marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaHuawei predstavil serijo Mate 30, tokrat brez Googlovih aplikacij
20.09.2019

Huawei je včeraj v Munchenu predstavil novi napravi iz serije Mate in sicer Mate 30 in Mate 30 Pro. Gre za prva mobilnika te družbe, ki zaradi trgovinske vojne z ZDA prihajata brez priljubljenih Googlovih aplikacij.

slikaPri Telekomu danes pričenjajo s prodajo mobilnikov iPhone in ure Apple Watch 5
20.09.2019

Telekom Slovenije bo danes, ko se prične tudi globalna prodaja najnovejših Apple naprav, pričel s prodajo mobitelov serije Pro, iPhone 11 Pro in iPhone 11 Pro Max, iPhone 11 ter ure Apple Watch Series 5 (GPS). V E-trgovini Telekoma Slovenije so mobilniki na voljo že od polnoči dalje, v vseh Telekomovih centrih po Sloveniji pa ob njihovem običajnem odprtju.

slikaHTC je imenoval novega izvršnega direktorja za razvoj 5G, AI in XR
18.09.2019

Družba HTC je včeraj na mesto izvršnega direktorja družbe imenovala Yvesa Maitreja. Yves prihaja v HTC iz podjetja Orange, ene največjih svetovnih telekomunikacijskih družb, kjer je zasedal položaj višjega podpredsednika skupine za mobilne večpredstavne vsebine in naprave.

slikaHuawei razmišlja o prodaji 5G
16.09.2019

V nedavnem intervjuju za The Economist je izvršni direktor in ustanovitelj Huaweija Ren Zhengfei razkril, da podjetje preučuje možnost prodaje tehnologije 5G. Dodal je še, da bo Huawei iskal kupca s sedežem zunaj Azije, zelo verjetno na zahodu.

slikaSamsung sodeluje s partnerji za izjemne izkušnje z Galaxy Fold
13.09.2019

Samsung Electronics z Galaxy Fold prepogljivim telefonom utira pot prihodnosti nove mobilne kategorije. Naznanja začetek nove dobe mobilne tehnologije in skupaj s partnerji razvija ter prinaša novo uporabniško izkušnjo na prepogljivem telefonu.

članki

Facebook in Google manipulirata z uporabniki v deljenje svojih osebnih podatkov

Deli z ostalimi

06.07.2018
Objavil: Dare Gliha

Iz Zveze potrošnikov Slovenije so sporočili ugotovitve, da Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki v deljenje kar največ informacij o sebi, predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire “vzemi-ali-pusti”, ugotavlja analiza zadnjih sprememb zasebnostnih nastavitev teh podjetij.

Odkar se uporablja nova Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) so bili uporabniki digitalnih storitev soočeni s številnimi obvestili in pozivi podjetij za ponovno izbiro svojih nastavitev varstva zasebnosti in obdelave osebnih podatkov. Na žalost se zdi, da podjetja, kot sta tehnološka velikana Facebook in Google, nimajo nobenih namenov svojim uporabnikom omogočiti dejanske in resnične izbire.

Obe podjetji z uporabniki manipulirata tako, da ti z njima delijo čim več svojih osebnih podatkov. S tem kažeta pomanjkanje spoštovanja do uporabnikov, obenem pa gre za obid načela, da bi morali imeti potrošniki dejansko možnost nadzora nad svojimi osebnimi podatki in zasebnostjo. Takšne so ugotovitve norveške potrošniške organizacije Forbrukerradet, ki je pripravila poročilo o spornih praksah Facebooka, Googla in Microsofta (Windows 10).

Številne potrošniške organizacije in druge organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom zasebnosti tako v Evropi kot v ZDA, tudi Zveza potrošnikov Slovenije, so se zato obrnile na nadzorne organe v svojih državah in jih pozvale k začetku preiskave, ali je ravnanje navedenih podjetij skladno s pravili GDPR.

Zavedeni v deljenje podatkov
Iz poročila, ki vsebuje tudi analizo pojavnih oken (t.i. ‘pop-up’), ki od potrošnikov zahtevajo izbiro določenih nastavitev zasebnosti, jasno izhaja, da potrošnike silijo oziroma načrtno usmerjajo v izbiro, ki je z vidika varstva osebnih podatkih zanje slabša. To počno prek:

standardnih/privzetih nastavitev
Raziskava je pokazala, da uporabniki redko spreminjajo predhodno izbrane nastavitve (privzete nastavitve). V številnih primerih sta Facebook in Google kot privzeto nastavitev določila za uporabnikovo zasebnost najmanj ugodne nastavitve.

vizualno in besedilno zavajujočih pojasnil
Deljenje osebnih podatkov in uporaba usmerjenega oglaševanja predstavljajo kot izključno pozitivno in koristno za uporabnika, predvsem preko premetene izbire besed in vizualne podobe skupaj z grožnjami o zmanjšanju funkcionalnosti storitev, če bi uporabnik zavrnil privolitev.

nejasne postavitve strani
Če želi uporabnik izbrati zanj ugodne nastavitve zasebnosti, je pot do tja bolj kompleksna in zahteva več klikov, izbira pa je ponavadi skrita.

iluzije izbire
V številnih primerih je pred uporabnikom skrito dejstvo, da ima v resnici zelo malo izbire nad obdelavo svojih osebnih podatkov in da v veliki meri z obdelavo soglaša že s tem, ko storitev uporablja. Občutek nadzora nad svojimi podatki lahko uporabnike pripravi do deljenja še več svojih podatkov.

Pričakujemo, da bodo podjetja na podlagi novih pravil omogočila lažjo in jasno informirano odločitev in nadzor nad svojimi osebnimi podatki. Žal temu ni tako, kar je v nasprotju z utemeljenimi pričakovanji potrošnikov in namenom nove GDPR, še pravijo v ZPS.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki