marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaQualcomm na Kitajskem s tožbo proti Applu
18.10.2017

Qualcomm je 29. septembra na Kitajskem sprožil sodni postopek proti Applu. V tožbi navajajo, da Apple uporablja njihove tehnologije, za katere jim ne plačuje licenčnine. Od sodišča želijo, da prepove tako proizvodnjo kot prodajo mobilnikov iPhone na Kitajskem.

slikaiOS 11 že na 47 % vseh jabolčnih mobilnih naprav
16.10.2017

Apple je lansiral iOS 11 komaj slab mesec dni nazaj, do sedaj pa je z njim že prehitel predhodno različico. Glede na navedbe analitikov podjetja Mixpanel je iOS 11 nameščen na 47 % vseh iOS naprav, iOS 10 pa le »še« na 46 %.

slikaBo Samsung zakupil prve količine procesorja Snapdragon 845?
13.10.2017

Na spletu so se ponovno pojavile govorice, da bo Samsung kupil celotno količino procesorja Snapdragon 845, ki ga bodo uporabili pri svojem novem mobilniku Galaxy S9 / S9+. Podoben dogovor je Samsung s Qualcommom sklenil že za Snapdragon 835.

slikaMicrosoft potrdil konec za Windows Phone
11.10.2017

Kar se je že nekaj časa nakazovalo, je sedaj postalo uradno. Joe Belfoir, ki je pri Microsoftu odgovoren za mobilno platformo je na Twitterju objavil, da bodo za Windows Phone pripravljali le še varnostne popravke in odpravo hroščev.

slikaImata iPhone 8 in 8 Plus težave z baterijo?
09.10.2017

Po spletu so zaokrožile novice o več primerih težav z baterijo pri novem Applovem mobilniku iPhone 8 in 8 Plus. Le-ta naj bi se namreč v nekaj primerih napihnila. O težavah poročajo na Kitajskem, iz Kanade, Grčije, Japonske in Tajvana, zato bo moral Apple o tej težavi uvesti preiskavo.

slikaOsebni podatki kot novo plačilno sredstvo?
06.10.2017

Trgovina 'Data Dollar Store', ki jo je ustvarilo podjetje za kibernetsko varnost Kaspersky Lab, je izzvala veliko presenečenost med ljudmi v osrčju londonskega tehnološkega središča na ulici Old Street. Kupci so od zgodnjih jutranjih ur čakali na nakup ekskluzivnih izdelkov v trgovini, niso pa vedeli, da jih čaka neobičajen način plačila za izbrana umetniška dela.

članki

Ljudje se šele ob izgubi svojih podatkov zavedajo njihove vrednosti

Deli z ostalimi

12.05.2017
Objavil: Dare Gliha

Rek, da se zavedamo vrednost nečesa šele takrat, ko to izgubimo, se zdi še kako pravšnji v času digitalne dobe. Nova raziskava Kaspersky Laba kaže, da ljudje sicer trdijo, da razumejo vrednost svojih podatkov, v realnosti pa jih ne cenijo, vse dokler jih ne izgubijo.

Ljudi celo oblije hladen pot, ko pomislijo, da so izgubili podatke, kateri so se jim poprej zdeli »nepomembni«. Nove ugotovitve, ki so del Kaspersky Labove raziskave My Precious Data, razkrivajo, kako boleča je pravzaprav izguba podatkov za uporabnike – celo takrat, ko uporabniki svojih podatkov niso označili kot »pomembne« oziroma dragocene.

Med raziskavo so se ljudje strinjali, da so najbolj pomembni zasebni podatki (zasebne in občutljive fotografije ter video posnetki njih samih). Predstavljajo namreč tisto vrsto podatkov, katerih izguba bi bila najbolj boleča. Kljub temu pa se je izkazalo, da je travmatična tudi izguba drugih podatkov, ki so jih uporabniki označili za manj oziroma nepomembne. Na primer, izgubo kontaktnih podatkov mnogi uporabniki ocenjujejo kot zelo bolečo. Čeprav so kontaktni podatki na splošno z vidika pomembnosti nižje uvrščeni, pa se njihova izguba uvršča med tri tipe podatkov, katerih izguba je uporabnike najbolj prizidane. Raziskava tako kaže na kontradikcijo med pomembnostjo posameznih podatkov za uporabnike in bolečino, ki jo utrpijo ob njihovi izgubi.

Kaspersky Lab je v sodelovanju s psihologi z nemške Univerze v Würzburgu v sklopu treh poskusov meril telesne odzive ljudi ob izgubi podatkov. Čeprav so psihologi pričakovali močnejše odzive ob izgubi pomembnih podatkov, so jih presenetili znaki stiske uporabnikov ob izgubi manj pomembnih podatkov.

Psihologi so med poskusom merili elektrodermalno aktivnost kože (spremembe v žlezah znojnicah). Uporabnike je povečini oblil pot, ko so mislili, da so izgubili pomembne podatke, ravni potenja pa niso veliko zaostajale niti ob domnevni izgubi nepomembnih podatkov.

Enak vzorec se je pokazal tudi pri drugih dveh poskusih. Na primer, temperatura na konici nosu je ob simulaciji izgube pomembnih podatkov upadla. Ta fizični pokazatelj stresa je pokazal, da je uporabnike zaradi strahu dobesedno zmrazilo. Med poskusom so merili tudi razliko v temperaturi na konici nosu še v primeru izgube nepomembnih podatkov. Tudi takrat je meritev pokazala upad temperature; razlika med obema situacijama pa ni bila tako ekstremna, kot so pričakovali psihologi. Podobno so pri sistematičnem opazovanju obraza psihologi zaznali žalostne izraze uporabnikov – tako v primeru izgube pomembnih kot nepomembnih podatkov.

Čeprav so poskusi pokazali, da ljudi oblije hladen pot in so v stiski ob misli na izgubo podatkov, so razlike v elektrodermalni aktivnosti kože, temperaturi na konici nosu in izrazih žalosti presenetljivo majhne med primeri izgube pomembnih in nepomembnih podatkov. To kaže, da ima celo izguba nepomembnih podatkov neugodne telesne posledice in da uporabniki spoznajo, kako pomembni so jim podatki šele takrat, ko mislijo, da so jih izgubili.

Dr. Astrid Carolus, medijska psihologinja na Univerzi v Würzburgu, pojasnjuje: »Naši poskusi kažejo, da so ljudje – vsaj do sedaj – redko dojemali svoje podatke kot dragocene. Tako bo eden od naših prihodnjih izzivov to, da pomagamo ljudem razumeti, kar podjetja že vedo: podatki so dragoceni. Zato je pomembno izpostaviti, kaj podatki predstavljajo in kaj ljudem osebno pomenijo. Na primer, da bi ljudje cenili podatke, morajo razumeti ali celo čutiti, da fotografije niso zgolj slike in kontaktne informacije niso le naslovi. Te kategorije podatkov namreč predstavljajo dragocene življenjske spomine uporabnikov in so odraz njihove družbene povezanosti in pripadnosti. Vrednost podatkov mora biti jasno predstavljena. Le tako bodo ljudje spoznali, kako dragoceni so zares njihovi podatki.«

Andrei Mochola, vodja oddelka varnostnih rešitev za končne uporabnike pri Kaspersky Labu, izpostavlja: »Raziskava kaže, da izguba podatkov povzroči čustvene in telesne odzive ljudi. Kljub temu se v realnosti zdi, da ljudje ne vedo zares, katere vrste podatkov so jim bolj dragocene, vse dokler jih ne izgubijo. To so pokazali njihovi telesni odzivi v primerih izgube podatkov, ki so jih ocenili za nepomembne. Morda lahko s tem delno pojasnimo, zakaj ljudje kljub njihovi domnevni emocionalni navezanosti na podatke ne posvečajo pozornosti in ne zagotovijo ustrezne zaščite podatkov, ki jih hranijo na svojih pametnih telefonih, tablicah in računalnikih. Spoznati morajo pravo vrednost svojih podatkov in tudi sprejeti ukrepe, da jih ustrezne zaščitijo.«

fotografije
komentarji
Kateri je vaš primarni operater/ponudnik mobilne telefonije?

A1
bob
izimobil
Hip mobil
Mobitel
T-2
Teleing
Telemach

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki