marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaSkoraj vsaka druga transakcija je zdaj brezstična
21.09.2018

Brezstična tehnologija še naprej raste kot najbolj široko sprejeta oblika elektronskega plačevanja v zgodovini Evrope. Skoraj vsaka druga kartična transakcija je zdaj izvedena brezstično.

slikaSamsung Electronics Adriatic Roadshow 2018 prihaja v Koper
21.09.2018

Po lanskoletnem izjemnem zanimanju, podjetje Samsung Electronics v Kopru nadaljuje edinstveno turnejo Samsung Electronics Adriatic Roadshow 2018. Konec tedna (22. in 23. septembra) bomo na Ukmarjevem trgu predstavili najnovejše izdelke, predstavljene na sejmu IFA.

slikaHuawei dokazuje, da tablice uspevajo
19.09.2018

Huawei je pred kratkim dodal dva nova člana k svoji rastoči družini tablic – Huawei MediaPad M5 Lite in MediaPad T5. Nova izdelka ne zadovoljita le estetskega vidika s svojim živahnim 10,1 palčnim zaslonom z ločljivostjo 1080p, ampak ponujata še več. Izboljšan zvočni sistem in funkcija udobja za oči sta odlična sopotnika pri dnevnih opravilih in prostočasnih aktivnostih.

slikaA1 z nižjimi cenami paketov in neomejenim dostopom do najljubših vsebin
18.09.2018

V A1 Slovenija z novimi mobilnimi paketi A1 GO!, opcijami A1 Play in programom A1 Connect spreminjajo pravila. Mobilni paketi A1 GO! uporabnikom po nižjih cenah kot doslej prinašajo samo tiste storitve, ki jih najpogosteje potrebujejo.

slikaV novem Samsungovem raziskovalnem centru v New Yorku bodo raziskovali s pomočjo umetne inteligence
17.09.2018

Poleg petih obratov v Koreji, ZDA, v Združenem Kraljestvu, Kanadi in Rusiji, družba Samsung Research ustanavlja raziskovalni center v New Yorku, kjer bodo raziskovali s pomočjo umetne inteligence ter se specializiral na področje robotike

slikaHoT že s 50.000 uporabniki
14.09.2018

HoT, HOFER Telekom, prvi digitalni mobilni operater v Sloveniji še naprej beleži hitro rast števila uporabnikov. V začetku septembra je tako HoT uporabljalo že več kot 50.000 uporabnikov, kar pomeni, da je HoT najhitreje rastoči virtualni operater v zgodovini Slovenije.

članki

Facebook in Google manipulirata z uporabniki v deljenje svojih osebnih podatkov

Deli z ostalimi

06.07.2018
Objavil: Dare Gliha

Iz Zveze potrošnikov Slovenije so sporočili ugotovitve, da Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki v deljenje kar največ informacij o sebi, predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire “vzemi-ali-pusti”, ugotavlja analiza zadnjih sprememb zasebnostnih nastavitev teh podjetij.

Odkar se uporablja nova Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) so bili uporabniki digitalnih storitev soočeni s številnimi obvestili in pozivi podjetij za ponovno izbiro svojih nastavitev varstva zasebnosti in obdelave osebnih podatkov. Na žalost se zdi, da podjetja, kot sta tehnološka velikana Facebook in Google, nimajo nobenih namenov svojim uporabnikom omogočiti dejanske in resnične izbire.

Obe podjetji z uporabniki manipulirata tako, da ti z njima delijo čim več svojih osebnih podatkov. S tem kažeta pomanjkanje spoštovanja do uporabnikov, obenem pa gre za obid načela, da bi morali imeti potrošniki dejansko možnost nadzora nad svojimi osebnimi podatki in zasebnostjo. Takšne so ugotovitve norveške potrošniške organizacije Forbrukerradet, ki je pripravila poročilo o spornih praksah Facebooka, Googla in Microsofta (Windows 10).

Številne potrošniške organizacije in druge organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom zasebnosti tako v Evropi kot v ZDA, tudi Zveza potrošnikov Slovenije, so se zato obrnile na nadzorne organe v svojih državah in jih pozvale k začetku preiskave, ali je ravnanje navedenih podjetij skladno s pravili GDPR.

Zavedeni v deljenje podatkov
Iz poročila, ki vsebuje tudi analizo pojavnih oken (t.i. ‘pop-up’), ki od potrošnikov zahtevajo izbiro določenih nastavitev zasebnosti, jasno izhaja, da potrošnike silijo oziroma načrtno usmerjajo v izbiro, ki je z vidika varstva osebnih podatkih zanje slabša. To počno prek:

standardnih/privzetih nastavitev
Raziskava je pokazala, da uporabniki redko spreminjajo predhodno izbrane nastavitve (privzete nastavitve). V številnih primerih sta Facebook in Google kot privzeto nastavitev določila za uporabnikovo zasebnost najmanj ugodne nastavitve.

vizualno in besedilno zavajujočih pojasnil
Deljenje osebnih podatkov in uporaba usmerjenega oglaševanja predstavljajo kot izključno pozitivno in koristno za uporabnika, predvsem preko premetene izbire besed in vizualne podobe skupaj z grožnjami o zmanjšanju funkcionalnosti storitev, če bi uporabnik zavrnil privolitev.

nejasne postavitve strani
Če želi uporabnik izbrati zanj ugodne nastavitve zasebnosti, je pot do tja bolj kompleksna in zahteva več klikov, izbira pa je ponavadi skrita.

iluzije izbire
V številnih primerih je pred uporabnikom skrito dejstvo, da ima v resnici zelo malo izbire nad obdelavo svojih osebnih podatkov in da v veliki meri z obdelavo soglaša že s tem, ko storitev uporablja. Občutek nadzora nad svojimi podatki lahko uporabnike pripravi do deljenja še več svojih podatkov.

Pričakujemo, da bodo podjetja na podlagi novih pravil omogočila lažjo in jasno informirano odločitev in nadzor nad svojimi osebnimi podatki. Žal temu ni tako, kar je v nasprotju z utemeljenimi pričakovanji potrošnikov in namenom nove GDPR, še pravijo v ZPS.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki