marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaLouvre in HTC VIVE Arts predstavljata prvo skupno izkušnjo navidezne resničnosti
19.06.2019

V pariškem muzeju Louvre bodo 500. obletnico smrti Leonarda da Vincija obeležili z obsežno razstavo, ki bo obiskovalcem na ogled od 24. oktobra 2019. Ob tej priložnosti bo Louvre v sodelovanju s HTC VIVE Arts, s pomočjo naglavnega sistema navidezne resničnosti HTC VIVE, javnosti prvič ponudil tudi možnost virtualnega ogleda življenjske zgodbe Mone Lize, Da Vincijeve najznamenitejše mojstrovine.

slikaTelekom Slovenije uvaja pametno denarnico VALÚ
17.06.2019

Po tem, ko je Telekom Slovenije konec leta 2018 s platformo NEO redefiniral TV-izkušnjo, v družbi nadaljujejo z redefiniranjem uporabe mobitela. Skladno s tem Telekom Slovenije ustvarja celovit ekosistem, ki bo poenostavil naša življenja na področju nakupovanja, naročanja, plačevanja, uporabe storitev pametnih mest in spletne tržnice (e-commerce).

slikaNa EMUI 9 posodobljenih že prek 80 milijonov telefonov
14.06.2019

Do prvih dni meseca junija je število uporabnikov, ki je telefon Huawei iz ene od različic EMUI 8 posodobilo na različico 9, preseglo osemdeset milijonov. Po pričakovanjih naj bi številka do konca meseca presegla sto milijonov.

slikaBo Apple na novih iPhonih uporabil USB-C?
12.06.2019

Že nekaj časa se govori, da bo Apple opustil svoj Lightning priključek in prešel na standardni USB-C. Očitno bo do tega prišlo že letos, vsaj če verjamemo namigu v beta različici prihajajočega operacijskega sistema iOS 13.

slikaSamsung naj bi Galaxy Note10 predstavil 10. avgusta
10.06.2019

Samsung je Galaxy Note9 predstavil 9. avgusta lani, zato se je pričakovalo, da bo naslednik Note10 letos ravno tako predstavljen v tem mesecu. Iz Južne Koreje pa sedaj prihaja vest, da naj bi Samsung svojega paradnega konja predstavil 10. avgusta.

članki

Facebook in Google manipulirata z uporabniki v deljenje svojih osebnih podatkov

Deli z ostalimi

06.07.2018
Objavil: Dare Gliha

Iz Zveze potrošnikov Slovenije so sporočili ugotovitve, da Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki v deljenje kar največ informacij o sebi, predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire “vzemi-ali-pusti”, ugotavlja analiza zadnjih sprememb zasebnostnih nastavitev teh podjetij.

Odkar se uporablja nova Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) so bili uporabniki digitalnih storitev soočeni s številnimi obvestili in pozivi podjetij za ponovno izbiro svojih nastavitev varstva zasebnosti in obdelave osebnih podatkov. Na žalost se zdi, da podjetja, kot sta tehnološka velikana Facebook in Google, nimajo nobenih namenov svojim uporabnikom omogočiti dejanske in resnične izbire.

Obe podjetji z uporabniki manipulirata tako, da ti z njima delijo čim več svojih osebnih podatkov. S tem kažeta pomanjkanje spoštovanja do uporabnikov, obenem pa gre za obid načela, da bi morali imeti potrošniki dejansko možnost nadzora nad svojimi osebnimi podatki in zasebnostjo. Takšne so ugotovitve norveške potrošniške organizacije Forbrukerradet, ki je pripravila poročilo o spornih praksah Facebooka, Googla in Microsofta (Windows 10).

Številne potrošniške organizacije in druge organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom zasebnosti tako v Evropi kot v ZDA, tudi Zveza potrošnikov Slovenije, so se zato obrnile na nadzorne organe v svojih državah in jih pozvale k začetku preiskave, ali je ravnanje navedenih podjetij skladno s pravili GDPR.

Zavedeni v deljenje podatkov
Iz poročila, ki vsebuje tudi analizo pojavnih oken (t.i. ‘pop-up’), ki od potrošnikov zahtevajo izbiro določenih nastavitev zasebnosti, jasno izhaja, da potrošnike silijo oziroma načrtno usmerjajo v izbiro, ki je z vidika varstva osebnih podatkih zanje slabša. To počno prek:

standardnih/privzetih nastavitev
Raziskava je pokazala, da uporabniki redko spreminjajo predhodno izbrane nastavitve (privzete nastavitve). V številnih primerih sta Facebook in Google kot privzeto nastavitev določila za uporabnikovo zasebnost najmanj ugodne nastavitve.

vizualno in besedilno zavajujočih pojasnil
Deljenje osebnih podatkov in uporaba usmerjenega oglaševanja predstavljajo kot izključno pozitivno in koristno za uporabnika, predvsem preko premetene izbire besed in vizualne podobe skupaj z grožnjami o zmanjšanju funkcionalnosti storitev, če bi uporabnik zavrnil privolitev.

nejasne postavitve strani
Če želi uporabnik izbrati zanj ugodne nastavitve zasebnosti, je pot do tja bolj kompleksna in zahteva več klikov, izbira pa je ponavadi skrita.

iluzije izbire
V številnih primerih je pred uporabnikom skrito dejstvo, da ima v resnici zelo malo izbire nad obdelavo svojih osebnih podatkov in da v veliki meri z obdelavo soglaša že s tem, ko storitev uporablja. Občutek nadzora nad svojimi podatki lahko uporabnike pripravi do deljenja še več svojih podatkov.

Pričakujemo, da bodo podjetja na podlagi novih pravil omogočila lažjo in jasno informirano odločitev in nadzor nad svojimi osebnimi podatki. Žal temu ni tako, kar je v nasprotju z utemeljenimi pričakovanji potrošnikov in namenom nove GDPR, še pravijo v ZPS.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki