marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaHuawei P30 in P30 Pro šele konec marca
18.02.2019

Čeprav je mobilni kongres pred vrati, se še vedno ne ve, kaj bo tam predstavil Huawei. Ve se, da bodo verjetno prikazali novo 5G napravo, žal pa verjetno tam ne bo predstavitve naslednikov njihove serije P, modela P30 in P30 Pro.

slikaBixby tudi na novih Samsungovih QLED televizijah
15.02.2019

Samsung Electronics Co. je na dogodku Samsung Evropski Forum v Portu, ki je potekal v kongresnem centru Alfandega Porto, predstavil celotno serijo QLED TV 2019, na katerih je nameščena tudi digitalna pomočnica Bixby.

slikaSamsung bo na Unpacked dogodku predstavil tudi zložljiv mobilnik
13.02.2019

Samsung je letos na sejmu CES določenim novinarjem pokazal svoj zložljivi mobilnik, ki so ga takrat poimenovali Galaxy Fold. Predvidevalo se je, da ga bodo uradno predstavili skupaj z novim Galaxy S10, sedaj pa so to domnevo tudi uradno potrdili.

slikaApple odpravil napako v aplikaciji FaceTime
11.02.2019

Apple je zakrpal varnostno luknjo, ki so jo prejšnji mesec odkrili pri skupinskem FaceTime pogovoru. Uporabniki so tako že prejeli obvestilo o posodobitvi iOS na različico 12.1.4.

slikaKaspersky Lab opozarja na varno rabo interneta
06.02.2019

Kaspersky Lab je včeraj na dan varne rabe interneta uporabnike opozaril, naj ne nasedajo vabljivim sporočilom prijaznih princev. Pri tem jih poziva, da tudi sami prispevajo za varnejši internet s skrbjo za lastno varnostno formo.

slikaApple bo v kratkem izdal popravek za varnostno luknjo v aplikaciji FaceTime
04.02.2019

Apple se je uporabnikom v petek opravičil za napako v aplikaciji FaceTime, zaradi katere je bilo mogoče prisluškovati drugim ljudem. Hkrati so še napovedali popravek, ki bo na voljo v naslednjem tednu.

članki

Facebook in Google manipulirata z uporabniki v deljenje svojih osebnih podatkov

Deli z ostalimi

06.07.2018
Objavil: Dare Gliha

Iz Zveze potrošnikov Slovenije so sporočili ugotovitve, da Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki v deljenje kar največ informacij o sebi, predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire “vzemi-ali-pusti”, ugotavlja analiza zadnjih sprememb zasebnostnih nastavitev teh podjetij.

Odkar se uporablja nova Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) so bili uporabniki digitalnih storitev soočeni s številnimi obvestili in pozivi podjetij za ponovno izbiro svojih nastavitev varstva zasebnosti in obdelave osebnih podatkov. Na žalost se zdi, da podjetja, kot sta tehnološka velikana Facebook in Google, nimajo nobenih namenov svojim uporabnikom omogočiti dejanske in resnične izbire.

Obe podjetji z uporabniki manipulirata tako, da ti z njima delijo čim več svojih osebnih podatkov. S tem kažeta pomanjkanje spoštovanja do uporabnikov, obenem pa gre za obid načela, da bi morali imeti potrošniki dejansko možnost nadzora nad svojimi osebnimi podatki in zasebnostjo. Takšne so ugotovitve norveške potrošniške organizacije Forbrukerradet, ki je pripravila poročilo o spornih praksah Facebooka, Googla in Microsofta (Windows 10).

Številne potrošniške organizacije in druge organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom zasebnosti tako v Evropi kot v ZDA, tudi Zveza potrošnikov Slovenije, so se zato obrnile na nadzorne organe v svojih državah in jih pozvale k začetku preiskave, ali je ravnanje navedenih podjetij skladno s pravili GDPR.

Zavedeni v deljenje podatkov
Iz poročila, ki vsebuje tudi analizo pojavnih oken (t.i. ‘pop-up’), ki od potrošnikov zahtevajo izbiro določenih nastavitev zasebnosti, jasno izhaja, da potrošnike silijo oziroma načrtno usmerjajo v izbiro, ki je z vidika varstva osebnih podatkih zanje slabša. To počno prek:

standardnih/privzetih nastavitev
Raziskava je pokazala, da uporabniki redko spreminjajo predhodno izbrane nastavitve (privzete nastavitve). V številnih primerih sta Facebook in Google kot privzeto nastavitev določila za uporabnikovo zasebnost najmanj ugodne nastavitve.

vizualno in besedilno zavajujočih pojasnil
Deljenje osebnih podatkov in uporaba usmerjenega oglaševanja predstavljajo kot izključno pozitivno in koristno za uporabnika, predvsem preko premetene izbire besed in vizualne podobe skupaj z grožnjami o zmanjšanju funkcionalnosti storitev, če bi uporabnik zavrnil privolitev.

nejasne postavitve strani
Če želi uporabnik izbrati zanj ugodne nastavitve zasebnosti, je pot do tja bolj kompleksna in zahteva več klikov, izbira pa je ponavadi skrita.

iluzije izbire
V številnih primerih je pred uporabnikom skrito dejstvo, da ima v resnici zelo malo izbire nad obdelavo svojih osebnih podatkov in da v veliki meri z obdelavo soglaša že s tem, ko storitev uporablja. Občutek nadzora nad svojimi podatki lahko uporabnike pripravi do deljenja še več svojih podatkov.

Pričakujemo, da bodo podjetja na podlagi novih pravil omogočila lažjo in jasno informirano odločitev in nadzor nad svojimi osebnimi podatki. Žal temu ni tako, kar je v nasprotju z utemeljenimi pričakovanji potrošnikov in namenom nove GDPR, še pravijo v ZPS.

fotografije
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki