marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaSamsung Adriatic Roadshow 2017 tudi v Ljubljani
26.06.2017

Podjetje Samsung bo letos, v sklopu Samsung Adriatic Roadshow 2017 turneje, obiskovalcem prizorišč v središčih izbranih mest v regiji predstavilo najnovejše Samsung naprave. Po začetku na Hrvaškem bo Samsung promocijski tovornjak obiskal tudi Ljubljano.

slikaŠtevilo primerov zlonamerne programske opreme za pametne naprave se je v letu 2017 več kot podvojilo
23.06.2017

Skupno število primerov zlonamerne programske opreme, ki ogroža pametne naprave, je preseglo 7.000. Več kot polovica teh primerov se je pojavila v letu 2017, so ugotovili raziskovalci v družbi Kaspersky Lab.

slikaDoniranje odslej mogoče tudi z mobilnikom
22.06.2017

Odslej bodo Slovenci lahko še lažje podprli dobrodelne projekte, ki potrebujejo pomoč. Na slovenskem trgu se je namreč pojavila rešitev MBILLS QR kode, ki omogoča doniranje sredstev. S tem je premoščena najpogostejša ovira pri zbiranju manjših ali večjih zneskov za donacije – pomanjkanja drobiža ali gotovine pri roki.

slikaHMD ukinil različico Nokie 9 s 4 GB pomnilnika
21.06.2017

Nokia 9 uradno še ni najavljena, na spletu pa so se pojavljale tri različice omenjenega mobilnika in sicer s 4, 6 in 8 GB pomnilnika RAM. Mobilnik je bil pred kratkim certificiran s strani FCC, očitno pa so s strani HMDja dobili tudi dodatno zahtevo.

slikaLenovo dostavil največji na Intelovih procesorjih temelječ superračunalnik na svetu
20.06.2017

Na mednarodni konfereci International Supercomputing Conference (ISC2017) je družba Lenovo objavila, da je superračunalniškemu centru v Barceloni (BSC) dobavila največji na Intelovih procesorjih naslednje generacije temelječ superračunalnik.

slikaSpotify ima že 140 milijonov uporabnikov
19.06.2017

Spotify, ki je še vedno največji svetovni spletni ponudnik glasbe, je sporočil, da so presegli 140 milijonov uporabnikov. V zadnjem letu so tato dodatno pridobili vsaj 40 milijonov uporabnikov.

članki

Ljudje se šele ob izgubi svojih podatkov zavedajo njihove vrednosti

Deli z ostalimi

12.05.2017
Objavil: Dare Gliha

Rek, da se zavedamo vrednost nečesa šele takrat, ko to izgubimo, se zdi še kako pravšnji v času digitalne dobe. Nova raziskava Kaspersky Laba kaže, da ljudje sicer trdijo, da razumejo vrednost svojih podatkov, v realnosti pa jih ne cenijo, vse dokler jih ne izgubijo.

Ljudi celo oblije hladen pot, ko pomislijo, da so izgubili podatke, kateri so se jim poprej zdeli »nepomembni«. Nove ugotovitve, ki so del Kaspersky Labove raziskave My Precious Data, razkrivajo, kako boleča je pravzaprav izguba podatkov za uporabnike – celo takrat, ko uporabniki svojih podatkov niso označili kot »pomembne« oziroma dragocene.

Med raziskavo so se ljudje strinjali, da so najbolj pomembni zasebni podatki (zasebne in občutljive fotografije ter video posnetki njih samih). Predstavljajo namreč tisto vrsto podatkov, katerih izguba bi bila najbolj boleča. Kljub temu pa se je izkazalo, da je travmatična tudi izguba drugih podatkov, ki so jih uporabniki označili za manj oziroma nepomembne. Na primer, izgubo kontaktnih podatkov mnogi uporabniki ocenjujejo kot zelo bolečo. Čeprav so kontaktni podatki na splošno z vidika pomembnosti nižje uvrščeni, pa se njihova izguba uvršča med tri tipe podatkov, katerih izguba je uporabnike najbolj prizidane. Raziskava tako kaže na kontradikcijo med pomembnostjo posameznih podatkov za uporabnike in bolečino, ki jo utrpijo ob njihovi izgubi.

Kaspersky Lab je v sodelovanju s psihologi z nemške Univerze v Würzburgu v sklopu treh poskusov meril telesne odzive ljudi ob izgubi podatkov. Čeprav so psihologi pričakovali močnejše odzive ob izgubi pomembnih podatkov, so jih presenetili znaki stiske uporabnikov ob izgubi manj pomembnih podatkov.

