkajšnje sodišče z odločbo Apple prisililo v odobritev dostopa do mobilne denarnice tudi za druge stranke.

slikaBo mobilno plačevanje nadomestilo plačilne kartice?
15.11.2019

Mastercard je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne navade Slovencev, kjer vse pomembnejšo vlogo prevzemajo brezstična plačila. Slovenci poleg brezstične oblike plačevanja s fizičnimi karticami vse pogosteje za svoje nakupe uporabljajo mobilne telefone.

slikaProdaja pametnih ur v porastu
13.11.2019

Prodaja pametnih mobilnikov že nekaj časa stagnira, to pa ne drži za pametne ure. Prodaja le-teh je namreč čedalje višja, v tretjem četrtletju letošnjega leta je bilo tako razposlanih kar 14 milijonov kosov, kar nanese 42 odstotno rast glede na enako obdobje lani.

slikaHuawei Slovenija predstavil novosti za naš trg
11.11.2019

Huawei Slovenija je prejšnji teden v Kristalni palači ljubljanskega BTC-ja predstavil jesenske novosti, za naš trg. Telekomunikacijski gigant se tako lahko pohvali z brezžičnimi stereo slušalkami FreeBuds 3 in telefonom Nova 5T. Največ zanimanja pa sta deležni obe različici pametnih ur Huawei Watch GT 2, večja s premerom 46mm in manjša s premerom 42mm, ki na police prihaja konec novembra.

članki

ZPS opozarja Apple na kršitev slovenske zakonodaje

Deli z ostalimi

20.03.2012
Objavil: Dare Gliha

Zveza potrošnikov Slovenije je pri pregledu spletne strani družbe Apple ugotovila, da besedilo, ki je očitno namenjeno slovenskim kupcem, krši pravila slovenske zakonodaje, ker potrošnikom ne nudi pravilnih informacij o njihovih zakonskih pravicah glede garancije in stvarne napake.

ZPS je družbo Apple opozorila na kršitve in jo pozvala k odpravi le teh. V primeru, da se Apple na poziv ZPS ne bo odzval, bodo pristojnim inštitucijam predlagali inšpekcijski nadzor. Kot potrošniška organizacija pa lahko ZPS na sodišču zahteva tudi opustitev ravnanja, ki škodi potrošnikom.
Kršitev nacionalne zakonodaje glede garancije oz. stvarne napake pa ni bila opažena le v Sloveniji, ampak v večini držav članic EU. Vse evropske potrošniške organizacije, ki so zaznale kršitve zakonodaje, zato od družbe Apple zahtevajo takojšnje prenehanje uporabe zavajajoče prakse.

11 potrošniških organizacij, članic BEUCa, med njimi tudi ZPS, je danes pozvalo družbo Apple k takojšnjem prenehanju uporabe zavajajoče poslovne prakse pri oglaševanju podaljšanja garancije za svoje izdelke. Od družbe Apple zahtevajo uskladitev poslovnih praks z evropsko in nacionalnimi zakonodajami. V EU so namreč potrošniki upravičeni, da svoje pravice iz naslova stvarne napake uveljavljajo v roku 2 let, v Sloveniji pa zoper proizvajalca ali trgovca uveljavljajo tudi pravice iz obvezne garancijo. Apple zavajajoče navaja, da potrošniki svoje pravice lahko uveljavljajo le v enem letu, hkrati pa ponuja enoletno dodatno garancijo v okviru »AppleCare varnostni načrt« in s tem z zakonodajo zagotovljene pravice potrošnikov ponuja kot dodatno storitev oz. kot komercialno ponudbo. Po Zakonu o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami gre za zavajajočo poslovno prakso tudi v tistih primerih, ko podjetje pravice, ki jih imajo potrošniki po zakonu, predstavlja kot posebnost ponudbe.
Primer je še toliko bolj pereč, ker gre za eno vodilnih podjetij na trgu informacijske tehnologije. Monique Goyens, generalna direktorica evropske potrošniške organizacije BEUC pa je v svoji izjavi tudi izpostavila, da so potrošniki upravičeni do jasne in nedvoumne informacije o vseh glavnih značilnostih izdelka, vključno s pravicami v primeru stvarne napake ali garancije.

Največja italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo je Apple zaradi zgoraj omenjenih kršitev že prijavila pristojnemu organu v Italiji, ki je družbo oglobil z 900.000 EUR zaradi kršitve zakonodaje. Apple se je na odločitev pritožil. Dokončni razplet bo znan jutri.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki