marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaProdali že preko tri milijone Honorjev 10
16.07.2018

Iz Huaweijeve podznamke Honor prihaja novica, da se njihov vrhunski mobilnik Honor 10 odlično prodaja. Do sedaj naj bi pri podjetju globalno prodali že preko tri milijone kosov.

slikaNepridipravi s tehnikami socialnega inženiringa na področju kriptovalut do zaslužka 10 milijonov dolarjev v 2017
13.07.2018

Strokovnjaki družbe Kaspersky Lab so razkrili nov prevarantski trend: razvoj kriptovalut ne privlači le vlagatelje, temveč tudi spletne kriminalce, ki iščejo načine za povečanje svojega zaslužka.

slikaHTC predstavlja EXODUS – dostop do prvega telefona, temelječega na veriženju blokov
11.07.2018

HTC vodi gibanje, ki bo v tretjem četrtletju letos ponudilo zgodnji dostop do prvega telefona na svetu, temelječega na tehnologiji veriženja blokov, z imenom Exodus.

slikaVeč kot polovica uporabnikov mobilnih telefonov ne zavaruje z geslom
09.07.2018

Več kot polovica (52 %) uporabnikov mobilnih telefonov svojih naprav ne zaščiti z geslom. Prav tako jih samo 22 % uporablja varnostne rešitve za zaščito naprav proti kraji. Žeparji, ki uspejo ukrasti pametni telefon, lahko od svoje kraje pridobijo veliko boljši izkupiček kot so sprva pričakovali.

slikaFacebook in Google manipulirata z uporabniki v deljenje svojih osebnih podatkov
06.07.2018

Iz Zveze potrošnikov Slovenije so sporočili ugotovitve, da Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki v deljenje kar največ informacij o sebi, predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire “vzemi-ali-pusti”, ugotavlja analiza zadnjih sprememb zasebnostnih nastavitev teh podjetij.

slikaJe to res novi najcenejši iPhone?
04.07.2018

Na spletni strani nieuwemobiel.nl so se pojavile kvalitetne slike novega iPhona, za katerega se predvideva, da bo najcenejši izmed trojice, ki naj bi jih Apple predstavil jeseni. Na slikah je 6,1 palčni mobilnik slikan zraven aktualnega iPhona X.

članki

Facebook in Google manipulirata z uporabniki v deljenje svojih osebnih podatkov

Deli z ostalimi

06.07.2018
Objavil: Dare Gliha

Iz Zveze potrošnikov Slovenije so sporočili ugotovitve, da Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki v deljenje kar največ informacij o sebi, predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire “vzemi-ali-pusti”, ugotavlja analiza zadnjih sprememb zasebnostnih nastavitev teh podjetij.

Odkar se uporablja nova Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) so bili uporabniki digitalnih storitev soočeni s številnimi obvestili in pozivi podjetij za ponovno izbiro svojih nastavitev varstva zasebnosti in obdelave osebnih podatkov. Na žalost se zdi, da podjetja, kot sta tehnološka velikana Facebook in Google, nimajo nobenih namenov svojim uporabnikom omogočiti dejanske in resnične izbire.

Obe podjetji z uporabniki manipulirata tako, da ti z njima delijo čim več svojih osebnih podatkov. S tem kažeta pomanjkanje spoštovanja do uporabnikov, obenem pa gre za obid načela, da bi morali imeti potrošniki dejansko možnost nadzora nad svojimi osebnimi podatki in zasebnostjo. Takšne so ugotovitve norveške potrošniške organizacije Forbrukerradet, ki je pripravila poročilo o spornih praksah Facebooka, Googla in Microsofta (Windows 10).

Številne potrošniške organizacije in druge organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom zasebnosti tako v Evropi kot v ZDA, tudi Zveza potrošnikov Slovenije, so se zato obrnile na nadzorne organe v svojih državah in jih pozvale k začetku preiskave, ali je ravnanje navedenih podjetij skladno s pravili GDPR.

Zavedeni v deljenje podatkov
Iz poročila, ki vsebuje tudi analizo pojavnih oken (t.i. ‘pop-up’), ki od potrošnikov zahtevajo izbiro določenih nastavitev zasebnosti, jasno izhaja, da potrošnike silijo oziroma načrtno usmerjajo v izbiro, ki je z vidika varstva osebnih podatkih zanje slabša. To počno prek:

standardnih/privzetih nastavitev
Raziskava je pokazala, da uporabniki redko spreminjajo predhodno izbrane nastavitve (privzete nastavitve). V številnih primerih sta Facebook in Google kot privzeto nastavitev določila za uporabnikovo zasebnost najmanj ugodne nastavitve.

vizualno in besedilno zavajujočih pojasnil
Deljenje osebnih podatkov in uporaba usmerjenega oglaševanja predstavljajo kot izključno pozitivno in koristno za uporabnika, predvsem preko premetene izbire besed in vizualne podobe skupaj z grožnjami o zmanjšanju funkcionalnosti storitev, če bi uporabnik zavrnil privolitev.

nejasne postavitve strani
Če želi uporabnik izbrati zanj ugodne nastavitve zasebnosti, je pot do tja bolj kompleksna in zahteva več klikov, izbira pa je ponavadi skrita.

iluzije izbire
V številnih primerih je pred uporabnikom skrito dejstvo, da ima v resnici zelo malo izbire nad obdelavo svojih osebnih podatkov in da v veliki meri z obdelavo soglaša že s tem, ko storitev uporablja. Občutek nadzora nad svojimi podatki lahko uporabnike pripravi do deljenja še več svojih podatkov.

Pričakujemo, da bodo podjetja na podlagi novih pravil omogočila lažjo in jasno informirano odločitev in nadzor nad svojimi osebnimi podatki. Žal temu ni tako, kar je v nasprotju z utemeljenimi pričakovanji potrošnikov in namenom nove GDPR, še pravijo v ZPS.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki