marketing
več | arhivpoudarjeno
slikaMeizu zapira trgovine in odpušča
16.08.2019

Meizu je očitno zašel v težave, saj iz Kitajske prihajajo novice, da zapirajo fizične trgovine in odpuščajo zaposlene. Glede na navedbe virov naj bi Meizu odpustil kar 30 odstotkov svojih zaposlenih v trgovinah, ostalo naj bi jih le še okoli 1000.

slikaSony Mobile poroča o padcu prodaje že peto četrtletje zapored
14.08.2019

Sony je objavil svoje finančne rezultate za zadnje četrtletje med aprilom in junijem (v internih dokumentih označeno kot Q1 2019). Razkrili so, da se je dohodek na letni ravni povečal za 18 odstotkov, oddelek Electronic Products & Solutions pa je zopet poročal o zmanjšanju prodaje in prihodkov iz poslovanja.

slikaHuawei predstavil porazdeljeni operacijski sistem HarmonyOS
12.08.2019

Huawei je na konferenci za razvijalce HDC predstavil operacijski sistem HarmonyOS. Sistem temelji na majhnem jedru (microkernel) in je zasnovan za zagotavljanje povezane uporabniške izkušnje na vseh napravah in v različnih načinih rabe.

slikaUporabniki bi se odrekli družbenim omrežjem v zameno za večno zasebnost osebnih podatkov
09.08.2019

Vsak četrti (38 %) potrošnik bi se odrekel profilom na družbenih omrežjih, če bi si s tem zagotovil zasebnost svojih osebnih podatkov do konca življenja. Strah okoli zaščite digitalne zasebnosti je povzročil, da so potrošniki bolj zaskrbljeni glede uporabe in deljenja svojih osebnih podatkov na internetu.

slikaHuawei po polovici leta zabeležil 23,2-odstotno rast prihodkov
07.08.2019

V prvem polletju letošnjega leta (H1 2019) je Huawei ustvaril prihodke v višini 401,3 milijarde juanov (približno 52,576 milijarde evrov), kar je 23,2 odstotka več kot leto prej. Od tega je neto dobiček znašal 8,7 odstotka.

članki

TalkTrack - sistem za sledenje, nadzor in komunikacijo z vozili

Deli z ostalimi

10.02.2003
Objavil: Mojca Giacomelli

Bi radi v vsakem trenutku vedeli, kje so vaša vozila in kako se z njimi upravlja? Bi radi, da so vaši vozniki in tovor na poti varni? Bi radi izboljšali delovanje voznega parka, izkoristek vozil, učinkovitost voznikov in poslovanje celotnega podjetja? Vsem, ki ste na ta vprašanja odgovorili pritrdilno, podjetje Ultra, d.o.o., ponuja TalkTrack, sistem za sledenje, komunikacijo in nadzor nad vozili.

V sistem TalkTrack so vgradili najnaprednejše komunikacijske in računalniške tehnologije. Z združevanjem različnih tehnologij, kot so sistem za globalno pozicioniranje (GPS), GPRS prenos podatkov preko omrežja mobilne telefonije GSM, drugih komunikacijskih tehnologij (TDMA, CDMA, TETRA) in interneta za globalni dostop do podatkov, so izdelali praktično in učinkovito rešitev za vse vrste uporabnikov.

Osnovna naloga sistema TalkTrack je določanje položaja vozila s pomočjo skritega GPS sprejemnika in nadzor nad njegovim delovanjem preko lastnih senzorjev, CAN vmesnika ter dodatnih vhodno-izhodnih enot. Zbrani podatki se zapisujejo v zanesljiv pomnilnik, kjer ostanejo shranjeni več mesecev.

Namenjen je vsem, ki želijo v vsakem trenutku natančno vedeti, kje se nahajajo njihova vozila in kaj se z njimi dogaja (lastnikom osebnih vozil, kombijev, avtobusov, tovornih vozil, manjših, srednjih ali velikih voznih parkov, kurirskim službam, izposojevalnicam vozil ali strojev, reševalnim in intervencijskim službam, vladnim službam in vojski, ipd.)

TalkTrack je "sestavljen" iz dveh delov, in sicer iz mobilne enote, ki se nahaja v vozilu in je osnovna enota, ter iz nadzornega centra, preko katerega spremljamo posamezno vozilo ali več le-teh.

Mobilna enota

Osnova sistema TalkTrack je mobilna enota, nameščena v vozilu, ki nadzoruje delovanje in s pomočjo sistema za globalno pozicioniranje (GPS) neprestano spremlja njegov položaj.

Podatke o vozilu enota pošilja v nadzorni center preko GSM ali kakega drugega komunikacijskega omrežja.

Mobilna enota TalkTrack omogoča sledenje vozilu, optimizacijo poti, nadzor parametrov vozila, upravljanje sistemov v vozilu, nadzor uporabe vozila, podporo izvajanju poslovnih procesov, učinkovito komuniciranje in sporočanje ter preprečevanje tatvin.

Podatke enota primerja z osnovnimi podatki, vpisanimi pred začetkom poti, ter opozarja na nevarnosti in nepravilnosti, kot so odstopanje od začrtane poti, prekoračitve hitrosti, itd. Ob tem sproži alarme in ustrezne akcije. Obvestila o alarmih se sporočajo v nadzorni center oziroma po izbranih poteh (SMS, e-mail, www, itd.) neposredno odgovorni osebi. S tipko SOS lahko voznik nemudoma sporoči nadzornemu centru ali lokalni policiji, da je v nevarnosti, s skrito montažo TalkTrack mobilne enote pa lahko še razširite varnostne zmožnosti sistema, saj omogoča učinkovito in varno sledenje ukradenemu vozilu oziroma preprečitev tatvine z blokado motorja. Enota pa omogoča tudi govorno komunikacijo med voznikom in centrom ter drugimi v kontrolnem centru nastavljenimi številkami, saj deluje kot prostoročni GSM telefon. Preko mobilne enote se voznik prijavi v vozilo, sprejema naročila in delovne naloge, sporoča trenutno stanje ter sprejema in pošilja sporočila v nadzorni center in drugim soudeležencem. Na enoto lahko priključite tudi druge naprave (dlančnik, prenosni računalnik ipd.), ki s tem dobijo dostop do navigacijskih storitev in možnost prenosa podatkov.

Zahteve za normalno delovanje mobilne enote so dober satelitski (GPS) signal in zadovoljiva pokritost s signalom prenosnega sredstva, ki ga uporablja enota (GSM, radio itd.).

Nadzorni center

Nadzorni center TalkTrack z zmogljivo strojno in programsko opremo optimalno izkorišča vse funkcije mobilne enote in jih združuje v vsestransko uporabno storitev za sledenje in upravljanje z vozili. Uporabniški vmesnik za upravljanje z nadzornim centrom je prilagojen potrebam uporabnika in lahko deluje kot spletni portal ali kot samostojna aplikacija. Center je zasnovan tako, da omogoča enostavno vključevanje v obstoječe uporabnikove informacijske sisteme.

Osnovne funkcije nadzornega centra TalkTrack so prikaz lokacije vozila, spremljanje delovanja vozila in voznika, analiza podatkov, komuniciranje z voznikom in izdelava različnih poročil.

Napredne funkcije nadzornega centra so optimizacija poti, dinamično reorganiziranje na osnovi prometnih informacij, sporočanje prihoda na cilj, upravljanje z nekaterimi funkcijami vozila, pripomočki za upravljanje s flotami, ki vključujejo nadzor porabe, obremenjenost motorja, status vozila, avtomatizirano upravljanje z delovnimi nalogi, nadzor voznika, in upravljanje s stroški.


Nekatere izmed številnih funkcij nadzornega centra TalkTrack so uporabniku nevidne, kar mu omogoča, da se osredotoči zgolj na relevantne informacije.