Psihologi so med poskusom merili elektrodermalno aktivnost kože (spremembe v žlezah znojnicah). Uporabnike je povečini oblil pot, ko so mislili, da so izgubili pomembne podatke, ravni potenja pa niso veliko zaostajale niti ob domnevni izgubi nepomembnih podatkov.

Enak vzorec se je pokazal tudi pri drugih dveh poskusih. Na primer, temperatura na konici nosu je ob simulaciji izgube pomembnih podatkov upadla. Ta fizični pokazatelj stresa je pokazal, da je uporabnike zaradi strahu dobesedno zmrazilo. Med poskusom so merili tudi razliko v temperaturi na konici nosu še v primeru izgube nepomembnih podatkov. Tudi takrat je meritev pokazala upad temperature; razlika med obema situacijama pa ni bila tako ekstremna, kot so pričakovali psihologi. Podobno so pri sistematičnem opazovanju obraza psihologi zaznali žalostne izraze uporabnikov – tako v primeru izgube pomembnih kot nepomembnih podatkov.

Čeprav so poskusi pokazali, da ljudi oblije hladen pot in so v stiski ob misli na izgubo podatkov, so razlike v elektrodermalni aktivnosti kože, temperaturi na konici nosu in izrazih žalosti presenetljivo majhne med primeri izgube pomembnih in nepomembnih podatkov. To kaže, da ima celo izguba nepomembnih podatkov neugodne telesne posledice in da uporabniki spoznajo, kako pomembni so jim podatki šele takrat, ko mislijo, da so jih izgubili.

Dr. Astrid Carolus, medijska psihologinja na Univerzi v Würzburgu, pojasnjuje: »Naši poskusi kažejo, da so ljudje – vsaj do sedaj – redko dojemali svoje podatke kot dragocene. Tako bo eden od naših prihodnjih izzivov to, da pomagamo ljudem razumeti, kar podjetja že vedo: podatki so dragoceni. Zato je pomembno izpostaviti, kaj podatki predstavljajo in kaj ljudem osebno pomenijo. Na primer, da bi ljudje cenili podatke, morajo razumeti ali celo čutiti, da fotografije niso zgolj slike in kontaktne informacije niso le naslovi. Te kategorije podatkov namreč predstavljajo dragocene življenjske spomine uporabnikov in so odraz njihove družbene povezanosti in pripadnosti. Vrednost podatkov mora biti jasno predstavljena. Le tako bodo ljudje spoznali, kako dragoceni so zares njihovi podatki.«

Andrei Mochola, vodja oddelka varnostnih rešitev za končne uporabnike pri Kaspersky Labu, izpostavlja: »Raziskava kaže, da izguba podatkov povzroči čustvene in telesne odzive ljudi. Kljub temu se v realnosti zdi, da ljudje ne vedo zares, katere vrste podatkov so jim bolj dragocene, vse dokler jih ne izgubijo. To so pokazali njihovi telesni odzivi v primerih izgube podatkov, ki so jih ocenili za nepomembne. Morda lahko s tem delno pojasnimo, zakaj ljudje kljub njihovi domnevni emocionalni navezanosti na podatke ne posvečajo pozornosti in ne zagotovijo ustrezne zaščite podatkov, ki jih hranijo na svojih pametnih telefonih, tablicah in računalnikih. Spoznati morajo pravo vrednost svojih podatkov in tudi sprejeti ukrepe, da jih ustrezne zaščitijo.«

fotografije
komentarji
Kateri je vaš primarni operater/ponudnik mobilne telefonije?

A1
bob
izimobil
Hip mobil
Mobitel
T-2
Teleing
Telemach

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

 Nokia 3310 je nazaj!
23.05.2017

HMD Global, dom Nokiinih telefonov, je ponosno naznanil prihod prenovljene klasike – Nokie 3310. Govori sama zase. Nokia 3310 bo v Sloveniji na voljo v začetku junija. Na razpolago bo v dveh različnih barvah, in sicer single SIM različica v toplo rdeči barvi (Warm Red) s sijajem in v temno modri (Dark Blue) matirani barvi. Dual SIM različica pa bo na voljo v temno modri matirani barvi. Maloprodajna cena Nokie 3310 bo 59 evrov.

več članki