marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaMotorola najavlja evropski izziv ‘Preoblikujte pametni telefon’
24.05.2017

Motorola Mobility, podjetje v lasti družbe Lenovo, daje priložnost zagonskim podjetjem, razvijalcem in ustvarjalcem, da presežejo omejitve pametnih telefonov in na dogodku Viva Technology 2017 predstavijo svoje ideje.

slikaLenovo in Google sodelujeta pri pripravi očal za navidezno resničnost (VR) Daydream
22.05.2017

Lenovo in Google imata nov skupni projekt. Tokrat sodelujeta pri pripravi novih očal, ki bodo uporabnika popeljale v svet navidezne resničnosti. Očala bodo ena prvih naprav s tehnologijo WorldSense in bodo uporabniku omogočala enostavno premikanje po prostoru in raziskovanje navideznih okolij – kot bi bili v njih.

slikaObnovljeni Galaxy Note7 bo precej cenejši
19.05.2017

Samsung je že potrdil govorice, da bodo izdali obnovljeno različico mobilnika Galaxy Note7, sedaj pa so se pojavile tudi prve informacije o ceni. Tako naj bi “novinec” stal kar do 50 % manj kot originalni Note7.

slikaZaključila se je 22. NT konferenca
18.05.2017

Med 15. in 17. majem se je v Portorožu odvila že 22. Microsoftova NT konferenca, največja in osrednja slovenska tehnološko-poslovna konferenca. V Grand Hotelu Bernardin je letos kar več kot 2.200 udeležencev prisluhnilo več kot 100 priznanim tujim in domačim strokovnjakom, tako iz tehnološkega kot poslovnega sveta.

IzimobilDobra novica! Dvojne enote v vseh izimesec paketih
18.05.2017

Izimobil obvešča, da bodo dne 22. 5. 2017 podvojili enote v izimesec paketih za vse obstoječe in nove uporabnike. Cene ostajajo enake. Enote v izimesec paketih bodo iziuporabniki po 15. 6. 2017 v EU gostovanju porabljali pod enakimi pogoji kot v Sloveniji, brez omejitev in pribitkov.

TelemachŠokantna ponudba fiksnih in mobilnih storitev pri Telemachu
18.05.2017

Telemach je za nove uporabnike pripravil združeno ponudbo vseh štirih telekomunikacijskih storitev – Telemach 2.0. Televizija, hitri internet, mobilna ter fiksna telefonija so zdaj na voljo za le 36 evrov mesečne naročnine. Uporabniki ob tem prvo leto ne bodo plačevali mesečne naročnine za mobilno telefonijo.

članki

Ljudje se šele ob izgubi svojih podatkov zavedajo njihove vrednosti

Deli z ostalimi

12.05.2017
Objavil: Dare Gliha

Rek, da se zavedamo vrednost nečesa šele takrat, ko to izgubimo, se zdi še kako pravšnji v času digitalne dobe. Nova raziskava Kaspersky Laba kaže, da ljudje sicer trdijo, da razumejo vrednost svojih podatkov, v realnosti pa jih ne cenijo, vse dokler jih ne izgubijo.

Ljudi celo oblije hladen pot, ko pomislijo, da so izgubili podatke, kateri so se jim poprej zdeli »nepomembni«. Nove ugotovitve, ki so del Kaspersky Labove raziskave My Precious Data, razkrivajo, kako boleča je pravzaprav izguba podatkov za uporabnike – celo takrat, ko uporabniki svojih podatkov niso označili kot »pomembne« oziroma dragocene.

Med raziskavo so se ljudje strinjali, da so najbolj pomembni zasebni podatki (zasebne in občutljive fotografije ter video posnetki njih samih). Predstavljajo namreč tisto vrsto podatkov, katerih izguba bi bila najbolj boleča. Kljub temu pa se je izkazalo, da je travmatična tudi izguba drugih podatkov, ki so jih uporabniki označili za manj oziroma nepomembne. Na primer, izgubo kontaktnih podatkov mnogi uporabniki ocenjujejo kot zelo bolečo. Čeprav so kontaktni podatki na splošno z vidika pomembnosti nižje uvrščeni, pa se njihova izguba uvršča med tri tipe podatkov, katerih izguba je uporabnike najbolj prizidane. Raziskava tako kaže na kontradikcijo med pomembnostjo posameznih podatkov za uporabnike in bolečino, ki jo utrpijo ob njihovi izgubi.

Kaspersky Lab je v sodelovanju s psihologi z nemške Univerze v Würzburgu v sklopu treh poskusov meril telesne odzive ljudi ob izgubi podatkov. Čeprav so psihologi pričakovali močnejše odzive ob izgubi pomembnih podatkov, so jih presenetili znaki stiske uporabnikov ob izgubi manj pomembnih podatkov.

Psihologi so med poskusom merili elektrodermalno aktivnost kože (spremembe v žlezah znojnicah). Uporabnike je povečini oblil pot, ko so mislili, da so izgubili pomembne podatke, ravni potenja pa niso veliko zaostajale niti ob domnevni izgubi nepomembnih podatkov.

Enak vzorec se je pokazal tudi pri drugih dveh poskusih. Na primer, temperatura na konici nosu je ob simulaciji izgube pomembnih podatkov upadla. Ta fizični pokazatelj stresa je pokazal, da je uporabnike zaradi strahu dobesedno zmrazilo. Med poskusom so merili tudi razliko v temperaturi na konici nosu še v primeru izgube nepomembnih podatkov. Tudi takrat je meritev pokazala upad temperature; razlika med obema situacijama pa ni bila tako ekstremna, kot so pričakovali psihologi. Podobno so pri sistematičnem opazovanju obraza psihologi zaznali žalostne izraze uporabnikov – tako v primeru izgube pomembnih kot nepomembnih podatkov.

Čeprav so poskusi pokazali, da ljudi oblije hladen pot in so v stiski ob misli na izgubo podatkov, so razlike v elektrodermalni aktivnosti kože, temperaturi na konici nosu in izrazih žalosti presenetljivo majhne med primeri izgube pomembnih in nepomembnih podatkov. To kaže, da ima celo izguba nepomembnih podatkov neugodne telesne posledice in da uporabniki spoznajo, kako pomembni so jim podatki šele takrat, ko mislijo, da so jih izgubili.

Dr. Astrid Carolus, medijska psihologinja na Univerzi v Würzburgu, pojasnjuje: »Naši poskusi kažejo, da so ljudje – vsaj do sedaj – redko dojemali svoje podatke kot dragocene. Tako bo eden od naših prihodnjih izzivov to, da pomagamo ljudem razumeti, kar podjetja že vedo: podatki so dragoceni. Zato je pomembno izpostaviti, kaj podatki predstavljajo in kaj ljudem osebno pomenijo. Na primer, da bi ljudje cenili podatke, morajo razumeti ali celo čutiti, da fotografije niso zgolj slike in kontaktne informacije niso le naslovi. Te kategorije podatkov namreč predstavljajo dragocene življenjske spomine uporabnikov in so odraz njihove družbene povezanosti in pripadnosti. Vrednost podatkov mora biti jasno predstavljena. Le tako bodo ljudje spoznali, kako dragoceni so zares njihovi podatki.«

Andrei Mochola, vodja oddelka varnostnih rešitev za končne uporabnike pri Kaspersky Labu, izpostavlja: »Raziskava kaže, da izguba podatkov povzroči čustvene in telesne odzive ljudi. Kljub temu se v realnosti zdi, da ljudje ne vedo zares, katere vrste podatkov so jim bolj dragocene, vse dokler jih ne izgubijo. To so pokazali njihovi telesni odzivi v primerih izgube podatkov, ki so jih ocenili za nepomembne. Morda lahko s tem delno pojasnimo, zakaj ljudje kljub njihovi domnevni emocionalni navezanosti na podatke ne posvečajo pozornosti in ne zagotovijo ustrezne zaščite podatkov, ki jih hranijo na svojih pametnih telefonih, tablicah in računalnikih. Spoznati morajo pravo vrednost svojih podatkov in tudi sprejeti ukrepe, da jih ustrezne zaščitijo.«

fotografije
komentarji
Kateri je vaš primarni operater/ponudnik mobilne telefonije?

A1
bob
izimobil
Hip mobil
Mobitel
T-2
Teleing
Telemach

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

 Mobile World Congress 2017
07.02.2017

Od 27. februarja do vključno 2. marca 2017 se bo v Barceloni odvijal letošnji Mobile World Congress oz. krajše MWC. Ta sodi med največje tehnološke dogodke na evropskih tleh in velik del proizvajalcev svoje spomladanske novosti predstavlja ravno na tem dogodku. Kot že zadnjih nekaj let, se bomo tudi letos udeležili tega dogodka in vas obveščali o letošnjih tehnoloških novitetah.

več članki