Naročniški paketi

Za razliko od sorodnih sistemov je sistem TalkTrack na voljo kot storitev, pri kateri izberete naročniški paket glede na svoje želje in potrebe, vozila pa vam brezplačno opremijo s potrebno opremo. Naročniški paketi so pripravljeni tako, da pokrivajo širok razpon želja in potreb, hkrati pa omogočajo izbiro tistih funkcij, ki jih potrebujete. Paketi so razporejeni od osnovnega, ki je namenjen predvsem uporabnikom, ki želijo enostaven nadzor nad vozilom, do najzmogljivejšega, ki vključuje vse funkcije sistema TalkTrack. Osnova vseh naročniških paketov je sledenje vozil in spremljanje njihovega položaja na digitalnih zemljevidih. Naprednejši paketi na podlagi položaja in drugih informacij iz vozila omogočajo dostop do zahtevnejših funkcij, na primer podrobne analize vožnje, ter predstavljajo celovito rešitev za vodenje voznega parka.

Naročniški paketi se ločijo po funkcijah, ki so vanje vključene oziroma po funkcijah, ki se lahko dokupijo. Kadarkoli se lahko odločite za dodatne funkcije, če jih vaš naročniški paket podpira, oziroma za prestop v zmogljivejši naročniški paket. Za nekatere funkcije je ob tem potrebna vgradnja dodatne opreme v vozilo. Naročniški paketi se poleg funkcionalnosti ločijo tudi po opremi, ki je vgrajena v vozila. V vozilo je lahko skrito vgrajena samo mobilna enota TalkTrack, lahko je dodan uporabniški terminal oz. dodatni senzorji, ki spremljajo stanje vozila in tovora (hitrost, obrati motorja, temperatura v hlajenem delu vozila). Vsak naročniški paket je na voljo v dveh verzijah - z uporabniškim terminalom ali brez. Brez terminala se voznik ne more prijaviti v vozilo oziroma vpisovati statusov, prav tako ne more telefonirati oziroma sprejemati in pošiljati sporočil. Proženje alarma je prav tako možno samo z uporabniškim terminalom oziroma posebej vgrajeno skrito tipko SOS.

TalkTrack tudi na vašem telefonu

Preizkusili smo tudi, kako deluje sledenje vozilom s pomočjo mobilnega telefona ter WAP-a. Pogoj je seveda mobilni telefon z barvnim zaslonom, saj drugače slika pozicije, kjer se nahaja vozilo, ne bo vidna. Po prijavi lahko vidimo, katera vozila so prijavljena v sistem, za vsakega izmed njih pa lahko zahtevamo tudi podrobnejše podatke. Najbolj zanimiv za uporabnike sistema je vsekakor prikaz trenutne lokacije vozila, ki je dokaj natančna. Kjer pa so na voljo podrobnejši zemljevidi, pa lahko vidimo "na hišo" natančno, kje se nahaja izbrano vozilo.

In kakšne so praktične izkušnje?

Za testiranje TalkTracka je David posodil svojega Passata - tisti, ki berete forum Avtomobilizem, o Davidovem avtu veste (skoraj) vse. Torej – dodali smo še en Bondov dodatek. Seveda pa TalkTrack primarno ni namenjen temu, da je David bližje svojemu idealu Bondovega vozila, ampak temu, da imajo podjetja nadzor nad svojimi zaposlenimi.

Po namestitvi TalkTrack enote, ki se je v našem primeru nahajala za predalom pred sovoznikom in namestitvi vmesnika za uporabniško interakcijo, se lahko sledenje začne. No, v tem testnem obdobju seveda ne moremo mimo porodnih težav: v našem primeru se je tu pojavil prvi problem – pri namestitvi so pozabili priklopiti nazaj lučko, ki osvetljuje predal.

Seveda je za to, da TalkTrack sprejema GPS in GSM signal, potrebna tudi dodatna zunanja antena, kjer (žal) zopet ni šlo brez težav – nekdo je pozabil na tesnilo, zato vse skupaj malo zamaka pri luči, ki osvetljuje prtljažni prostor. No, na srečo ni nevarnosti požara – ker je niso priklopili nazaj. In ne skrbite – verjetno je bil Anon eden prvih uporabnikov TalkTracka, zato so napake v namestitvi razumljive.

Sama enota spominja na mobilni telefon – preko nje je mogoče sprejemati in opravljati klice, ter – delo – nadzorovati TalkTrack enoto. Glede na to, da je enota namenjena predvsem nadzoru voznikov, je seveda ni mogoče ugasniti.

Največ dela pa opravi internetni del sistema – nadzorni center, kjer je uporabnikom – imejmo v mislih, da uporabniki niso vozniki, temveč tisti, ki sistem namestijo v vozilo – dostopen nadzor nad vozilom. Uporabnik lahko preverja, kdo je v vozilo prijavljen, kako hitro vozi, s kakšnimi obrati, kdaj je bilo vozilo nazadnje na bencinski črpalki in tako naprej.

Sistem je izjemno natančen – tam, kjer so dosegljivi zemljevidi v razmerju 1:1000, je mogoče natančno videti, pred katero hišo je vozilo parkirano, po kateri cesti vozi in kako hitro. Ta trenutek je na voljo sicer le nekaj mestnih kart, v kratkem pa se bo to število povečalo na 80 mestnih kart v Sloveniji in kar nekaj tudi za Hrvaško. Te karte dobavlja Geodetski zavod Slovenije.
Sistem je izjemno zanesljiv, kajti vsi premiki in dogodki, ki se zgodijo v Sloveniji, so nemudoma vidni v Nadzornem centru.

Malce drugače je v tujini, kajti tam GPRS ne pošilja podatkov, temvec se pošlje SMS, ki vključuje 17 pozicij, ko pa se vozilo spet pripelje v domače omrežje, se prenesejo prav vsi podatki.

Seveda pa TalkTrack ne omogoča le sledenja vozila, temveč tudi nadzor porabe, sproži alarm pri kraji, konstantno merjenje obratov, ter stanje motorja. Fantje, ki dostavljajo pakete, ne bodo več mogli skočiti na kavo, ne da bi šef za to vedel…Pa tudi avto bodo morali ugašati, ko bodo tekli dostavit paket – saj veste, bencin danes ni zastonj!

In če ga ne bodo….

TalkTrack je odličen pripomoček za vse tiste, ki morajo upravljati s "floto" vozil – avtoprevozniki, dostavne službe, TAXI službe…, in ki od te flote živijo. Začetna investicija se kmalu povrne, saj je mogoče nadzirati vse aspekte uporabe ter delovanja vozila, kar pomeni, da uporabniku vozila ni več mogoče uporabljati službenega vozila za privatne namene, voziti prehitro, iti po najdaljši možni poti … No ... v resnici je vse to še vedno mogoče – vendar se bo to zgodilo samo enkrat.

Čim bo Ultra odpravila porodne težave, smo prepričani, da se bo TalkTrack znašel v velikem številu vozil, ki so vsak dan na cesti.

In, če vam bo kdaj kdo ponudil, da vam ga vgradi – takoj sprejmite. Le dekletu ne dajte gesla za dostop do portala.

Več o sistemu ter o podjetju Ultra, d.o.o., si lahko ogledate na spletnih straneh sistema TalkTrack in www.ultra.si.

fotografije
Sistem talktrack Shema mobilne enote Mobilna enota Ultra
komentarji
Ali imate na mobilniku nastavljen slovenski jezik?

Da
Ne, imam nastavljeno angleščino
Ne, imam nastavljen drug jezik
Ne, ker moj mobilnik ne omogoča slovenščine
Ne vem

obveščanje

Prijava na elektronske novice:

e-pošta:

več članki